Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

NAJ po prihodima: Kriza ih nije omela, nisu odustali od investicija

Mljekara Karlovac danas je najnapredniji pogon za preradu i punjenje trajnog mlijeka u boce, ne samo u RH već i na području JI Europe
02. listopada 2012. u 21:07 0 komentara 74 prikaza
'17.02.2012., Zagreb - Zbog blokade Dukatovih tvornica nezadovoljnih seljaka otkupom cijenom mlijeka zbog nemogucnosti proizvodnje Dukatovi pogoni ne rade, te jedino radi Dukatov pogon za proizvodnju
Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'

Najpouzdanija marka mlijeka i mliječnih proizvoda biti pet godina zaredom, prema mišljenju potrošača, potvrda je da radimo dobro i da naši potrošači to prepoznaju – kaže Alen Fontana, generalni direktor mliječne industrije Dukat, koja je sa 11 proizvodnih pogona u Hrvatskoj i regiji i jedna od najjačih domaćih i regionalnih robnih marki mlijeka i mliječnih proizvoda. Ističe kako je gospodarska kriza u velikoj mjeri obilježila mljekarski sektor. Rast broja nezaposlenih, porezna opterećenja građana, rast stope PDV-a, opća nesigurnost... utjecali su na promjene u ponašanju potrošača, koji danas kupuju manje i opreznije, dok se velike promjene osjećaju u strukturi prodaje s izravnim, negativnim utjecajem na prihode od prodaje. Mljekarska je industrija, osim toga, suočena s neprekidnim rastom materijalnih troškova, koje zbog oslabljene kupovne moći danas nije moguće uključiti u cijene gotovih proizvoda, a time neprekidnim padom dobiti.

– Unatoč izrazito nepovoljnim gospodarskim uvjetima u kojima poslujemo, Dukat je u posljednje četiri godine pokrenuo i završio niz investicija, a najveća je svakako 21 milijun eura vrijedna obnova KIM Mljekare Karlovac, koja je danas tehnološki najnapredniji pogon za preradu i punjenje trajnog mlijeka u boce, ne samo u Hrvatskoj već i na području JI Europe – tvrdi Fontana. Unatoč velikom pritisku nelikvidnosti na poslovanje tvrtke i znatne troškove financiranja, Dukat uspijeva biti školski primjer urednog podmirivanja obveza prema kooperantima.

– Nekomercijalne kreditne linije, nabava stočne hrane i repromaterijala po povoljnijim uvjetima od tržišnih, akcijske i interventne mjere, aktivnost savjetodavne službe Dukata na terenu samo su neke od mjera kojima potičemo proizvodnju mlijeka i poljoprivredni sektor unatoč sve težem gospodarskom i poslovnom okruženju – završava Fontana.

PIK Vrbovec: Isplatilo se ulaganje u 15 novih proizvoda, tehnologiju i reklame

U PIK-u vrbovec nedavno su otvoreni tvornica za proizvodnju trajnih salama, novi pogon za rezanje i pakiranje mesnih prerađevina te skladište gotove robe, vrijedni više od 250 milijuna kuna. Kako kaže predsjednik uprave Mate Štetić, time je u Vrbovcu zaokružen investicijski ciklus u koji je od 2005., otkad je ta kompanija u sastavu koncerna Agrokor, uloženo više od milijarde kuna.

– Vrhunska tehnologija koja se koristi u novim objektima omogućava maksimalnu standardizaciju i kvalitetu proizvoda – kaže Štetić. Samo u 2012. godini iz PIK-a Vrbovec lansirano je 15 novih proizvoda od kojih se većina odlično prodaje.

– PIK je na hrvatskom tržištu benchmark za inovacije u mesnoj industriji. Najbolji primjer je investiranje u pakirano svježe meso i u proizvodnju i marketing PIK narezaka te lansiranje brojnih inovativnih proizvoda i načina pakiranja – objašnjava Štetić, ističući kako u 2012. ostvaruju planirani rast prodaje i na domaćem tržištu i u izvozu. Najveća mesna industrija u regiji i četvrta prehrambena industrija u Hrvatskoj po prihodima ove godine očekuje 15% veće prihode, 2 milijarde kuna.

Hrvatska pošta: Pošta planira povećati prihode širenjem na digitalnu televiziju

Iako državna tvrtka, Hrvatska pošta financira se isključivo vlastitim poslovanjem. Predsjednik uprave Alen Premužak pripremio je restrukturiranje tvrtke, koje podrazumijeva i smanjenje broja zaposlenih (ima ih 10.578) i ulaganja. Veći projekt u idućim mjesecima širenje je s poštanskog tržišta na digitalnu televiziju, od koje se očekuje povećanje prihoda i diverzifikacija portfelja.

TDR: Šezdeset posto cigareta iz Rovinja prodaje se u Regiji, Europi, Iranu, Rusiji, Emiratima

Unatoč krizi sa 12,02 mlrd. prodanih cigareta u 2011., više od 60% u izvozu, TDR je ojačao poziciju jednog od vodećih hrvatskih izvoznika i vodećeg proizvođača cigareta u jugoistočnoj Europi, kaže predsjednik uprave TDR-a Davor Tomašković. Tvrtka izvozi na 15 tržišta pa tako i u Njemačku, Španjolsku, Češku, Italiju, Austriju, Rusiju, Iran... – Širimo se i u Bugarsku – kaže Tomašković.

Koka:  Koka u Top 10 europskih proizvođača mesa peradi

Mesna industrija Koka u više od 50 godina postojanja pozicionirala se kao najveći proizvođač mesa jednodnevnih pilića u regiji. S ulaskom pod okrilje poslovnog sustava Vindije 1995., započela je sustavna modernizacija i uzlazna putanja Koke i njezinih brendova Cekin i Vindon. Sukladno viziji i ciljevima Vindije, tvrtka svoju strategiju razvoja i izrastanje u tržišnog lidera temelji na inovativnom pristupu, novim proizvodima, ulaganju u tehnologiju i edukaciju te ujedinjavanju čitavog proizvodnog procesa pod zajednički standard poslovanja, kažu u Koki. Već 21 godinu izvoze proizvode na tržište EU, što je potvrda da su pouzdan partner s dugom tradicijom.

Tako su proizvodi koji su izravni rezultat ulaganja u inovacije u proizvodnji prisutni na većem broju zemalja europskog tržišta. Zahvaljujući priznanju najboljeg tovljača brojlerskih pilića u srednjoj i istočnoj Europi 2012., svrstali su se među top 10 europskih proizvođača mesa peradi. Potvrda ovom uspjehu zasigurno je i to što je Koka početkom godine postala dobavljač svjetskog lanca restorana KFC na hrvatskom tržištu. Činjenica da su već poznati kao proizvođač visokokvalitetnih proizvoda te da je skup i zahtjevan proces prilagodbe međunarodnim standardima EU za njima, ostavlja im, tvrde, prostora da u razdoblju koje slijedi dodatno ojačaju svoju poziciju na svim tržištima

Jamnica: Samo su dvije hrvatske vode na službenoj listi EU i NATO-a - Jana i Jamnica

Jamnica je prilagođavanjem tržišnim uvjetima i optimizacijom poslovanja i u krizi uspjela ostvariti dobre rezultate prodaje.

– Kontinuirano ulaganje u razvoj proizvoda i prilagođavanje potrošačima najvažnija je odrednica našeg poslovanja – kaže Ivica Sertić, šef uprave najvećeg regionalnog proizvođača mineralne i izvorske vode te sokova. Kvaliteta je, kaže Sertić, temelj uspjeha njihovih proizvoda, o čemu svjedoče brojne nagrade. Jamnica i Jana jedine su dvije hrvatske vode na listi voda u boci EU, a Jana i na listi dobavljača NATO-a.

Siemens: Poslovne prilike vide u ulaganjima u energetsku i željezničku infrastrukturu

Siemens Hrvatska u poslovnoj 2011. ostvario je predviđene ciljeve. Predsjednik uprave Mladen Fogec kaže kako je kompanija i dalje fokusirana na ključne dijelove svojeg portfelja, odnosno na sve veću ulogu proizvoda i rješenja za okoliš kao najvažnijeg pokretača poslovanja u cijeloj korporaciji Siemens. Unatoč složenim tržišnim prilikama koje će se nastaviti i u poslovnoj 2012., dodaje kako očekuje stabilno poslovanje. Najveće poslovne prilike vide u očekivanom nastavku ulaganja u energetsku i željezničku infrastrukturu.

Viro tvornica šećera: S milijun tona šećera zasladili život ne samo nama već i mnogima u Europi

Viro je jedan od najvećih izvoznika i najprofitabilnija prehrambena tvrtka. Od privatizacije 2002. ostvaruje rast dobiti, a lani su imali rekordne prinose, proizvodnju i financijske rezultate. Predsjednik uprave Željko Zadro kaže da je u 10 godina u šećerani proizveden 1,1 milijun tona šećera. Naša najmodernija šećerana, u čijem sastavu posluje i županjska Sladorana, godišnje na europsko tržište izveze 120.000 tona šećera i još 100.000 tona proda na domaćem tržištu. Odnedavno su i prva naša tvornica s okolišnom dozvolom usklađenom s EU.

Antunović: Zaposlenici su vrlo važni za funkcioniranje svake tvrtke, a hotela posebno

Svoje carstvo Tomislav Antunović gradi 40 godina na trgovini naftom, građevinarstvu i hotelijerstvu. I dok hotelijeri ističu nisku profitabilnost, Antunović poručuje da se ona može postići prilagodbom cijena. – Nitko se nije obogatio cijenama nego količinama – Antunovićev je moto. U svojem hotelu nastoji da gost dobije ono što i sam očekuje od hotela u kojima odsjeda. Zaposlenici su vrlo važni za funkcioniranje svake tvrtke, a naročito hotela, kaže Antunović pa ističe da, iako ne daje visoke plaće, nikada nije zakasnio s plaćanjem radnika.

Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality
komentirala je
Nakon što je sve rasplakao s pjesmom njezina oca, javila se i Ella Dvornik
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.