Range Rover je nešto posebno. U poplavi današnjih SUV vozila, Range Rover ipak ima poseban status, jer riječ je o najluksuznijem odjeljenju ionako luksuznog Land Rovera, britanskog proizvođača u vlasništvu indijskog TATA Motorsa, koji od 1970. godine radi isključivo terence. Ali, raskošne terence.
Upravo je takav i novi model Velar, koji se smješta između manjeg, vrlo popularnog modela Evoque i većeg Range Rover Sporta, pogotovo u isprobanoj verziji – uz trolitreni turbodizelski V6 motor s 300 KS i najprestižniju opremu.
Za razliku od klasične pravokutne terenske forme kakvu imaju Range Roveri, Velar (dugačak 480 cm) poput manjeg Evoquea nudi razigraniji dizajn, a posebno je upečatljiv stražnji zaobljeni kraj. U svakom slučaju, gdje god se s Velarom pojavili bit ćete primjećeni, a tu je i nekoliko detalja koji ga čine jedinstvenim, poput uskih full LED prednjih svjetala, golemih 22” kotača, kvaka koje izlaze iz utora...
Jednako impresivna i raskošna je i unutrašnjost Velara s dvobojnom kožom kojom su presvučena sjedala i armatura te tri velika zaslona – središnji, virtualna instrumentna ploča i još jedan kojim se umjesto tipkama upravlja funkcijama vozila. Vozački položaj je vrhunski, ali i na stražnjoj klupi Velar pruža odličan komfor, dok je prtljažnik od 673 l pravi obiteljski.
Za pokretanje točno dvije tone Velarove mase zadužen je vrhunski V6 3,0 dizelaš s 300 KS i 700 Nm okretnog momenta, što mu omogućava ubrzanje od 6,5 s do stotke i najveću brzinu od 241 km/h. I pritom je u prosjeku trošio manje od 10 l/100 km, dok u gradu treba računati s oko 11,5 l/100 km.
Može se Velar voziti i prilično dinamično, kao naravno i uz ozbiljne terenske sposobnosti (primjerice proći kroz vodu dubine 65 cm), ali je ipak prvenstveno namijenjen vožnji asfaltom i to uz vrhunsku udobnost. Dakako, opremljen je zračnim ovjesom koji se prilagođava stilu vožnje i podlozi.
Oprema Dinamic-R HSE je najbogatija i uz 3,0 V6 dizelski motor od 300 KS Velar stoji 875.015 kuna. Uz dugačak popis dodatne opreme cijena mu se penje i iznad milijun kuna. Mnogo? Već znamo da za tako raskošne automobile nema neke racionalne gornje granice, a Range Rover nikad i nije bio jeftin.
Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu:
kanta