Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 113
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
rast prihoda

Atlantic grupa u 2012. ostvarila 5 milijardi kuna prihoda

'03.03.2011. Zagreb - Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic grupe. Photo: Anto Magzan/PIXSELL'
'Anto Magzan/PIXSELL'
22.02.2013.
u 10:54

Rast prihoda od prodaje zabilježila su sva strateška poslovna područja, a najveći rast bilježe područja "kava" sa 8,9 posto, "zdravlje i njega" sa 7,8 posto i "delikatesni namazi" sa 7,6 posto

Atlantic Grupa u 2012. godini ostvarila je ukupan prihod u iznosu od 5 milijardi kuna, što u odnosu na 2011. predstavlja rast od 4,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 14,9 posto na 575,1 milijun kuna, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa rasla 18,5 posto i iznosi 55,2 milijuna kuna. Rast prihoda od prodaje zabilježila su sva strateška poslovna područja, a najveći rast bilježe strateška područja "kava" s 8,9 posto, "zdravlje i njega" sa 7,8 posto i "delikatesni namazi" sa 7,6 posto, priopćeno je iz te grupacije.

– Iznimno smo zadovoljni rezultatima u 2012. u kojoj je Atlantic Grupa ispunila najavljena očekivanja ostvarivši organski rast prihoda uz poboljšanje profitabilnosti. Razdoblje smo zaključili uspješnim projektom refinanciranja, kojim smo potvrdili status kompanije koja odgovorno planira i provodi poslovnu strategiju i uživa povjerenje međunarodnih razvojnih institucija i financijske zajednice. U 2013. djelatnici i Uprava Atlantic Grupe i dalje će biti usmjereni na organski rast poslovanja kroz aktivno upravljanje brendovima, inovacije, optimizaciju troškova te upravljanje rizicima kako bi se ostvarili zacrtani ciljevi poslovanja – istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Podjela na šest strateških poslovnica

Godinu je na samom početku obilježilo uvođenje nove organizacijske strukture, kojom je poslovanje Atlantic Grupe organizirano u šest strateških poslovnih područja (kava, slatko i slano, delikatesni namazi, pića, zdravlje i njega, sportska i aktivna prehrana), četiri strateška distribucijska područja (Hrvatska, Slovenija/Srbija/Makedonija, HoReCa i internacionalna tržišta) te tržište Rusije. Tijekom godine uspješno je provedena druga faza integracije Droge Kolinska u sustav Atlantic Grupe, s fokusom na konsolidaciju proizvodnih kapaciteta unutar sustava te konsolidaciju poslovnih informatičkih rješenja. U zadnjem kvartalu Atlantic je, u skladu s uspješnom realizacijom strategije i dobrim rezultatima, refinancirao postojeće kreditne obveze, ostvarivši nižu kamatu uz produljenu ročnost.

Novi kredit u iznosu od 307 milijuna eura odobrile su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Međunarodna financijska korporacija (IFC) te četiri komercijalne banke (Raiffeisen Bank, Unicredit Bank, Erste Bank i Sberbank). Tijekom 2012. u svim poslovnim područjima lansirani su novi proizvodi, dok su postojeći uvedeni na nova tržišta te je nastavljeno širenje distribucijskog portfelja.

Novi brendovi mineralnih voda

Na hrvatskom tržištu lansirani su novi brendovi izvorske i mineralne vode (Kala i Kalnička), dok je Argeta, uz iznimne rezultate u JI Europi i izvan regije, dobila najviši međunarodni certifikat za sigurnu hranu FSSC 22000. Asortiman "slatko i slano" (Štark) ostvario je rekordne rezultate, a u Hrvatskoj je zahvaljujući distribuciji proširenog asortimana rastao više nego dvostruko. Linija Multipower Sportsfood proizvoda u 2012. u cijelosti je redizajnirana. Kvalitetu brendova Atlantic Grupe potvrdilo je i posljednje istraživanje agencije Valicon prema kojemu se Argeta, Cockta i Cedevita nalaze među top 10 brendova u regiji.

Hrvatsko tržište najveće je pojedinačno tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnoj prodaji od 26,6 posto, a slijede tržište Srbije sa 24,9 posto, Slovenija sa 13,2 posto, BiH sa 7,6 posto, ostala regionalna tržišta sa 6,4 posto te ključna zapadnoeuropska tržišta sa 7,3 posto. Tržište Rusije i ZND-a s udjelom od 5,0 posto u prihodima od prodaje bilježe najveći rast od 31,4 posto. Ostala tržišta sudjeluju u prihodu sa 8,9 posto. Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala sa 15,9 posto, prihod od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia sa 6,1 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 6 posto prodaje.

>>Tedeschi ulazak u EU vidi kao novu priliku za Atlantic grupu

Komentara 1

CR
crogerman
12:55 22.02.2013.

Interesanto ..njima ide super a dioničari pušu luleka!I!Njegove dionice NIKAD od puštanja na tržište nisu ostverile početnu cujenu ...dapače sad nakon 7 godina vrijede 50%!IP njihovih dionica je pomno smišljen posao prevare ulagača!U Americi ovaj gospdim bi već imao neugodna iskustva sa zakonom ali u Bananastanu je to sve po zakonu i tko je kriv što su dioničari bili pohlepni!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije