Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

U budućnosti ćete vidjeti samo reklame koje vas zanimaju u nekom trenutku

Nagrade: Posljednju su dobili u Parizu za turističku aplikaciju Zagreb Be There
02. kolovoza 2015. u 00:02 0 komentara 954 prikaza
Bruketa i Žinić
Foto: Robert Gojević

Reklamna agencija Bruketa i Žinić niže nagrade i posla joj ne nedostaje, a njezini kreativni direktori Davor Bruketa i Nikola Žinić govore da im ideja ne manjka te da u njihovu poslu na tržištu nema borbe, nego natjecanja.

Svake ste godine dobitnici niza nagrada, pa tako i ove...

Bruketa: Nagrade su reklama za reklamne agencije. Puno je važnije koliko razumijete čime se oglašivač bavi i koji su njegovi stvarni poslovni izazovi. Nitko primarno ne treba nagrade, nego stvarna rješenja za svoje poslovanje. Ipak, uvijek je zanimljivo ako se neko rješenje primijeti u kontekstu razvoja struke, posebno ako se to dogodi na globalnoj razini. U posljednje tri godine dobili smo niz takvih priznanja – američki Advertising Age proglasio nas je najboljom malom internacionalnom agencijom 2013., britanski Campaign nas je prošle godine uvrstio među 17 najzanimljivijih nezavisnih agencija na svijetu, prije nekoliko tjedana aplikacija Zagreb Be There, koju smo radili u suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba, proglašena je u Parizu najboljom turističkom aplikacijom u Europi, a Lürzer's Archive uvrstio nas je među 200 najboljih studija za dizajn ambalaže na svijetu.

Žinić: I ostale agencije iz naše grupe redovito ostvaruju značajne uspjehe na svjetskoj razini. A ne manje važno je da smo deveti put hrvatska agencija godine.

Posao ispod palube

Koliko vam to pomaže u pozicioniranju na globalnoj ljestvici?

Bruketa: Možda je od nagrada još važniji interes stručne javnosti iz cijelog svijeta. Nama koji smo odrasli u zajednici u kojoj nije sasvim uobičajeno biti najbolji na svijetu, da ne kažem da patimo od kompleksa provincije, to je posebno važno. Sav taj medijski interes pretvara se i u konkretan posao.

Žinić: Ove globalne referencije puno su nam pomogle pri otvaranju agencije u Azerbajdžanu i posebno u Beču.

Ipak, je li teška borba na globalnom tržištu?

Bruketa: Ja to ne bih nazvao borbom. Ili mi to tako ne vidimo. To je natjecanje tko može bolje. Puno se ljudi bavi ovim poslom koji je u procesu velike transformacije. Sve je moguće i svi imaju šansu. I mali i veliki. I oni koji to rade već desetljećima i oni koji to rade, a možda i ne znaju da se to tako zove. Kada smo radili projekt brendiranja bračkog vina Stina, malo je tko vjerovao da će se kadrovi iz promotivnog filma Stine vrtiti na najvećem vinskom web-shopu na svijetu, besplatno. Zanimljivu ideju snimili smo u niskobudžetnoj produkciji i poslali svim važnijim vinskim publikacijama na svijetu. Dalje se širilo samo. Danas se Stina pije po svjetskim restoranima s Michelinovim zvjezdicama. Dobar proizvod spojen s dobrom pričom ne poznaje granice.

Angažiraju vas i poslovnjaci i političari – za koga je teže raditi?

Bruketa: To je sve jedan posao. Političke kampanje pomogle su nam da u praksi razumijemo što je tzv. real time advertising ili, kako ga mi više volimo zvati, real need advertising. Političke kampanje naučile su nas brzini reagiranja i kako da bolje reagiramo na društveni kontekst u oglašavanju. Oglašavanje se danas još uvijek temelji na tome da vas prekida u onome što radite, što vas zanima i što želite. Još uvijek vas prekidamo s osvježivačima toaleta dok gledate film i dok ste emocionalno uronjeni u radnju. Ipak, danas nam visok stupanj penetracije tehnologije omogućava da se uključimo u razgovor s potrošačima kada oni to žele, kada su senzibilizirani na problem za koji nudimo rješenje. Riječju, u svijetloj budućnosti vidjet ćete samo reklame koje vas zanimaju u trenutku kada vas zanimaju. Zvuči idealistički, ali našoj direktorici Sanji Petek Mujačić i cijelom timu, real need marketing je prioritetni projekt. Možda se to više neće zvati reklame, nego rješenja u pravom trenutku na pravom mjestu.

Kakvi su rezultati poslovanja?

Žinić: U prošloj godini imali smo rast od 30%. Bečki ured nakon godinu i pol dana više ne treba financiranje i poboljšali su se svi pokazatelji u svim agencijama. Dijelom je to rezultat novog načina rada, zahvaljujući kojem možemo zaista ponuditi integrirana komunikacijska rješenja u svim kanalima, a dijelom je rezultat oporavka tržišta u Hrvatskoj.

Koliko imate zaposlenika?

Žinić: Kada zbrojimo sve agencije, stotinjak. To je velik izazov jer govorimo različite jezike, pripadamo različitim kulturama. Ipak, svima nam je totalno napet posao koje radimo.

Koliko traje projekt od ideje do realizacije?

Žinić: To ovisi o različitim faktorima. Obično se puno vremena troši na analitiku, predistraživanja razumijevanja poslovnog okruženja, izazova i poslovnih prilika. Projekt Vremenski trezor za Zagrebačku banku trajao je gotovo čitavu godinu, a projekt Stina samo nekoliko dana. Danas se komunikacija sve manje izvodi na projektnoj bazi. Prilike za komunikaciju s klijentima postoje svaki dan u godini, 24 sata dnevno. Kampanje postaju sve sličnije pecanju 24/7. Loviš potencijalne korisnike senzibilizirane na problem za koji ti nudiš rješenje. Povremeno izletiš i u offline komunikaciju, kada želiš naglasiti neku poruku, ali pravi posao događa se ispod palube, iz dana u dan. Najbolje stvari nastaju kada agencije jako dobro razumiju poslovne izazove i prilike oglašivača, a za stvarno razumijevanje i izgradnju povjerenja potrebno je vrijeme.

Važna industrija za BDP

Nedavno je objavljen podatak da je kreativna industrija i kultura druga po zastupljenosti u BDP-u, a visoko stoji i na razini EU...

Bruketa: Kreativna industrija snažno pokreće razvoj. Većina globalnih brendova ne bi postojala da iza njih ne stoji kreativan i inovativan um. Neka su društva uspješnija u oslobađanju svog kreativnog potencijala. To su u pravilu društva višeg stupnja tolerancije, multikulturalnosti i osobnih sloboda. To je logično, kreativan um radi uvijek nešto neobično. Društva koja oslobađaju prostor za neobično i netradicionalno plodno su tlo za takve umove. Svatko je kreativan, samo je pitanje do koje mjere smo u stanju osloboditi kreativni potencijal. Ljudi se u Hrvatskoj s jedne strane žale na mala primanja, a s druge glasaju na referendumima za ograničavanje osobnih sloboda i nejednakost u zajednici. Te su stvari direktno povezane.

>>Davor Bruketa osvojio natjecanje u ukrašavanju torti: Ostavio otisak lica

>>Bruketa & Žinić među 17 vodećih svjetskih agencija

Svijet je globalno selo i za nas

Najuzbudljivije je kada s nama kontaktiraju oglašivači s nepoznatog tržišta jer su negdje pročitali članak o nekom našem projektu. U samo nekoliko mjeseci od prvog poziva napravili smo oko 300.000 kuna kreativnih rješenja za jednu veliku kompaniju iz Indije. To nam daje nadu da svijet nije globalno selo samo za američke i zapadnoeuropske kompanije nego i za nas iz "lokalnog" sela. Izvoz znanja i usluga najbolja je stvar koju možemo učiniti za zajednicu. Testiranje naših mogućnosti izvan udobnog lokalnog okvira potiče nas da unapređujemo svoje vještine u tržišnim komunikacijama – kaže Davor Bruketa.

Abbott Nutrition
Akcija za djecu diljem svijeta
I Modrić se uključio u akciju: Tvrtka koja posluje i u Hrvatskoj sklopila suradnju s Real Madridom, evo o čemu se radi
Renault Zoe
ELEKTRIČNA AVANTURA
Tko ga nije vozio, ne zna što propušta: 'Odradili smo izlet po Hrvatskoj s električnim Renaultom'
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.