Sezona vožnje motocikala u punom je jeku. Gotovo 200.000 vozila na dva kotača registrirano je u Hrvatskoj. Svi su oni sada na cesti. Osim brzine, koja je presudna na otvorenim cestama, u gradskom prometu još veći dio krivnje za prometnu nesreću otpada na nepažnju. U 55 posto nesreća policija motoriste proglasi krivima za izazivanje prometne nesreće. Iako, dakle, statistički predvode vozači motocikala, za nesreće su odgovorni i vozači automobila jer i jedni i drugi samo malo većim angažmanom mogu promet učiniti sigurnijim. Teško je odrediti brzinu kretanja Konkretno, vozači automobila trebali bi biti svjesni da je na temelju uske siluete motocikla – kao i trendovske crne boje motocikla i opreme vozača – teško odrediti brzinu kretanja. Ne oduzimajte prednost motociklistima misleći “da imate vremena”. Motocikl ubrzava bolje od automobila – ako se u jednom trenutku čini udaljen, već u idućem može biti – preblizu. Prijeko je potrebno gledati u retrovizor. Uočite li u lijevom retrovizoru motocikl, čak i ako mu nije uključen žmigavac pretpostavite da će vas pretjecati te se sklonite u desni dio voznog traka i oslobodite mjesto za sigurno pretjecanje. Time ćete pokazati vozačku kulturu. S druge strane, vozači motocikala i skutera trebali bi nastojati predvidjeti poteze vozača automobila. Nemojte se kretati brzinom kojom biste mogli ugroziti druge sudionike u prometu i ne “lijepite” se na branik automobila. Vozite sredinom prometnog traka kako biste sami sebi osigurali prostor za reakciju u slučaju da netko pred vas izleti iz ulice bez prednosti prolaska. Obvezno imajte upaljena svjetla te nosite pravilno vezanu kacigu na glavi – preporučljivo je imati kacigu koja ispunjava ECE normu R 22.05. Preostala oprema (jakna, rukavice, obuća na vezanje) također može spriječiti teže ozljede pri banalnim nezgodama. Izbjegavajte crnu opremu jer ste manje uočljivi. Reflektirajući elementi, pak, pomažu drugima da vas ranije uoče. Ukratko, poduzmite sve što je moguće da budete što sigurniji.
Pogled u retrovizor može spasiti život vozaču motocikla
Zbog uske i tamne siluete motocikla vozač automobila teže će ga uočiti, zato oprez!
Komentara 10
vozim motore 20 godina i sada imam 700 kubika Morate imati oci otvorene stalno jer stalno nam oduzimaju prednost auti a smeta im i zavide kad se provlacimo i prelazimo ih dok oni cekaju u koloni .A mi im nistata nesmetamo niti ih usporavamo Jedan primjer kojeg moze covjek nesvjesno( svjesno ) testirat sebe je kad vam na istoj udaljenosti se nalazi auto ili motor a vi morate izaci na cestu .Ato ce te sacekat a kad vidite motor tada izlazite
Karakteristika 99% motorista je da su divljaci sa vrlo malo pameti u glavi. Stvarno moras biti kreten vrludati iza auti, preticati preko pune linije, voziti 150 u gradu i jos puno drugih stvari. Medjutim, definitivno najveci idioti su razni pizzamani i takve slicne sluzbe na motorima (i autima).
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Za pocetak hvala na novom clanku, vidim da je godisnji prosao. Vec sam se prepao da je zbog pre-revnosti doslo do iskljucenja iz igre. :) Clanak daje dobre savjete i nadam se da ce ih sto vise dvo- i cetverokotacnihh cowboy-a prihvatiti.