Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Čak 61 % Hrvata oglase doživljava informativnima i pozitivnima

Istraživanje stavova hrvatske javnosti ukazalo je na kontinuiran rast pozitivne percepcije oglašavanja i komunikacijske industrije, a iz Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e) ističu i pozitivan utjecaj industrije na javnost i gospodarstvo.
17. rujna 2019. u 13:45 2 komentara 112 prikaza
Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e)
Foto: Mirna Ptiček
Pogledajte galeriju 1/9

Prosječan stanovnik Hrvatske smatra da oglasi, osim što su zanimljivi i zabavni, daju informacije o proizvodima i kupcima pomažu pri njihovu odabiru. Rezultati su to istraživanja koje je među reprezentativnim uzorkom hrvatske javnosti u kolovozu 2019. provela renomirana agencija za istraživanje tržišta Ipsos s ciljem razumijevanja i percepcije struke tržišnog komuniciranja, privlačnosti rada u industriji oglašavanja te stavova o oglašavanju.

HURA Radionica o leadershipu „Zar je itko povjerenje stekao urlanjem?“

Oko 60 % ispitanika smatra da znaju što točno rade djelatnici u oglašivačkoj, tj. komunikacijskoj industriji, a imidž struke ocijenjen je pozitivno – iako polovica ispitanika nema želju za radom u marketinškoj agenciji, njih čak 57 % preporučilo bi ga drugima. Glavnim se aktivnostima djelatnika komunikacijske industrije smatraju zadaci reklamiranja, odnosno promocije te prodaje i marketinga.

Istraživanje HURA-e i Ipsosa | Autor : HURA i Ipsos Foto: HURA i Ipsos

Davor Bruketa, predsjednik Uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA-e), kao uzrok porasta prepoznatljivosti ističe profesionalnost agencija članica HURA-e: „Naša industrija sve više raste zahvaljujući visokim standardima te brojnim aktivnostima koje provodimo s ciljem unapređivanja struke. To je vidljivo i u rezultatima na koje smo izrazito ponosni – prihodi naših agencija članica u 2018. godini iznosili su 1,4 milijardi kuna, a od 2014. godine zabilježeno je povećanje prihoda od pružanja usluga na inozemnom tržištu za 97 %, čime kao struka doprinosimo domaćem gospodarstvu.“

Istraživanje HURA-e i Ipsosa | Autor : HURA i Ipsos Foto: HURA i Ipsos

Iako je negativan stav da oglasi potrošačima nameću mišljenje još uvijek prisutan, primjetan je trend pada takvog stava – 36 % ispitanika smatra da su oglasi negativni, dok ih 61 % doživljava pozitivnima i korisnima, što je 6 % više u odnosu na 2013. godinu. Tijekom šestogodišnjeg ispitivanja stavova uočava se kontinuiran rast pozitivne percepcije industrije tržišnog komuniciranja, odnosno pad negativne.

Ilustracija PODUZETNIČKI INKUBATOR Poduzetnicima virtualni ured, savjet, edukacija

Kreativni, stručni, društveno korisni i dobro plaćeni – tako industriju tržišnog komuniciranja percipira većina Hrvata. Tipičnim se zaposlenicima agencija pritom smatraju kreativne i stručne mlade, visokoobrazovane osobe. Rad u marketinškoj agenciji zaposlenicima omogućava da se profesionalno razvijaju, no istovremeno je – pokazalo je istraživanje – riječ o stresnom i složenom poslu koji iziskuje mnogo odgovornosti.

Cijelo istraživanje HURA-e i Ipsosa dostupno je OVDJE.

Kova d.o.o.
HRVATSKI PROIZVOD
Domaća tvrtka napravila samosterilizirajući kontejner koji efikasno čisti zrak od mikroorganizama poput bakterija i virusa
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Vodič za biznis: online usluge koje će vam dati uvid u poslovanje u svakom trenutku
  • pavlemarkovic:

    Kome pričate gluposti?

  • gmižić:

    Čak 61 % Hrvata oglase doživljava informativnima i pozitivnima... to je ona polovina koja je pristala na status ovce.