Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Croatia Airlines država daje 802 milijuna kuna


Vlada je prihvatila razvojni program CA, a trebaju ga prihvatiti i sindikati te dioničari
20. studenoga 2012. u 19:55 7 komentara 13 prikaza
'03.10.2012., Zagreb - Zrakoplovi na pisti Zracne luke Zagreb. Photo: Patrik Macek/PIXSELL'
Foto: 'Patrik Macek/PIXSELL'

Republika Hrvatska dokapitalizirat će Croatiju Airlines sa 802 milijuna kuna. Od toga 652 milijuna kuna odnosi se na dug te aviokompanije državi pa će se on pretvoriti u temeljni kapital, a dodatnih 150 milijuna kuna država će uložiti u CA po principu MEIP-a (Market Economy Investor Principle).

Stečaj i dalje moguć

Dokapitalizacija hrvatske nacionalne aviokompanije dio je njenog programa restrukturiranja koji je jučer predstavljen u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.

Ministar Siniša Hajdaš Dončić kazao je da su se razmatrala tri scenarija za CA, i to stečajni, bazni i razvojni.

– Stečaj CA još uvijek nije isključen i to ovisi o prihvaćanju razvojnog scenarija – naglasio je Hajdaš Dončić. Vlada je prihvatila taj razvojni scenarij, a njegovo konačno prihvaćanje ovisi o stavovima sindikata i povlaštenih dioničara.

Sindikati moraju pristati na rezanje broja zaposlenih i troškova, dok bi povlašteni dioničari trebali pristati na isplatu svojih udjela. A koliko bi im se plaćalo po dionici tek se rade kalkulacije.

Kako bi financijski dio razvojnog plana uspio, CA mora uštedjeti 64 milijuna kuna godišnje, odnosno ukupno 284 milijuna kuna. Osim financijskog dijela, razvojni scenarij restrukturiranja Croatije Airlinesa ima i strateški te operativni dio.

Predsjednik uprave CA Krešimir Kučko kazao je da će CA promijeniti poslovni model mrežnog prijevoznika, i to strateškim i tržišnim repozicioniranjem i uspostavljanjem triju profitnih centara, a to su mrežno letenje, sezonsko i čarter letenje te tehnika – održavanje zrakoplova za treće osobe. Tako će CA opet staviti naglasak i na čarter poslovanje, koje su prethodne uprave zanemarivale. A za čarter će se, rečeno je, koristiti najveći zrakoplovi u floti CA – airbus 320. U operativnom dijelu pak planiraju se racionalizirati procesi te smanjiti troškovi.

A troškovi bi se trebali srezati i smanjenjem broja zaposlenih 10 posto, kojih je trenutačno 1130. Za njihove otpremnine potrebno je osigurati oko 28,3 milijuna kuna.

Redefiniranje flote

Na prezentaciji programa restrukturiranja rečeno je da državna aviokompanija ipak neće ukidati linije, a što je sugeriralo nekoliko konzultanata koji su bili angažirani u izradi tog programa. No ipak će se ići u redefiniranje flote, koju sad čini 13 zrakoplova – šest dasheva i sedam airbusova. U vezi s tim nedavno su započeli pregovori s Airbusom od kojeg je CA prije nekoliko godina naručila nove zrakoplove, a čija je isporuka odgođena zbog teškog financijskog stanja hrvatske tvrtke.

Nova strategija poslovanja CA pak ne znači i promjenu, barem ne zasad, udruženja aviokompanija čiji je trenutačno član, a to je Star Alliance u kojoj glavnu riječ vodi njemačka Lufthansa.

Kučko naslijedio dobar trend od prethodn

Kučko naslijedio dobar trend od prethodnika
Croatia Airlines u prvih je devet mjeseci ove godine čak ostvarila operativnu dobit od 354.000 eura, što je prvi put od 2007. U istom periodu lani CA je imala operativni gubitak od 3,1 milijun eura, a u prvih devet mjeseci 2010. taj gubitak bio je čak 12,7 milijuna eura. U prvih devet mjeseci ove godine porasli su i operativni prihodi CA, i to pet posto, na 174 milijuna eura. Neto gubitak CA u prvih devet mjeseci ove godine smanjen je na 1,3 milijuna eura dok je lani u istom periodu iznosio 5,3 milijuna eura. Pozitivan trend u poslovanju CA je pak rezultat rada prethodnog direktora Srećka Šimunovića, kojega je Krešimir Kučko naslijedio na tom mjestu u rujnu. Stoga se Kučko tek treba dokazati.

652 milijuna kuna iznose dugovi Cro

652 milijuna kuna iznose dugovi Croatije Airlinesa državi pa će se taj dug pretvoriti u temeljni kapital

150 milijuna kuna dodatno će država ubrizgati u Croatiju Airlines pa će se i taj novac pretvoriti u temeljni kapital aviokompanije

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • ikapa:

    Kučko je dobar za CA jedino zato što ga je tu postavio Milanović. Najavljen je bio natječaj za još dva člana uprave, ali za sada ništa od toga. Ako će biti tri profitna centra bilo bi za očekivati da će ... prikaži još! svaki imati svog člana uprave. Nekad je Mišetić bio slugan Sanaderu i Žužulu, sad imamo ovog šonju koji je dobio ogroman vjetar u leđa. Ipak, moram priznati da mi se plan sviđa iako će neki od nas dobiti otkaz. Broj jedan svakako treba biti Kristijana koja itako sama teži nekoliko posto.

  • marko53:

    A poslije će prodati kaoi INU,kao i banke, kao i Plivu itd.Samo za puno manju sumu.

  • than:

    Ne daje drzava, vec porezni obveznici. I opet neke otpremnine u prosjeku od 280 000 kuna. A nakon tih otpremnina posao opet na drzavnim jaslama. Uhodan proces u lijepoj nasoj. Nije niti cudo sto ce ova drzava vrlo brzo bankrotirati. ... prikaži još! Da seljak vodi domacinstvo kako ovi vode drzavu, vec bi jucer bankrotirao.