Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 30
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
IVAN ZUBAK, ORYX GROUP

Namećemo se kvalitetom, a ne rušenjem cijena usluga

Ivan Zubak
Foto: Anto Magzan/Pixsell
1/4
02.10.2016.
u 07:45

Rent a car i pomoć na cesti u vrhu su u svojim sektorima

Ivan Zubak, član uprave AutoZubaka i predsjednik uprave Oryx Grupe, govori o humanitarnom projektu Igraj srcem, poslovnim rezultatima i izazovima.

Koji je cilj projekta Igraj srcem?

Glavni je cilj podizanje svijesti i oživljavanje kulture humanitarnog djelovanja među poslovnim subjektima i gospodarstvenicima u Hrvatskoj, tj. promicanje stvaranja društva jednakih mogućnosti te želja da se konkretno i adekvatno pomogne izoliranoj društvenoj skupini, u ovom slučaju studentima s invalidnošću.

Odakle je uopće krenula ideja i kakva je budućnost projekta?

Ideja je krenula od organizatora, poslovno-turističkog kompleksa Veladrion, a mi smo se projektu priključili od prve godine kao generalni pokrovitelj, na što smo vrlo ponosni. Dok god ciljevi projekta i dalje budu u skladu s našim osnovnim vrijednostima, mi ćemo se truditi podržavati ga u svakom pogledu. Dvije godine suradnje su iza nas, a originalni je plan da projekt obuhvati razdoblje od pet godina. Nakon toga evaluirat će se postignuto i odlučiti u kojem smjeru krenuti dalje.

Kakva vam je bila poslovna godina? Koji su bili najveći izazovi?

ORYX Grupa nastavlja s rastom poslovanja koji se očituje kroz kontinuirani rast prihoda i profitabilnosti koji su došli kao posljedica velikih ulaganja u ranijem razdoblju. Za nas je 2015. bila najuspješnija dosad, a ove godine na dobrom smo putu da premašimo taj rezultat, što nam je i bio cilj. U nekim djelatnostima najveći izazov bio je stabilizirati poslovanje u dosta nepovoljnim tržišnim okolnostima, iako se možda ne čine takvima.

To je slučaj u rent a car poslovanju. Naime, iako broj korisnika usluga najma vozila u Hrvatskoj raste, imamo prebrzi rast ponude, previše konkurenata, što dovodi do znatnog smanjenja cijena te niže profitabilnosti za pružatelje usluga. S druge strane usluge ORYX Asistencije su u ekspanziji i jedan nam je od većih izazova osigurati kvalitetan kadar koji će iznijeti sve zacrtane planove, a kojeg u Hrvatskoj nedostaje. No, zasad smo zadovoljni.

Kakva je trenutačno vaša pozicija na tržištu? Koji segment poslovanja izdvajate kao vodeći?

Što god radimo, želimo u tome biti najbolji. Možda zvuči otrcano, ali tako je. Ne skrivamo ambicije, već smo vrlo ponosni na njih. Iako u sklopu naše tvrtke djeluje šest različitih djelatnosti, dvije izdvajamo kao najveće stvaratelje nove vrijednosti – rent a car i asistencija. ORYX Rent a car uvijek je pri vrhu svih ljestvica, bilo da uspoređujemo prihode, broj vozila u floti ili kvalitetu usluge, a na ovo zadnje posebno smo ponosni. Uz to, ORYX Asistencija daleko je najveći pružatelj usluga pomoći na cesti u Hrvatskoj, a sve značajniju ulogu igramo i u segmentu pomoći u kući i pomoći na moru.

Planirate li širenje poslovanja?

Širenje poslovanja za nas je imperativ. Stava smo da stagnacija znači nazadovanje, stoga moramo rasti. Plan nam je nastavak širenja poslovanja izvan Hrvatske da bismo smanjili ovisnost o domicilnom tržištu. Prošle godine počeli smo sa znatnijim pružanjem usluga u regiji – Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji i Albaniji, a ove godine osnovali smo i tvrtku u BiH s obzirom na volumen posla. Tražimo tržišne niše u kojima se možemo nametnuti kvalitetom usluge, a tržište će pokazati koliko smo dobri u tome. Mislim da smo spremni na snažniji iskorak i izvan regije.

Vaše usluge namijenjene su ponajprije vozačima i usko su vezane uz automobile. Koliko situacija na tržištu automobila u Hrvatskoj utječe na vaš posao?

U jednom dijelu utječe znatno, no generalno ne ovisimo previše o tome. Utječe najviše u segmentu rent a cara gdje nam uzrokuje dosta problema. Naime, kako se tržište novih vozila urušilo prije gotovo osam godina, uvoznici automobila jedno su od rješenja problema vidjeli u većoj prodaji vozila rent a car tvrtkama i počeli nuditi znatno povoljnije uvjete nabave vozila nego prije.

To je dovelo do snažne ekspanzije broja vozila u ponudi za najam, a to je praćeno nedovoljno brzim rastom potražnje i do urušavanja cijena najma te niza problema u branši. Umjesto da se borimo kvalitetom usluge i tražimo veću stopu profitabilnosti, sve se svelo na rat cijena i preživljavanje što ne ostavlja previše prostora za nova ulaganja.

>> Bezbrižnost u svom domu

Ključne riječi

Komentara 4

Avatar dott980
dott980
08:45 02.10.2016.

danas svaki seljo misli da mu stoji brada i hitlerjugend frizura na odijelo

U1
ursus_1212
09:44 02.10.2016.

Lijep ko slika.I kažu da nije sve u lovi.

TO
toljaga22
07:49 02.10.2016.

fura se na Rimca

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije