Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Stellantis postao četvrta auto grupacija na svijetu s godišnjom prodajom više od 8 milijuna vozila

Fiat Chrysler i PSA grupa spojili su se u savez i tako prema broju prodanih automobila stigli iza VW grupe, Toyote i Renault-Nissana, a ispred Hyundai-KIa grupe
10. veljače 2021. u 11:00 0 komentara 243 prikaza
Pogledajte galeriju 1/3

        Više od godinu dana od najave, nakon iscrpnih pregovora, talijansko-američka automobilska grupacija Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i francuski automobilski div PSA (Peugeot Société Anonyme) dovršili su svoje spajanje u novi automobilski koncern koji je nazvan Stellantis. Tako je novi automobilski savez s godišnjom prodajom od oko osam milijuna vozila i 400.000 zaposlenih postao četvrti najveći svjetski proizvođač automobila po količini proizvedenih vozila. Prva tri najveća koncerna po broju proizvedenih automobila su VW grupa, Toyota i Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa, a s četvrtog mjesta novi je koncern potisnuo Hyundai-Kia grupu. Ugovor o spajanju dvije velike grupacije vrijedan je 52 milijarde dolara. Sjedište nove tvrtke bit će u Amsterdamu, no uprava tamo neće biti centralizirana, pa se očekuje da će se najbitnije odluke koordinirano donositi u Parizu i Torinu, gdje su sjedišta PSA i FCA grupacija.

Pod okriljem novoosnovanog Stellantisa bit će čak 14 dobro poznatih i popularnih automobilskih marki. Neke se prodaju globolno u cijelom svijetu, dok su neke od njih zastupljene na određenim tržištima. Iz Fiatova portfelja tu su Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth i Maserati. Američki Chrysler će zastupati Chrysler, Jeep, Dodge i RAM. Francuski PSA čine Peugeot, Citroën, Citroënova luksuznija marka DS, kao i njemački Opel koji je PSA kupio od američkog GM-a 2017. godine (Opel se na tržištu Velike Britanije prodaje pod imenom Vauxhall).

Stellantis već ima dobro uspostavljenu prisutnost u tri regije - Europi, Sjevernoj Americi i Latinskoj Americi - uz značajan neiskorišteni potencijal na važnim tržištima poput Kine, Afrike, Bliskog Istoka, Oceanije i Indije. Očekuje se da će neke marke biti ponuđene na tržištima na kojima sada nisu prisutne. Primjerice, Peugeot od 1988. godine ne prodaje automobile u SAD-u, a to bi se trebalo promijeniti u iduće tri godine.

– S industrijskim operacijama u više od 30 zemalja, tvrtka je sposobna učinkovito ispuniti očekivanja potrošača te isporučiti vozila i usluge neusporedive kvalitete na više od 130 tržišta – kažu u Stellantisu.

Spojenu tvrtku vodit će izvršni direktor PSA grupe, 62-godišnji Carlos Tavares, koji je prošle godine proglašen svjetskom automobilističkom osobom godine. Portugalac je u PSA stigao 2014. godine iz Renault-Nissana i od tada bilježi odlične poslovne i financijske rezultate. Jedan je od glavnih ciljeva - u skladu s trendovima u automobolističkoj branši - elektrifikacija, a u Stellantisu su ponosni što će do kraja 2021. godine na globalnim tržištima ponuditi 39 elektrificiranih vozila.

Tavares najveći potencijal vidi na kineskom tržištu gdje su obje grupacije tek očekivale značajnije rezultate. Komentirao je i potpisanu suradnju FCA i Applea oko razvoja električnih automobila:

- Stellantis je otvoren za suradnju s Appleom ili bilo kojom tehnološkom tvrtkom na električnim vozilima, no sve dok to ne stvara nikakvu tehnološku ovisnost koja bi ugrozila budućnost proizvođača automobila.

Osim toga, Fiat Chrysler je prošle godine udružio svoju flotu s proizvođačem električnih automobila Tesla Motorsom kako bi bio u skladu s pravilima EU-a u smislu ekoloških normis, a sada će imati koristi od pristupa elektrificiranim pogonima i platformama iz PSA-a, pa više neće trebati Teslu za zadovoljavanje eko normi, najavio je Tavares.

Predsjednik upravnog odbora je John Elkann, predsjednik Fiat-Chryslera (FCA) i potomak obitelji Agnelli, većinskog dioničara grupacije.

– Nije slučajno da se Stellantis rađa upravo onda kada naš svijet zahtijeva novu vrstu automobilske tvrtke koja će se zalagati za čista i inteligentna rješenja kako bi svima osigurala slobodu kretanja. Naše globalno mjerilo i doseg pružaju nam resurse za ulaganje u najsuvremenije tehnologije, prepoznatljivu izvrsnost i neusporediv izbor za kupce. Ali upravo je geografska i kulturna raznolikost ljudi Stellantisa od prvog dana najveća prednost – rekao je John Elkann.     

Zagreb: Posljednji ispraćaj gradonačelnika Bandića
DVOSTRUKA MJERILA
Otto Barić revoltiran Bandićevim sprovodom: Jadnici, sram me gdje živim
UHVATI BIORITAM
Koji kronotip posjedujete? Upoznajte se s ovim unutarnjim satom koji trebate slušati
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.