Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Generalturist otkazao putovanja, putnike obavijestili e-mailom

Oštećeni klijenti povrat mogu tražiti preko osiguranja. A agencija s najduljom tradicijom na stupu je srama – radnici nisu dobili plaću od listopada, a za Božić je stigao minimalac.
09. veljače 2012. u 10:00 28 komentara 272 prikaza
Generalturist
Foto: Patrik Macek/PIXSELL

Jedna od naših najuglednijih agencija s čak 90-godišnjim iskustvom u turističkom poslovanju Generalturist na koljenima je. Svi su aranžmani – a na svojim internetskim stranicama nude baš sve, od jednodnevnih izleta, prodaje avionskih karata do skijaških aranžmana i krstarenja – otkazani.

Uplatili čak i taksu

Svi koji su uplatili putovanja poklonivši povjerenje Generalturistu vrlo će vjerojatno podulje čekati na povrat novca, ako to uopće bude moguće. Agenciji je blokiran račun pa su sva poslovanja, podjednako prijam uplata i povrat novca – obustavljena. Ni Zagrepčanka Maja N. (podaci poznati redakciji), koja je za sebe i obitelj uplatila trodnevno putovanje preko Generalturista, na put neće otići, a na novac, dakako, ne puni iznos, čekat će još dosta vremena. Koliko, ni sama ne zna jer joj nitko od nadležnih na to pitanje nije odgovorio niti do koga može doći telefonom, e-mailom ili osobno.

– Uplatila sam putovanje, osiguranje, čak i boravišnu taksu u mjestu u koje smo trebali putovati, i to smatrala zatvorenom investicijom. No, desetak dana prije puta dobila sam e-mail u kojem me obavještavaju kako su “zbog poteškoća u poslovanju” prisiljeni otkazati sva putovanja i aranžmane.

Referentica koja mi je online prodala aranžman uputila me na ured uprave, no ondje mi nitko ne odgovara na pozive i nema nikoga tko bi mi objasnio što se dogodilo ili me uputio kako do novca koji namjeravam tražiti natrag s obzirom na to da na put nećemo otići. Barem ne s Generalturistom – ispričala nam je čitateljica.

Da je doista tako, uvjerili smo se pokušavajući čak dva dana doći do odgovornih iz Uprave, no odgovora nije bilo. Broj nesuđenih Generalturistovih putnika koji su prevareni nije poznat jer nitko takvu evidenciju ne želi objaviti.

– One koji su uplatili putovanja u poslovnicama upućujemo da ondje s našim referentima pokušaju naći rješenje i dobiti upute, no za one koji su uplatili on-line jedini savjet jest da se obrate osiguravajućoj kući koja je navedena u ugovoru o putovanju – objasnila nam je jedna od rijetkih službenica koje smo zatekli uz telefon u upravi nekad cijenjene agencije.

Nitko nije tražio pomoć

– I prije je bilo agencija koje su imale teškoća u poslovanju i bile u sličnim situacijama kao Generalturist koja je naša članica – objašnjava direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Željko Trezner.

– Očekivali smo da nam se, barem sada kada je došlo do problema, ali i puno ranije jave i potraže pomoć, no ni nitko se nije javio iako je zadatak UHPA-e da služimo članovima. No, u slučaju Generalturista očito je donesena odluka unutar uprave da se sami mogu nositi s nastalom situacijom.

I udruzi se javljaju zakinuti Generalturistovi klijenti, putnici koji su zakinuti za novac, no odgovor im oni ne mogu dati.

Veličina agencije ne znači nužno da je n

Veličina agencije ne znači nužno da je njezino poslovanje sigurno

Naš je interes da branimo pozicije struke jer problemi s kojima su se susreli klijenti Generalturista bacaju loše svjetlo na cjelokupnu hrvatsku turističku industriju – objasnio je za Večernji list Željko Trezner. Teškoće u kojima se ta agencija našla potvrđuju teoriju kako veličina agencije nije uvijek referencija da će putovanje ili paket aranžman koji se uplati biti kvalitetan. No, problem koji se nakon negativnog iskustva javlja jest kako putovati i prema kojim kriterijima birati agenciju?

– Prije sklapanja ugovora, a što nalažu i smjernice EU, u kojem je navedeno osiguranje u slučaju da tvrtka ode u stečaj ako ne osigura uvjete za putovanje ili ga oteže pa je stoga prvi savjet – bitno ga je pročitati. On je formalni i pravni dokument koji se sklapa između agencije i putnika i na kojem sve počiva – od plaćanja do osiguranja. Samo ako je on sklopljen oštećni putnici mogu tražiti naknadu štete. Rok za naplatu također mora biti naveden na ugovoru. Ako agencija ne nudi takav ugovor, putnicima je jasno da ulaze u zonu visokog rizika. Tada se uključuje UHPA, kojoj takve slučajeve treba prijaviti jer agencija posluje nezakonito – kaže Trezner.

Svaki putnik za sebe mora tražiti novac

Svaki putnik za sebe mora tražiti novac

1. Ugovor o putovanju mora biti pravovaljan

Pri uplati paket-aranžmana u agencijama se sklapaju ugovori koji u sebi sadrže i klauzulu o obveznim odnosima putnika i agencije.

2. Potraživanje od agencije ili osiguravajuće kuće

Osiguravajuća kuća koja stoji iza agencije, a koja je i navedena u ugovoru, dužna je nadoknaditi štetu u slučaju otkaza putovanja.

3. Individualni zahtjevi ili nagodbe

Svaki sklapatelj ugovora za sebe traži povrat novca od osiguravajuće kuće, a potrebno je i obrazloženje koje izdaje agencija, u ovom slučaju Generalturist.

Karneval
PROMO
Karneval nam se bliži, a odabir idealne maske je najvažniji događaj za sve klince
Skipper4you.com
MIRNO MORE
Znate li da se kod nas školuju skiperi koje cijene svugdje u svijetu
  • Mort Cinder:

    pa jel može u ovj državi išta bez kriminala i malverzacija ...... hebote u što smo pretvorili državu ..... a samo prije 20 godina bili smo na početku i mogli smo izgraditi državu kojom bi smo se danas ponosili ...... ... prikaži još! hbg ..... kako pjesma kaže ..... nisam vratio oružje u MUP, nisa vratio, nisam glup ......

  • pidocha:

    eo, zagrepčanima, šta nam čiste snig,iznajmljujem svoje apartmane povoljno,70%popusta znači dvajst ojra po danu(da zaokružimo)

  • vilica:

    Pljačka!!! U zatvor s onima koji su opljačkali generalturist i njegovu imovinu prebacili na svoje račune