Naslovnica Auti Automobili

Prva hibridna alternativa štedljivim dizelašima

Potrošnja rapidno raste ako se vozite konstantno na maksimumu na autocesti, ali i to je oko 9 l/100 km
13. kolovoza 2017. u 11:30 1 komentara 1320 prikaza
Kia Niro
Foto: Marko Prpić/PIXSELL

Dok su dizelaši preko noći postali crne ovce, a električni automobili su još uvijek avangarda koja se ne kupuje masovno, hibridni benzinsko-električni automobili se nameću kao jedino oportuno rješenje.

Hibridni crossover Kia Niro Istraživanje Kia drugu godinu zaredom najbolja prema zadovoljstvu kupaca u Americi

Toyota je hibridni predvodnik tržišta, a jedan od ozbiljnih konkurenata japancima je nova Kia Niro, hibridni kompaktni crossover korejskog proizvođača koji je kao umanjeni Sportage (dužina 435,5 cm, prtljažnik 377 l) na tržište stigao isključivo s pogonom koji čine 1,6-litreni benzinac sa 105 KS i elektromotor od 44 KS koji sinergijski daju 141 KS i 265 Nm okretnog momenta. Snaga se prenosi na prednje kotače i to putem DCT automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Tako da su promjene brzina pri ubrzanjima glatke, tiše i ugodnije i upravo je to najveća prednost Nira ispred konkurenata koji rabe CVT mjenjače.

Kia Niro
1 / 22
Kia Niro

Niro nije sportaš, ali agilnost mu je zadovoljavajuća, u praksi se čini i hitriji do stotke od deklariranih 11,5 s, dok je maksimalna brzina ograničena na 162 km/h. Nekom će to smetati, ali realno za prosječnog vozača sasvim dovoljno.

Vozač može birati i sportski način vožnje, kada automatski mjenjač brže šalta brzine i brže je dostupna maksimalna snaga, ali i tada vam svojim podešenjem daje do znanja da se ipak radi o hibridu i da je ekonomičnost u prvom planu.

Kia Picanto Kia Picanto Korejski gradski šminker u Hrvatskoj po cijeni od 86.990 kn

Još jedna vrlina Nira jest masa od 1425 kg, što pogoduje dobrim voznim osobinama kao i manjoj potrošnji goriva. A Niro jest štedljiv, pogotovo ako se tako vozi pa u gradu troši oko 6,5 l/100 km, a na otvorenoj cesti smo izmjerili 4,7 l/100 km. Ekstremnom štedljivom vožnom može i ispod 4 l/100 km. Uglavnom, prosječnih 5,7 l/100 km čini se zaista jako dobro. Još je štedljiviji sa 16” kotačima (tvornički u prosjeku 3,8 l/100 km) nego sa 18”, kakav smo isprobali koji je deklariran sa 4,4 l/100 km.

Potrošnja rapidno raste ako se vozite konstantno na maksimumu na autocesti, ali i to je oko 9 l/100 km.

Niro s početnom opremom stoji 200.490 kuna, a za Niro s trećim paketom opreme EX Champion koji između ostalog sadrži i 8” ekran sa satelitskom navigacijom, JBL audio sustav, grijanje prednjih sjedala, sustav pomoći za pakriranje sprijeda treba izdvojiti 227.990 kuna.

Kia Stonic Kia Stonic Novi korejski mali crossover mogao bi biti pravi hit Kia Rio Novo na tržištu Rio nove generacije donosi novi motor i inteligentne sustave Kia Soul EV Do 250 km Kia povećala domet električnom modelu Soul

Elipso

  • BubyZG:

    Opet i nanovo nema najvažnijeg podatka - KOLIKA JE BATERIJA I KOJA JOJ JE AUTONOMIJA ? Ili se opet radi o kvazihibridu ( Toyota Prius npr. ) koji uključije benzinski motor i kad uključite auto radio !!