Naslovnica Auti

Svaki četvrti poginuli na cestama vozač je motocikla ili mopeda

Dobro je poznato da su “motoristi”, odnosno vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste najugroženiji sudionici u prometu
08. travnja 2016. u 10:00 1 komentara 347 prikaza
skuter
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL

Dolaskom toplijeg vremena na ceste su se vratili vozači dvokotača. Dobro je poznato da su “motoristi”, odnosno vozači mopeda i motocikala uz pješake i bicikliste najugroženiji sudionici u prometu, a posebno su za njih opasni ovi prvi proljetni dani kad drugi vozači nakon zime još nisu navikli da dvokotači opet u većem broju sudjeluju u prometu. Stoga, i drugi sudionici prometa trebaju dodatno pripaziti na vozače dvokotača.

Često bez zaštitne kacige

Lani je svaki četvrti poginuli vozač na našim cestama bio na mopedu ili motociklu. U Hrvatskoj je u 2015. u cestovnom prometu poginulo 348 ljudi. Od toga je smrtno stradao 61 pješak, 161 ih je poginulo u osobnom automobilu, jedan u autobusu, 11 u teretnom vozilu, pet na traktoru, 34 biciklista te 14 mopedista i 58 motociklista. Što znači da je na dvokotačima (bez biciklista) poginulo 25% svih onih koji su poginuli u sudarima vozila (bez pješaka).

S obzirom da je u Hrvatskoj registrirano 1,476.229 osobnih automobila, a mopeda i motocikala ima samo 144.141, jasno je da su vozači dvokotača mnogo ugroženiji od ostalih vozača. Često je mišljenje da su vozači mopeda i motocikala zbog brze i opasne vožnje te nepoštivanja prometnih pravila sami krivi za nesreće.

Dakako, ima i toga, ali kao i u svemu, ne treba generalizirati. Vozači dvokotača su krivi za oko 55% prometnih nesreća, dok su za ostale nesreće u kojima su oni sudjelovali krivi drugi vozači. Ipak, za neke su opasne prekršaje motoristi isključivi krivci.

Prema podacima MUP-a, lani je pri vožnji bez zaštitne kacige policija uhvatila 7520 motorista, a od 72 lani poginula mopedista i motociklista njih desetoro nije imalo zaštitnu kacigu, a u isto vrijeme od 2046 ozlijeđenih mopedista i motociklista kacigu na glavi nije imalo njih 183. Prema iskustvu policije najčešće greške motociklista i mopedista su precjenjivanje svoje vozačke sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti u prometu. Kao što smo već spomenuli, često ne koriste kacigu, voze prebrzo, kreću se nogostupima ili pješačnim zonama, pretječu kolonu vozila...

Opasne greške vozača

S druge strane vozači osobnih automobila učestalo rade neke prekršaje koji ugrožavaju vozače dvokotača. Primjerice, ne provjeravaju mrtvi kut, skreću i prestrojavaju se bez uključenog pokazivača smjera, oduzimaju motociklistima prednost prolaska na raskrižju, a događa se i da neoprezno otvaraju vrata dok stoje u koloni.

>> Evo na kojim cestama najviše stradavaju motociklisti

>> Dvostruko je opasnije voziti motor nego auto

Savjeti motociklistima i mopedistima:

1. Uvijek nosite zaštitnu kacigu i ostalu opremu

2. Nemojte voziti brzo i prilagodite brzinu uvjetima na cesti

3. Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti

4. Vozite s upaljenim svjetlima, tako ste uočljiviji drugima

5. Nemojte pretjecati gdje nije dozvoljeno ili je rizično     

Upute vozačima drugih vozila:

1. Ne oduzimajte vozačima motocikla prednost prolaska

2. Kod prestrojavanja i pretjecanja pazite na “mrtvi kut”

3. Kod promjena voznih traka uključite “žmigavce”

4. Vodite računa da motocikli brže ubrzavaju od auta

5. Motocikli se mogu učiniti daljima nego što zaista jesu     

Vrtovi Hrvatske
Vrtovi Hrvatske
100% domaće voće i povrće sad je svima dostupno!

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar comparator
    comparator:

    Vozači motocikala i svih prometala na dva kotača trebajuznati kako je nalijeganje na asvalt njihovog vozila s povečanjem brzine sve manja . Oni zapravo lete zrakom.