Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 50
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Volvo

Testirali smo XC40: Scenski nastup odličan, ukupna izvedba dobra

Volvo XC40
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/14
24.06.2018.
u 09:30

Novi XC40 označava ulazak Volva u segment manjih terenaca

Novi Volvo XC40 od nedavno je član redovne švedske postave na našem tržištu. Novom su igraču u klasi kompaktnih SUV-ova zasad na raspolaganju četiri motorne opcije: dizelski D4 od 190 konja i benzinski T5 s 247 KS tu su od početka, a u akcijskom se cjeniku od nedavno nude i D3 (dizelaš od 150 KS) i T3 (benzinac od 156 KS).

Isprobali smo dizelaša u R-Design izvedbi, primjerak sa svom mogućom opremom, u kojem je potentan motor serijski uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem neobično izvedene ručice. Svidjela nam se, no performanse mjenjača smatramo prosječnim. Turbodizelaš od 190 KS i 400 Nm radi uglađeno, u niskim i srednjim okretajima relativno tiho, i pruža dosta zadovoljstva u vožnji, posebno na otvorenoj cesti. Upravljiv je, agilan, ali za sportski stil vožnje ipak nije, pa čak ni uz sportsko podvozje koje dolazi na R-Design izvedbi. Po tvorničkoj deklaraciji, od mirovanja do stotke stiže za 7,9 sekundi. Postiže maksimalnih 210 km/h. Tijekom testa ovaj nam je SUV s pogonom na sve kotače trošio prosječne 7,2 litre na stotinu prijeđenih kilometara.

Volvo XC40
1/16

Na tržištu se švedski kompaktni SUV s nestrpljenjem očekivao, jer riječ je o najmanjem Volvu u najtraženijem segmentu, a interes pojačava i titula Europskog automobila 2018. godine. XC40 je, naime, prvi Volvo u povijesti koji je osvojio ovu titulu. Kompaktni sportski terenac dosad je i najindividualniji Volvo, a trenutačno je vizualno najupečatljiviji u segmentu. Zasluge za to idu stražnjem kraju širem od prednjega (za 25 mm) te markantnom prednjem kraju, posebno na ušminkanom R-Design primjerku.

Volvo XC40 nastao je na novoj modularnoj platformi, pri čijem je stvaranju cilj, među ostalim, bio i dobiti što prostraniju putničku kabinu. Taj je cilj postignut, prostora na svih pet sjedala u XC40 ima sasvim dovoljno i za visoke putnike. Materijali u interijeru idu iz krajnosti u krajnost – od kvalitetne, gumirane plastike ugodne na dodir do one jeftinije, tvrde. Vrata se ugodno otvaraju i zatvaraju, bez neugodnog limenog zvuka. Sjedala su ugodna, široka, a udobnosti vožnje pridonosi i povišen položaj sjedenja. Moderan dizajn stražnjeg kraja “ukrao” je malo preglednosti straga, ali testni je primjerak opremljen s toliko kamera i senzora da s preglednošću straga nismo imali problema. Njegove kamere, naime, pokrivaju 360 stupnjeva oko vozila te se mogu naizmjenice aktivirati. Interijerom dominira 9-inčni dodirni ekran, poput tableta, na kojem su objedinjene sve bitne funkcije. Njime se rukuje jednostavno, pregledan je i atraktivan. I što je najbolje, dio je serijske opreme, kao i 12,3-inčni TFT digitalni instrumenti.

Dio opreme Volva XC40 su i silni sustavi za pomoć vozaču zahvaljujući kojima se automobil, primjerice, samostalno zadržava u svojoj voznoj traci, prati prometnu situaciju oko sebe, čita prometne znakove te vozača upozorava na prekoračenje brzine. Bez obzira na prebogatu opremu i brojne šminkerske detalje, u testnom XC40 ipak nam nedostaje dio Volvove karizme, posebnost skandinavskog dizajna zbog kojeg volimo veće modele ovog proizvođača. Koliko je izvana drukčiji od drugih, toliko nam je u interijeru običan. Nije loše biti običan, ali sjedanje u takav model nije nas ni “izulo iz cipela”.

Da pojednostavimo – vozač koji jako želi Volvo, ali su mu ostali, veći modeli nedostupni, s ovim će se oduševiti. Ali, vozač koji vozi ili voli XC60 i ostale primjerke serije 60 razliku u cijeni neće smatrati dovoljno dobrom kompenzacijom za nešto manje poseban dizajn i dojam. No, s obzirom na to da ovih prvih vozača ima puno, potražnja za Volvom XC40 već je velika i sigurni smo da će neko vrijeme takva i ostati.

Volvo XC40 u Hrvatskoj – po akcijskom cjeniku – stoji od 247.425 kn. XC40 D4 A AWD First Edition stoji 351.824 kn. Bogata izvedba poput testirane – D5 AWD R-Design – stoji 379.910 kuna. Dodamo li svemu tome još i dodatnu opremu (paketi Intellisafe Pro, Prilagodljivost Pro, Business Pro, Povezanost, Zimski Plus, Volvo on Call, LED aktivna svjetla, kožne presvlake, biserno bijela boja...), ukupan se iznos penje na 504.319 kn.

Bogata paleta sigurnosnih tehnologija

Volvo XC40 donosi, primjerice, sustave City Safety, Volvo Pilot sustav poluautonomne vožnje, zaštitu u slučaju izlijetanja s ceste, upozorenje na promet na raskrižju, kameru koja pokriva 360° za lakše parkiranje. Prednja sjedala s WHIPS tehnologijom smanjuju mogućnost ozljede vrata pri udarcu u stražnji dio auta, u slučaju sudara prednji sigurnosni pojasevi automatski se stežu. Ako se automobil digne u zrak, sjedala apsorbiraju energiju i štite kralježnice putnika.

Ključne riječi

Komentara 1

IB
ibiza
10:22 24.06.2018.

7.2 je dovoljno ako se lagano vozis a uzmi tempo 140- 180 km na sat pas viditi preko devet .Imam Tiguana sa 190 konja pa znam sta govorim a 7 trosi kada vozis do 110 -140 kmh

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije