Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

U Hrvatskoj je tek 12% domaćih franšiza, a u Italiji 96 posto

Franšiznim poslovanjem štite se brendovi koji vrijede, a 25% svih franšizera ima između 25 i 30 godina, kazao je jučer u Opatiji Italo Bussoli
08. lipnja 2017. u 19:28 0 komentara 1389 prikaza
surf'n'fries
Foto: Goran Kovacic/pixsell

Franšizni sektor u svijetu generira više od 50% svjetske maloprodaje. Istraživanja u EU pokazuju da je, primjerice u Italiji, 96% franšiznih brendova ujedno i nacionalno. U Poljskoj je takvih 73%, u Sloveniji 48%, dok se Hrvatska sa svega 12% vlastitih brendova u franšiznom poslovanju nalazi na posljednjem mjestu u Europi, čulo se jučer na otvaranju Sajma franšiza, financijskih i konzultantskih usluga FEC u Opatiji, koji treću godinu zaredom organiziraju HGK i Županijska komora Rijeka.

trgovina, Uskoro zakon? HGK: Na policama treba biti 70 posto domaćih proizvoda

Needucirani i brzopleti

Na hrvatskom tržištu, naime, trenutačno posluje oko 200 franšiznih sustava sa 17.000 zaposlenih na više od 1000 franšiznih lokacija, od kojih je tek 20-ak domaćih.

– Franšiznim poslovanjem štite se brendovi koji vrijede. Čak i za vrijeme krize franšizno se poslovanje održalo i bilježilo rast. Posebno značajan je podatak kako je 25% svih franšizera između 25 i 30 godina – ističe predsjednik Assofranchisinga Italo Bussoli. No, iako i Hrvatska ima popularne domaće franšize, među kojima su svakako Surf’n’Fries, Place2Design, Bio&bio, Mlinar, DiCaprio... – i franšizno je poslovanje izuzetno poticajno za rast malog poduzetništva – u nas se procvat franšiza koje će stati uz bok Sheratonu, KFC-u, Accessorizeu, Pek Snacku... još čeka.

– Zbog nedostatka edukacije o franšiznom poslovanju u Hrvatskoj se franšize otvaraju brzopleto, kako bi si poduzetnici skratili troškove i vrijeme, bez kvalitetnih poslovnih projekcija i koncepata koji su preduvjet uspjeha – rekao je predsjednik Zajednice franšiznog poslovanja pri HGK Nikola Oršanić.

– Proizvodimo sve reportaže koje su potrebne našim franšizerima za izdavanje turističkog magazina Place2Go, koji je predmet franšize. Do sada smo franšizu uspjeli plasirati na slovensko, francusko, njemačko, hrvatsko, srpsko i tržište BiH – kaže direktorica tvrtke Place&Design Damjana Domanovac, koja je posebno ponosna na izdanje koje pokriva sva francuska govorna područja u svijetu. Ističe kako su prednosti franšiznog poslovanja unaprijed dobro postavljeni projekti koji imaju svoje zakonitosti i gdje novi franšizer ne mora krenuti ispočetka, već od svog franšizodavca dobiva znanje i iskustvo.

banane Uvoz hrane manji, ali i dalje porazan Jedemo banane iz Slovenije i masline iz Švicarske

Iznenađujuće destinacije

Tako je i sa Surf’n’Friesom mladih riječkih poduzetnika Andrije Čolaka i Denisa Polića, koji svako malo iznenađuju novim destinacijama svoje franšize. Svojim prženim krumpirićima osvojili su već više od 15 zemalja, od Rusije, gdje su nedavno otvorili dva nova objekta – i to na aerodromu Šeremetjevo – do Vijetnama i Irana.

I pekarska industrija Mlinar osječkog poduzetnika Mate Škoje, uz otvaranje vlastitih dućana i akvizicije, širi se franšizno u Slovačkoj, Švicarskoj i Australiji, dok je, istaknuto je jučer, studentima ekonomije u Hrvatskoj jedina asocijacija na franšizu McDonald’s.

– Franšizna industrija u Europi vrijedi 350 milijardi eura i zapošljava više od tri milijuna ljudi – kaže predsjednik Europske franšizne federacije Michael Eyre, ističući kako se gospodarski rast nedvojbeno ubrzava poticanjem franšiznog poslovanja. Stoga u svim članicama EU treba stvoriti dobru poslovnu klimu za njegov dalji rast uz što nižu razinu državne regulative.     

 MEĐUNARODNI SAJAM U MOSTARU Luka Burilović: Hrvatska i BiH dio su jedinstvenog ekonomskog prostora carina VRIJEDI ZA SVE ČLANICE Očekuje se značajno povećanje robne razmjene: Ponovno omogućen bescarinski izvoz prehrambenih proizvoda u BiH Katar Službeni posjet Katar je zainteresiran za sektore graditeljstva, energetike, IT-a i prehrambenu industriju
Kova d.o.o.
HRVATSKI PROIZVOD
Domaća tvrtka napravila samosterilizirajući kontejner koji efikasno čisti zrak od mikroorganizama poput bakterija i virusa
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Vodič za biznis: online usluge koje će vam dati uvid u poslovanje u svakom trenutku
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.