Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Nema kraja krizi tržišta automobila u Hrvatskoj

Od početka siječnja do kraja travnja u Hrvatskoj je prodano 13.500 novih automobila, čak 1500 manje nego u istom razdoblju prošle godine
26. svibnja 2012. u 20:16 7 komentara 10 prikaza
\'The new Mercedes-Benz A-Class is presented during the first press day of the International Motor Show in Geneva, Switzerland, 06 March 2012. The 82nd Geneva Motor Show runs from 08 to 18 March 2012.
Foto: Pixsell

Kriza na domaćem tržištu automobila se nastavlja. Prema podacima tvrtke Jato Dynamics, u travnju ove godine u Hrvatskoj su prodana 2662 nova automobila, 37 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Na osnovi te statistike, hrvatsko je tržište automobila među pet najugroženijih u Europi. Pomalo neočekivano, najveći pad u odnosu na travanj prošle godine zabilježen je u Finskoj – čak 64 posto, no s obzirom na to da je na razini cijele godine prodaja u Finskoj zapravo porasla, čini se da je riječ o mjesečnoj anomaliji. Puno je ozbiljnija situacija u Grčkoj, gdje je prodaja od početka godine prepolovljena, a velike stope pada zabilježene su još i u Srbiji i Portugalu. U Hrvatskoj je u prva četiri mjeseca ove godine prodano oko 13,5 tisuća novih automobila, što je umjereni pad od 8 posto. Ipak, zna li se da je rekordne 2008. u Hrvatskoj prodano oko 88 tisuća novih vozila, jasno je da je prodaja tijekom proteklih godina smanjena 70-ak posto.

S obzirom na to da je riječ o relativno malim tržištima, pad prodaje u Hrvatskoj, Srbiji i Portugalu nije veći problem za automobilsku industriju. Puno veće brige čelnicima velikih automobilskih kompanija izaziva pad prodaje u Italiji, koji dosad ove godine iznosi 20 posto. To znači da je samo u prva četiri mjeseca ove godine u toj državi prodano 140 tisuća automobila manje nego u istom razdoblju lani, a ako se taj trend nastavi, proizvođači – naročito talijanski Fiat – mogli bi se naći u velikim teškoćama. Ništa bolja situacija nije ni u Francuskoj – pad od 17 posto znači oko 130 tisuća prodanih novih vozila manje. U cijeloj Europi od 1. siječnja do 30. travnja prodano je 343 tisuće vozila manje nego u istom razdoblju 2011. i to je sigurno razlog za zabrinutost za automobilsku industriju. Dapače, od deset najvećih proizvođača, sedam bilježi pad prodaje. Jedini značajniji rast prodaje bilježi Mercedes, 7,7 posto više nego 2011. godine.

EU fondovi Bjelovar
PRIJAVITE SE
KONFERENCIJA BJELOVAR:„Kako transparentnost utječe na razvoj poduzetništva”
Skipper4you.com
MIRNO MORE
Znate li da se kod nas školuju skiperi koje cijene svugdje u svijetu
  • vital:

    nevjerojatno je to inzistiranje na promatranju prodaje automobila, kao o nekom indikatoru krize kod nas. Pa mi ne proizvodimo ni volane

  • -obrisani-:

    Potrošnja je jedan od vitalnih elemenata koji mogu pomoći državnim financijama u oporavku gospodarstva,baš kao što su i stalna poskupljenja element smanjenja potrošnje i u konačnici pada proračuna. To znaju i male bebe na zapadu ali ne i naši real-socijalistički ... prikaži još! političari.Pad tržišta automobila primjetan je već nekoliko godina sa tendencijom daljnjeg pada,što je sasvim razumljivo obzirom na stanje u gospodarstvu! Najpogubniji element svakako je mračna uloga banaka u stranom vlasništvu koje svojim ekstremnim kamatama doslovce pljačkaju građane,tako da primjerice na kredit od 100 000 kuna na 7 godina ide 80-90 000 kuna kamata što je bolesno i samo nepromišljen čovjek pristaje na tako kriminalne uvjete!

  • brle:

    kakvo cudo? pa za par godina ce samo bogati i kupovati automobile, jer drugi vise nemaju niti za tramvaj.... samo, pitam se do kad bogati misle da ce njima biti lijepo uz vojske siromaha? nekad je \'\'istok\'\'bio pokazatelj \'\'zapadnjackog\'\'drustvenog napretka, ... prikaži još! ali ta je prica prosla i sad ce i taj zapad vidjeti zasto je taj istok otisao u rigidni komunizam!