Naslovnica Biznis Gospodarstvo

'Svako dijete danas zna za akciju 'Kupujmo hrvatsko''

HGK dualno obrazovanje po uzoru na Austriju i Njemačku vidi kao najbolje rješenje za što raniju aktivaciju mladih u svijet rada
22. rujna 2017. u 08:48 1 komentara 481 prikaza
Zagreb: Na Trgu bana Josipa Jelačića otvorena 20. akcija Kupujmo hrvatsko
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL

Hrvatska gospodarska komora obilježava 20-tu godišnjicu akcije Kupujmo Hrvatsko. HGK, kaže njegov čelnik Luka Burilović, aktivan je i na području reforme obrazovanja.

Kulen DOMOLJUBLJE ILI UGROZA TRŽIŠTA Svi štite svoje, a nas kritiziraju zbog kupujmo hrvatsko

Ima li nakon 20 godina akcija Kupujmo Hrvatsko rezultate?

Danas svako dijete zna za „Kupujmo hrvatsko“ i svaki trgovački lanac ima neki svoj „kupujmo hrvatsko“ kutak. To najbolje govori o uspjehu akcije. No, nije bilo uvijek tako. Većina nas se još sjeća što je nekad značilo kupiti odjeću iz Trsta, čokoladu iz Švicarske i nepovjerenja prema svemu što je domaće. Zbog toga je jasno koliko je bio težak put koji je prijeđen tijekom 20 godina trajanja ove akcije. Austrijanac se rodi s osjećajem za svoje i domaće mu je prvi izbor. Kod nas je bilo potrebno vrijeme da se promijeni percepcija prema domaćim proizvodima. Naša istraživanja pokazuju da je 93% građana čulo za Kupujmo hrvatsko, a njih čak 78% vodi računa o kupovini domaćih proizvoda.

Zagreb: Na Trgu bana Josipa Jelačića otvorena 20. akcija Kupujmo hrvatsko
1 / 18
Zagreb: Na Trgu bana Josipa Jelačića otvorena 20. akcija Kupujmo hrvatsko

Postoji i suradnja s trgovačkim lancima na tom planu...

Nemate supermarketa bez hrvatskog odjeljka. To ne čudi s obzirom na to da istraživanja koje je HGK proveo pokazuju da 84% građana smatra hrvatske proizvode kvalitetnijima u odnosu na strane. Danas u Hrvatskoj strani lanci u svojim marketinškim kampanjama ističu domaće podrijetlo proizvoda koje nude. Svi oni rade istraživanja o potrebama svojih potrošača i tako kreiraju ponudu.

Kako izgleda takva suradnja?

Dobar primjer suradnje je, recimo, Lidl koji u suradnji s HGK provodi projekt „Okusi zavičaja“. Slične suradnje imaju i Interspar, Kaufland, dm itd. Konzum ima većinu voća i povrća hrvatskih proizvođača. Sklonost naših građana prema kupnji domaćeg, dobrim dijelom zbog akcije „Kupujmo hrvatsko“, primorala ih je da iz godine u godinu sve više surađuju s našim potrošačima.

svinjetina Robna razmjena HGK: Zabrinjava rast uvoza svinjetine i mlijeka

HGK je aktivan i na ostalim planovima, poput obrazovanja. Vaš je prijedlog bio uvođenje dualnog obrazovanja, no nije prihvaćen?

Trenutačno vodstvo ministarstva obrazovanja je četvrto u nešto više od dvije godine s kojima smo razgovarali o potrebi reforme strukovnog obrazovanja. Svi ministri s kojima smo vodili razgovore pozitivno su reagirali na inicijativu HGK, ali na žalost u realizaciji se dogodilo malo. Prvi korak je promjena Zakona o strukovnom obrazovanju, u čijoj smo izradi aktivno sudjelovali i predlagali konkretne članke, Ministarstvo znanosti i obrazovanja nije prihvatilo gotovo niti jedan prijedlog HGK. Zato smo ponovno uputili prijedloge izmjena Zakona putem javnog savjetovanja. Inzistirat ćemo i dalje na našim prijedlozima. Pomaka ima i vjerujemo da ćemo uspjeti u svojoj namjeri, jer to od nas traže naše članice. U svrhu provedbe dualnog obrazovanja HGK je osigurao gotovo 3.5 mil. kuna kroz projekt Erasmus+ Capp4app za pripremu reforme strukovnog obrazovanja.

Puno vodite brigu i o nedostatku radne snage i predlažete rješenja..

HGK i njene članice već dugo upozoravaju na neusklađenost obrazovanog sustava s potrebama gospodarstva. Mi ponajprije zagovaramo aktivaciju neaktivnih dijelova društva, koji čine gotovo polovicu stanovništva u radnoj dobi. Hrvatska ima jednu od najnižih stopa aktivnosti i zaposlenosti stanovništva u EU. Ta se aktivacija odnosi na mlade koji vrlo kasno ulaze u svijet rada, u odnosu na druge zemlje, i upravo zato dualno obrazovanje po uzoru na Austriju i Njemačku vidimo kao najbolje rješenje. To je jedan od načina zaustavljanja odlaska obitelji iz Hrvatske.

Karlovačka županija izvozi naoružanje u SAD HGK Pet županija ostvaruje 56 posto ukupnog izvoza Jače, punije, laganije, ugodnih voćno-cvjetnih aroma, odležane, polusuhe…, graševine su izuzetno zahvalne za kombiniranje s hranom Kraljica vina Imamo najbolju graševinu, ali nije dovoljno izbrendirana Aleksandar Vučić 'Trikovi i populizam' Vučić: 'Ta čokoladica je super, ali imaju oni još jednu bolju, s rižom'

Oko 300 tvrtki izlaže svoje proizvode u Zagrebu

Obilježavanje 20.-og rođendana akcije Kupujmo hrvatsko održava se u Zagrebu još danas od 9 do 19 sati na Jelačićevu i na Europskom trgu gdje tristotinjak hrvatskih tvrtki izlaže svoje proizvode. Akciju obilježava bogati kulturni i zabavni program, a dodijelit će se i nagrade učenicima osnovnih, srednjih škola te studentima koji su se aktivno uključili kroz likovno, literarno i marketinško izražavanje na temu „Kupujmo hrvatsko“. Cilj je kroz ovaj projekt HGK, educirati i osvijestiti širu javnost o važnosti kupovanja hrvatskih proizvoda kao pokretača otvaranja novih radnih mjesta i očuvanja postojećih uz povećanje konkurentnosti hrvatskoga gospodarstva. Projekt Kupujmo hrvatsko započeo je kao ideja da se prepoznaju, označe i izdvoje kvalitetni hrvatski proizvodi te im se od tada dodjeljuju znakovi Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko.

rafting
Blic intervju
Rafting instruktor i bivši reprezentativac Kelemen: Što sve treba znati o pustolovinama na rijekama

A1 izdvaja za Vas