Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Renault Zoe - novi val električne revolucije

S obzirom na to da nemamo ni subvencije ni infrastrukturu za vozila na struju, još se ne zna hoće li Zoe doći u Hrvatsku
27. ožujka 2012. u 10:00 0 komentara 1884 prikaza
'Zoe11_nnn_aut_210312'
Foto: ''
Pogledajte galeriju 1/3

Iako se prvi primjerci novog Renaultova električnog modela nazvanog Zoe u europskim prodajnim salonima očekuju tek tijekom jeseni, automobil se od ovoga mjeseca može rezervirati, i to putem interneta, na www.renault-ze.com.

5000 eura subvencije

Zahvaljujući ekološkoj subvenciji od 5000 eura, kompaktni automobil na struju u Francuskoj, u zemlji u kojoj se i proizvodi, stajat će od 15.700 eura, za početnu izvedbu. Taj početni model – Zoe Life – opremljen je, među ostalim, automatskim klima-uređajem i Renaultovim multimedijalnim tabletom. Bogatije opremljeni Zoe Zen i Zoe Intens u Francuskoj stoje od 17.500 eura. Bateriju – koja zapravo i čini električna vozila (pre)skupima – kupci će moći unajmiti, i to po cijeni od 79 eura mjesečno.

Renault Zoe premijerno je pokazan početkom mjeseca na salonu u Ženevi, a objedinjuje šest svjetskih premijera te čak 60 patentiranih inovacija. Prije svega, to je prvi električni automobil masovne proizvodnje s cijenom od 15.700 eura. Nadalje, to je prvi električni automobil masovne proizvodnje s autonomijom od 210 kilometara. Prvi je model opremljen Range OptimiZErom, sustavom osmišljenim kako bi optimizirao doseg vozila u stvarnom prometu, bez obzira na uvjete vožnje. Zoe je prvo električno vozilo koje se, zahvaljujući punjaču Chameleon, može puniti na razinama struje do 43 kW.

Od pola sata do devet sati

Ovisno o tipu izvora struje, punjenje traje od pola sata do devet sati. Također, Zoe podržava širi razvoj brzih postaja za punjenje, jednostavnijih i jeftinijih od klasičnih. Na kraju, Zoe je prvi Renault koji donosi R-Link, integrirani multimedijalni sustav. Koliko će prvi Renault koji je od početka razvijan isključivo za električni pogon stajati u Hrvatskoj, ne moramo razbijati glavu. Naime, naša država ne nudi nikakve subvencije pri kupnji električnih automobila, a nemamo ni razvijenu infrastrukturu, odnosno punionice za automobile na struju. Stoga ni Renault još ne zna ni hoće li ni kada će eventualno Zoe stići u Hrvatsku.

Dva karaktera istog automobila Renault

Dva karaktera istog automobila

Renault Zoe dug je 410 cm, dakle velik je otprilike poput modela Clio. Poput ostalih električnih automobila, ni Zoe u radu ne proizvodi ni štetne plinove ni zvuk. Ipak, kako na gradskim prometnicama u pitanje ne bi došla sigurnost pješaka, Zoe u serijskoj opremi donosi umjetno stvoren zvuk koji pješaka upozorava da se približava vozilo. Kupci mogu birati između šest boja karoserija, a dvije skuplje, bogatije opremljene verzije, obraćaju se vozačima koji traže mir, odnosno uzbuđenje.

Zoe Zen u svijetlom interijeru donosi ionizator zraka, teflonsku zaštitu za lakše čišćenje te senzor koji reagira na zagađenje zraka. Zoe Intens, pak, crnim interijerom i high tech detaljima naglašava dinamiku, uz moćan audiosustav, hands free karticu za pokretanje vozila.

mutni poslovi državne tajnice
USKOK godinu dana prisluškivao kako Rimac tvrtkama sređuje dozvole i poticaje
Renault Zoe
U POTRAZI
Od Samobora do Ivanić Grada: Kako smo tražili najbolje jagode?
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.