Naslovnica Auti Automobili

Sudbinu dizelaša odredit će jedan čovjek, izvan funkcije moglo bi biti 15 milijuna vozila

Ako se zabrane dizelaši u Münchenu bi gotovo odmah iz prometa moralo biti povučeno barem 20 posto automobila
24. veljače 2018. u 23:01 73 komentara 39823 prikaza
Automobili
Foto: Reuters/ PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/7

Sudbina dizelaša u Njemačkoj u rukama je jednog čovjeka. Andreas Korbmacher predsjedavajući je Saveznog administrativnog suda u Leipzigu. Posao mu očito nije lagan, u prekjučer je sud objavio da je svoju odluku oodgodio za utorak. Ništa čudno, eventualna odluka kojom bi se potvrdile presude sudova u Stuttgartu i Düsseldorfu zakonski bi izvan funkcije stavila 15 milijuna tako pogonjenih vozila koja se danas kreću njemačkim cestama.

Zabrana dizela PITANJE ZAGAĐENJA Njemački sud odgodio odluku koja bi mogla pogoditi veliki broj ljudi

Atentat na oca

Ekološke udruge sudovima u spomenuta dva grada uložile su tužbu temeljenu na tome kako su dozvoljene granice štetnih dušikovih oksida znatno premašene, tvrdeći čak da je u nekim gradovima to tako već godinama. Gradovi su to prihvatili. Čuvarima okoliša nije bila prihvatljiva ponuda proizvođača da se odmah napravi nadogradnja elektronike na motorima 5,6 milijuna vozila, traženo je da se u cijelosti izmijene sustavi ispuha. Procjenjuje se da bi to stajalo 14,5 milijardi eura samo u slučaju vozila s Euro 5 standardom, dvostruko toliko ako se ide na sva dizelska vozila u Njemačkoj. No tada su savezne države uložile žalbe na odluke lokalnih sudova u spomenutim gradovima. Čini se da odluka nije mogla biti stavljena u bolje ruke od Andreasa Korbmachera. Rođen je prije 58 godina u Freiburgu, odrastao u Berlinu, sin je uglednog pravnika Güntera Korbmachera koji je također bio predsjednik istog suda gdje je, primjerice, odlučivao o i danas vrućoj temi, azilu.

Na Korbmachera starijeg ljevičarske skupine izvele su atentat, pri čemu je ranjen.

Pitaju se i gradovi

Andreas Korbmacher i njegovi kolege ne donose odluku o zabrani dizelaša koja će nastupiti trenutačno. Oni odlučuju o tome imaju li njemački gradovi kao entiteti pravo na zabranu dizelaša. Sami gradovi mogu donositi odluke o zabranama koje opet mogu biti različite prirode. Napetost je ogromna. Primjerice, u Münchenu bi brzo iz prometa moralo biti povučeno barem 20 posto dizelaša, a 18 milijuna eura potrošili bi na postavljanje 130.000 oznaka o zabrani za dizelaše.   

Pogledajte i galeriju: Ovo boli! Bagerima uništili luksuzne automobile i poslali poruku

Automobili
1 / 8
Vlasti na Filipinima odlučile su uništiti trideset luksuznih vozila kako bi kriminalcima poslale poruku da se krijumčarenje automobila ne isplati.
Trojac vodećih u autoindustriji Matthias Müller (Volkswagen), Dieter Zetsche (Daimler) i Harald Krüger (BMW) DIZEL SUMMIT Preinake na dizelašima bi trebali platiti proizvođači Volvo Ekologija ili biznis Kamo vozi europska autoindustrija Stroga pravila Hoće li München zabraniti dizelaše? 'To bi za nas bila katastrofa!'

VIP izdvaja za Vas

  • barbaboro:

    dizelaši, kao, zagađuju, i to smeta njemačkim ekolozima? I vi, ekolozi, želite, kad dođete doma, napraviti "klik" prekidačem, pa da vam se upali svjetlo, zar ne? Mislite da se struja ne dobiva (i) iz neekoloških izvora, ne samo hidroelektrana, koje ... prikaži još! jesu - doduše - ekološke, ali s druge strane mjenjau i uništavaju vodotokove. Dragi moji ekolozi..., da bi se ostvarilo sve što vi predlažete i hoćete..., trebali bismo se svi vratiti živjeti u pećine.A, btw, ne smeta vam nešto mnogo opasnije..., mnogo opasnije zagađenje - zagađenje njemačke nacije i njemačkog društva time što su muslimani, zahvaljujući vašoj kancelarki, preplavili i zagadili Njemačku, ali i dobar dio Europe?

  • kakačinka:

    Pretpostavljam da se neće tu puno učiniti po pitanju očuvanja okoliša. Naime, ako dođe do zabranjivanja prometovanja dizelskim automobillima u Munchenu ili evo čak u cijeloj Njemačkoj, svi ti automobili pronaći će svoje nove vlasnike na području balkana i u ... prikaži još! okolnim slabije razvijenim državama. Teško će se pojedinci odreći takve zarade. Jer naposlijetku evil money rules the world...

  • Nikomah95:

    Zašto ne pođu od malih stvari? Npr., 100g sira zapakirano u 200g plastike. Ili, pakiranje od 6 kroasana ukupne težine 150g zapakirano u 3 različita sloja plastike, ukupna težina 400g. A kante za plastiku odvoze jednom mjesečno. Već nakon 10 ... prikaži još! dana od odvožnje, ulice se kupaju u plasičnom smeću. Ninja smeće da i ne spominjem.