Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Ako u jamstvu nije naveden rok, uzima se 'razumni rok' od 45 dana

Na pitanja čitatelja odgovara Igor Vujović, glavni tajnik i savjetnik društva Potrošač
12. studenoga 2013. u 18:00 0 komentara 3233 prikaza
laptop
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)

Pitanje: Sredinom listopada predala sam privatni laptop u ovlašteni servis. Uskoro mi se e-mailom javio njihov djelatnik i rekao da će se javiti za nekoliko dana i obavijestiti me o daljem postupanju. Kontaktirala sam s njim telefonski i e-mailom i zamolila da mi kaže u kojem bi se roku kvar mogao otkloniti. S obzirom na to da je uređaj pod garancijom i da ima prednost pri otklanjanju kvara, kazao mi je da bi to moglo biti za četiri-pet dana, no prošlo je i više od 10 dana praznih obećanja i isprika da će laptop popraviti do sutra ili za nekoliko dana jer je u servisu velika gužva. Kad sam shvatila da se moj problem uopće ne rješava, uputila sam e-mail direktno upravi, objasnila što se događa i zamolila da u roku od 24 sata netko sa mnom kontaktira. Opet su me ignorirali. Dva tjedna nakon predaje laptopa u servis na njihovim sam stranicama pronašla informaciju da se za moj laptop “čeka dio”, no i dalje mi se nitko ne javlja da mi objasni što se događa. S obzirom na to da se radi o laptopu koji mi je neophodan, molila bih vas za savjet postoji li neki brži i jednostavniji način rješavanja mog problema.

Odgovor: Ako u jamstvu proizvoda nije naveden rok u kojem on treba biti servisiran, uzima se razumni rok koji u praksi iznosi 45 radnih dana. Budući da vam je laptop potreban u svakodnevnom radu, od servisa možete zatražiti zamjenski uređaj. No ako takav uređaj nemaju, morate pričekati do isteka razumnog roka od 45 dana kako biste mogli poduzeti daljnje korake.

Ilustracija Potrošački savjetnik Na web-stranici potrošača imate tarifno-obačunski kalkulator za struju

Pitanje: U New Yorkeru sam 23. rujna kupila cipele koje sam tjedan kasnije zamijenila za veće, a onda su se uništile nakon tri-četiri nošenja. Reklamirala sam ih i tražila povrat novca, jer isti artikl više ne želim. Rekli su mi da to nije moguće, već da cipele mogu zamijeniti za iste ili neke druge u istoj novčanoj vrijednosti. Problem je, međutim, što nisam uspjela naći račun, a nisu ga, tvrde, našli ni u tvrtki, iako sam im točno navela oba datuma. Molila bih vas da mi kažete što bih trebala učiniti, koja su moja prava i je li točno da ne mogu dobiti povrat novca? (J. V.)

Odgovor: Savjetujem vam da prihvatite ponudu trgovca te cipele zamijenite za nešto drugo u trgovini. Budući da nemate račun, uopće vam nisu dužni izići ususret.

U srijedu: Financijski savjetnik

Imate pravo na savjet

Pozivamo vas da se javite ako i vi imate pitanje ili problem.

Javite se na: 
savjetnik@vecernji.net ili na besplatni broj 0800/8585

Dijabetes nekad i sad
Povijest i budućnost šećerne bolesti
Smatra se da je otprilike 1500 godina prije Krista u Egiptu otkrivena ova tajanstvena bolest
5G pokreće gospodarski rast u Hrvatskoj
5G ATLAS HRVATSKOG TELEKOMA
5G mreža je neizostavan dio svake moderne države, evo koje će koristi od nje imati svaki Hrvat
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.