Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Razmišljate o autoplinu? Istražili smo isplati li se

Instalirati se može već za 5000 kuna, a za litru benzina kupi se 2,17 l plina
07. rujna 2014. u 09:23 41 komentara 67969 prikaza
plin
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Autoplin je ponovno vrlo isplativ. Ne kao prije 2008. godine, kad mu je cijena bila na 30-ak posto cijene benzina, ali trenutno se za litru benzina na našim benzinskim pumpama može kupiti 2,17 litre autoplina. Prošlotjedna cijena ukapljenog naftnog plina (UNP), ovisno o trgovcu, bila je 4,87 do 4,99 kuna po litri, a eurosupera 95 od 10,61 do 10,81 kuna.

Dobra je vijest za one koji razmišljaju o prelasku na plin i da ugradnja plinske instalacije nikada nije bila jeftinija. Dok je u vrijeme najveće potražnje ugradnja stajala najmanje 8000 kuna, sada se plinska instalacija može ugraditi i za 5000 kn.

Izjava ovlaštenog servisa

Na cijenu ugradnje instalacije treba dodati i cijenu obveznog atesta Centra za vozila Hrvatske (CVH). Za to vam je potrebna izjava i račun ovlaštenog servisera o ugradnji i podešenosti uređaja i opreme za pogon motornih vozila plinom (UNP-om). Cijena atesta je 1100 kuna, a nakon 10 godina mora se obaviti samo atest spremnika plina.

Vozači plinaša prilikom registracije plaćaju i 550 kuna godišnje naknade za ceste, jer u cijeni litre UNP-a nema te naknade koja se uračunava u cijenu litre benzina i dizela (zbog toga je, između ostalog, i UNP toliko jeftiniji od konvencionalnih goriva).

Isplati li se ugraditi plinsku instalaciju? Jednoznačnog odgovora nema, jer to ovisi o godišnjoj kilometraži koju radite i potrošnji vašeg automobila. Prosječna hrvatska godišnja kilometraža je 12.000 km, a veća potrošnja benzina znači i bržu isplativost ugradnje plina.

Iz minusa u debeli plus

'10348393776_532cbd144b_o' OPEL Automobili na plin s punim jamstvom Opel Corsa OPEL CORSA Poželjna plinska opcija za zahtjevne gradske rute

Za primjer smo uzeli rabljenu Opel Astru 1,6 sa 100 KS, koja prosječno troši sedam litara benzina na 100 km. Plina otprilike potroši 20% više, pa računamo na 8,5 l/100 km . Kad se dodaju dodatni plinski troškovi (ugradnja instalacija, atest i naknada za ceste), plinaši kreću s minusom od 8150 kuna, a računica je pokazala da se zbog veće cijene benzina to ulaganje isplati nakon 25.000 km. Ako toliko kilometara radite godišnje, iduće godine od dodatnih plinskih troškova treba računati samo dodatnu naknadu za ceste (550 kuna) i redovni servis (oko 600 kuna), pa bi ušteda na prijeđenih 25.000 km bila čak 7117 kuna.

Kod BMW-a 320i iz 2005., koji prosječno troši 9,6 l/100 km benzina, ugradnja plinske instalacije isplati se već nakon 20.000 km. Ako, pak, radite prosječnu hrvatsku godišnju kilometražu od 12.000 km, kako bi vam se isplatila ugradnja plinske instalacije u Astri 1,6 trebat će pričekati oko dvije i pol godine. Ali, mislite li automobil imati na duži rok, i to je isplativo, jer nakon toga počinje značajna ušteda. Dakako, ako razlika između cijene autoplina i benzina još uvijek budu poput današnjih.

Opel od 3000, Dacia od 5000 kn

Kupujete li novi automobil, valja razmisliti o tvorničkom plinašu. Opel i Dacia nude gotovo sve modele uz tvornički ugrađenu plinsku instalaciju. Primjerice, u Opel Corsi je doplata 4200 kuna, u Astri 3000 kuna, a u Insigniji 6000 kuna.

Kod Dacije je doplata za plinsku instalaciju u odnosu na benzinski model 5000 kuna. Prednost tvornički ugrađene instalacije je što sve instalacije ugrađuje sam proizvođač, pa su one i testirane pod punim opterećenjem na stazi. Testirane su i na buku i vibracije, a na njih kupac dobiva puno jamstvo proizvođača.

Jeste li među njima?
Sve shvaćaju ozbiljno i osobno: Ovo su najosjetljiviji znakovi horoskopa
LAQO osiguranje
Digitalna transformacija
Kako je domaći tim razvio digitalno rješenje koje Hrvatsku svrstava u europski vrh
  • Avatar flegmatik
    flegmatik:

    Da li se jos nekom cini da je nacin na koji se svrstavaju komentari na vecernjaku potpuno pogresan? Prikazuje se samo tri najpopularnija komentara, a popularnost se stjece, kako mi se cini, skupljanjem kliktaja na komentar - bilo da je ... prikaži još! ocjena pozitivna ili negativna. Tako da jednostavno ... onaj koji prvi komentira ostaje na vrhu komentara dok god je clanak objavljen. Postoji naravno mehanizam vidjeti ostale komentare. Klinki "najnoviji", pa onda klikni "svi komentari", ali previse je to da se ijedan komentar koji u pocetku nije medju najpopularnijim vine medju njih. Potpuno pogresno i nepromisljeno.

  • strsljen2013:

    Lupetate neprovjerene stvari. 550kn za ceste ali nemate ekotest pa je to oko 200kn. Plinska boca nakon 10 godina ne ide na atest (jer se u Hrvatskoj više ne može napraviti) nego se mijenja boca. Nije istina da se gubi ... prikaži još! 20%, to su bili stari sistemi (flanđa), sa kompjuterskom kontrolom je 1:1. Jedino što možete izgubiti je nešto "konja", cca. na 128 imat će te 120 jer plin ipak ima manju vrijednost. Dobit će te tiši motor i vijek trajanja će mu se produžiti. Istina je što više kilometara radite bit će jeftinije. Sigurno je sa svakim punjenjem da točite NAJMANJE pola cijene nego inače. Budući da mi nismo u EU koja olakšava i daje poticaje SVIMA koji voze na eko gorivo kod nas država nas kažnjava. I na kraju volio bih vidjeti tog BMW-a koji u gradu troši 9 litara.

  • NJUŠKALO:

    Litra plina i benzina nije isto,nema istu energetsku vrijednost. LAŽU da je u novijim sistemima potrošnja veća samo 3%,kako su meni nekad objašnjavali. Neki ljudi ne žele priznati ni samom sebi da su napravili lošu investiciju. Potrošnja je u stvarnosti ... prikaži još! 25% veća i to s najboljim plinskim sistemima a znamo da benzinac uvijek troši više od dizela.U male automobile se ne isplati ugrađivati nije iskoristivo.Ugradnja autoplina  nije isto što i priključak kod gradske plinare pa neko ga radi jeftinije a netko skuplje. Uz različite potrebe različitih vozila dolazi do različitih cijena. Loša instalacija ne može pratiti zahtjevne parametre motora i dolazi do konstantnog paljenja CHECK ENG lampice koja upozorava da smjesa je daleko od idealne. Trajnost motora je duža zbog čišćeg ulja, plin izgara sporije u potpunosti,čisto uz veću temparaturu,bolja oktanska vrijednost plina,ali je zato veća radna temparatura na glavi motora,kraći vijek ležišta ventila što opet ovisi o konstrukciji motora i da li je ugrađen lubrikator ili dozatora aditiva  za ventile FLASHLUBE.Kod smjese s previše kisika je previsoka temperatura pa mogu izgorjeti i ventili a i katalizator tako da je uz idealnu smjesu plina veća potrošnja plina.Auto na plin mora raditi kao na benzin bez ikakve razlike a gubitak snage neprimjetan ! To je zlatno pravilo. Ako nije tako imate  pravo na reklamaciju,vidite kakav je ugovor ili neka vam izvade sistem van i vrate novce. Onaj tko ne zna podesiti auto,otkloniti problem neka se ne bavi s tim. One priče da su loši ventili,kablovi, pa motor radi  nemirno,zaboravite. Ne zna svoj posao ili ne želi to odraditi jer vam je već uzeo novac i želi vas se riješiti. Plin je alternativno gorivo,tako da bez mogućnosti subvencije na uvođenja svake nove autoinstalacije, plin će uskoro biti neisplativ. Zato naši komunisti znaju najbolje kako sve uništiti.