Kriza na domaćem tržištu automobila se nastavlja. Prema podacima tvrtke Jato Dynamics, u travnju ove godine u Hrvatskoj su prodana 2662 nova automobila, 37 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Na osnovi te statistike, hrvatsko je tržište automobila među pet najugroženijih u Europi. Pomalo neočekivano, najveći pad u odnosu na travanj prošle godine zabilježen je u Finskoj – čak 64 posto, no s obzirom na to da je na razini cijele godine prodaja u Finskoj zapravo porasla, čini se da je riječ o mjesečnoj anomaliji. Puno je ozbiljnija situacija u Grčkoj, gdje je prodaja od početka godine prepolovljena, a velike stope pada zabilježene su još i u Srbiji i Portugalu. U Hrvatskoj je u prva četiri mjeseca ove godine prodano oko 13,5 tisuća novih automobila, što je umjereni pad od 8 posto. Ipak, zna li se da je rekordne 2008. u Hrvatskoj prodano oko 88 tisuća novih vozila, jasno je da je prodaja tijekom proteklih godina smanjena 70-ak posto.
S obzirom na to da je riječ o relativno malim tržištima, pad prodaje u Hrvatskoj, Srbiji i Portugalu nije veći problem za automobilsku industriju. Puno veće brige čelnicima velikih automobilskih kompanija izaziva pad prodaje u Italiji, koji dosad ove godine iznosi 20 posto. To znači da je samo u prva četiri mjeseca ove godine u toj državi prodano 140 tisuća automobila manje nego u istom razdoblju lani, a ako se taj trend nastavi, proizvođači – naročito talijanski Fiat – mogli bi se naći u velikim teškoćama. Ništa bolja situacija nije ni u Francuskoj – pad od 17 posto znači oko 130 tisuća prodanih novih vozila manje. U cijeloj Europi od 1. siječnja do 30. travnja prodano je 343 tisuće vozila manje nego u istom razdoblju 2011. i to je sigurno razlog za zabrinutost za automobilsku industriju. Dapače, od deset najvećih proizvođača, sedam bilježi pad prodaje. Jedini značajniji rast prodaje bilježi Mercedes, 7,7 posto više nego 2011. godine.
nevjerojatno je to inzistiranje na promatranju prodaje automobila, kao o nekom indikatoru krize kod nas. Pa mi ne proizvodimo ni volane