Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Neretvanske mandarinke i baranjski kulen dobili status GI

To je oznaka koja krasi proizvode sa specifičnim geografskim porijeklom i kvalitetom, ugledom ili karakteristikama koje se ponajprije pridružuju tom porijeklu.
09. listopada 2013. u 13:42 0 komentara 104 prikaza
Mandarine
Foto: Vjeran Zganec-Rogulja/PIXSELL

Mandarinke iz neretvanske doline u Hrvatskoj i kulen iz Baranje na istoku zemlje izborili su svoje pravo na status oznake geografskog porijekla (Geographical Indication (GI)), a to je oznaka koja krasi proizvode sa specifičnim geografskim porijeklom i kvalitetom, ugledom ili karakteristikama koje se ponajprije pridružuju tom porijeklu.

Geografske oznake porijekla zaštićene su na temelju međunarodnih sporazuma i nacionalnih zakona, uključujući i zakone o zaštitnom znaku u vidu skupnih oznaka ili oznaka certificiranja, zakonima protiv nelojalne konkurencije, zakonima o zaštiti potrošača i zakonima ili odredbama koji priznaju individualne oznake geografskog porijekla.

Budući da je potražnja za proizvodima zasnovanima na porijeklu i visokoj kvaliteti u neprestanom porastu, ovo priznanje utjecat će na povećanje njihove konkurentnosti na tržištu.

– Ovakvo registriranje pruža priliku domaćim proizvođačima da učinkovitije na tržištu reklamiraju svoje proizvodne niše, omogućujući im pristup većem broju distribucijskih mreža i europskim tržištima, upravo zahvaljujući većoj prepoznatljivosti brenda – rekla je Vedrana Jelušić Kašić, direktorica EBRD-a za Hrvatsku, na zajedničkoj konferenciji FAO-a i EBRD-a održanoj danas u Zagrebu.

Novim registriranjem, neretvanska mandarinka i baranjski kulen pridružuju se proizvodima svjetskoga glasa kao što su parmezan, šampanjac ili naranče s Floride (Parmigiano Reggiano, Champagne i Florida Oranges). Na svijetu je okvirno 10.000 proizvoda koji su registrirani oznakom geografskog porijekla, a njihova se godišnja prodajna vrijednost procjenjuje na 50 milijardi USD.

 

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.