Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Poduzetništvo i karijere

Raširen trend: Zna sto riječi, a misli da govori njemački!

Analiza pokazala da se i u hotelijerstvu zapošljava preko veze. Pogrešno se misli da strani menadžeri traže veću plaću 
od domaćih
22. prosinca 2013. u 17:00 1 komentara 1321 prikaza
konobar,konobarenje
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

Raširena praksa da u potrazi za poslom najviše vrijedi imati poznanstvo na pravom mjestu vrijedi i za hotelijerstvo. Analiza tridesetak jadranskih kompanija pokazala je da su osobna preporuka i poznanstvo broj jedan među načinima na koje se dolazi do kadrovskog pojačanja. I to i kad se radi o menadžerskim pozicijama, ali i kad, recimo, konobar traži svoj prvi posao. Inače, upravo su vrhunski menadžeri i konobari, ali i direktori sektora hrane i pića te kuhari najdeficitarnija zanimanja. S tim da mnogi, i to na svim razinama, rado precjenjuju svoje znanje stranih jezika. Poneki turistički radnici samouvjereno izjave da neki jezik govore, a zapravo raspolažu vokabularom od skromnih stotinjak riječi. Menadžera, pak, koji zna više od tri strana jezika traži se svijećom. A svijećom se zamalo traže i kompanije koje su u potrazi za dobrim menadžerima spremne posegnuti na inozemno tržište.

– To ne prakticiraju u čak dvije trećine analiziranih kompanija. Poslodavci se boje da bi europskog menadžera morali skupo platiti. To je krivo, štoviše, neke domaće menadžerske ‘zvijezde’ zarađuju puno više od europskih kolega – kaže Zlatan Modrić iz agencije Kompozit, organizacijski psiholog koji je analizirao kako se regrutiraju profesionalci u našem hotelijerstvu.

Planiranje kadrovskih potreba općenito je, kaže naš sugovornik, slaba točka domaćeg hotelijerstva. Svaka druga hotelska kuća ne priprema nasljednika i nema scenarij za situaciju da neki direktor ili menadžer ode. Bolje nije ni s edukacijom, a minimalna je i fluktuacija zaposlenih.

– Na to utječe i kriza, sužen je izbor, ali onda izostaje i dragocjena razmjena znanja i ideja – upozorava Zlatan Modrić.

>>Ingrid Antičević u Europarlamentu: 'People must trust us! Thank you'

Analiza pokazuje

83% kompanija ne uzima menadžere na ‘lizing’, odnosno ne koristi usluge ‘interim’ menadžera, stručnjaka koji će za honorar u ograničenom razdoblju odraditi svoju ekspertizu i napustiti firmu

33% hotelijerskih tvrtki u Hrvatskoj nema nikakvih predrasuda prema menadžerima strancima i povremeno će pokloniti povjerenje takvom menadžeru na štetu domaćeg stručnjaka

EU fondovi Bjelovar
PRIJAVITE SE
Konferencija o atraktivnim mjerama za razvoj poduzetništva
Olival
PRIČA O USPJEHU
Od obiteljskog biznisa do pozicije regionalnog lidera u proizvodnji prirodne kozmetike
  • Dingač:

    kako su dobro plaćeni naši konobari dobro je da i hrvatski govore.