Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 4
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
koncentracija

Todorić spašava Kozmo i vraća ga u portfelj Konzuma

drago munjiza
Foto: Marko Prpić/Pixsell
11.07.2015.
u 17:00

Samo za 15-milijuna kuna prihoda “bježi” Bipi, ali od nje ima gotovo dvostruko veći neto gubitak – 63,45 milijuna kuna, što je nastavak dugogodišnjeg negativnog trenda

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je koncentraciju kojom Konzum stječe 100% udjela u temeljnom kapitalu drogerije Kozmo, priopćili su jučer iz AZTN-a. Tom koncentracijom Konzum se vraća na mjerodavno tržište trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama u Hrvatskoj.

Naime, Kozmo je u sklopu Konzuma poslovao od 2005., a 2009. prodan je društvu Nexus, u kojemu je Agrokor Ivice Todorića jedan od ulagača. Koncentracijom s Konzumom omogućit će se pak financijska konsolidacija, veća konkurentnost i dugoročna održivost te daljnji razvoj poslovanja te drogerije, koja među četiri takmaca na tržištu drži treće mjesto, iza dm - drogerie markta i Müllera.

Samo za 15-milijuna kuna prihoda “bježi” Bipi, ali od nje ima gotovo dvostruko veći neto gubitak – 63,45 milijuna kuna, što je nastavak dugogodišnjeg negativnog trenda. Iako posluje u 17 županija, bitnije udjele, od 10 do 20%, drži samo u Dubrovačko-neretvanskoj, Ličko-senjskoj, Istarskoj i Požeško-slavonskoj županiji.

Konzultant Drago Munjiza kaže da je percepcija cijele poslovne zajednice da je Agrokor čitavo vrijeme imao znatan utjecaj na operacije Kozma, dok je utjecaj ostalih ulagača bio financijske prirode. Danas su financijska konstrukcija i nivo operacija u Agrokoru potpuno drugačiji nego u vrijeme pokretanja projekta Kozma, no on očito nije ispao idealno.

– Kozmo je zakasnio pokupiti dobre lokacije, a zbog utjecaja Agrokora ograničen je u asortimanu – kaže Munjiza. Iza dm-a, koji je u nas izvrsno iskoristio “first mover” prednost, te Müllera, koji je pet godina poslovao samo s jednim prodajnim mjestom, ali je uveo asortiman proizvoda za razvijeno europsko tržište kakav se drugdje ne može kupiti, Kozmo ni u čemu nije bio najbolji i prvi. Tip potrošača koji kupuje u drogerijama preferira izvrsne lokacije u centru te kvalitetu proizvoda i ekskluzivnost u odnosu na cijenu po čemu je Kozmo svojim konceptom uvijek bio negdje između – zaključio je Munjiza.

>>Todorićev Kozmo prodan fondu Nexus Alpha

>>Poznate Hrvatice odabrale svoje omiljene ljetne komade!

Komentara 3

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
20:57 11.07.2015.

Snizite cijene, samo to. Ali Vam to ne pada da napravite ;(

BJ
Bjelovar112
21:23 11.07.2015.

problem su preplaćeni stručnjaci koji donose odluke za koje tody nema pojma

JO
josmalopanestalo
23:16 12.07.2015.

a da smanje marže

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije