Nova Opel Corsa zaista je u svim segmentima napredniji i jednostavno bolji automobil od svog prethodnika.
Očito je Opelov brak s francuskom grupacijom PSA bio dobrodošao. Ne, nije Corsa postala “francuz”, osjeća se za upravljačem pa i u detaljima poput onog finog poznatog zvuka pri zatvaranju vrata njemačka inženjerska ruka, ali su Opelovi inženjeri dobili pristup Peugeotovim tehnologijama i uspješno su ih ukomponirali u svoj bestseler.
Ono što se prvo primijeti jest dizajn, a Corsa nikad nije bila privlačnija. Niska linija krova i dugačak poklopac motora te lijepe linije donijele su dinamičan sportski izgled. Corsa se izdužila do 406 cm uz međuosovinski razmak od 253,8 cm, a prtljažnik prima 309 litara. Istina, dvobojne karoserijske izvedbe Opel je uz Corsu nudio još od redizajna pretprošle generacije, ali ova nova generacija donijela je pravu dizajnersku promjenu.
Od brata blizanca Peugeota 208 s kojim je usporedno razvijana i dijeli ne samo istu CMF platformu već i motore, mjenjače te druge dijelove, prije svega se razlikuje dizajnom. I to je dobro, budući da su oba automobila stvarno atraktivna. No, dok Peugeot 208 donosi ekstravagantan izgled i pogotovo u jarkim bojama jednostavno “vrišti” na cesti, nova Corsa nudi elegantnije linije.
Prilagodljiva platforma koja omogućuje benzinski, dizelski, hibridni i električni pogon u istovjetnoj karoseriji donosi, ipak, i pokoji minus, kao što je nešto manja prostranost na stražnjoj klupi nego što smo možda očekivali. Vozačka pozicija je, međutim, sjajna. Prednja sjedala su neuobičajeno duga za ovu klasu i vrlo prostrana, sve je na svojem mjestu, a preglednim središnjim multimedijskim sustavom kojim sa 7” ekranom osjetljivim na dodir se upravlja jednostavno.
Testirali smo verziju pokretanu 1,2-litrenim trocilindarskim turbobenzincem sa 100 KS uz 8-stupanjski automatski mjenjač te GS Line paket opreme. Kako nova Corsa ima masu od samo 1150 kg, 100 konja i 205 Nm okretnog momenta uz odličan i brz automatik s 8 brzina (polugice za ručno šaltanje su iza volana), djeluje kao gradski sportaš. Ubrzanje od 10,8 s do stotke u praksi se čini još uvjerljivije, a krajnja brzina od 188 km/h jamči putnu od 150 km/h uz podnošljivu buku i razumnu potrošnju.
Živahan motor i prijenos dobro prati i vrlo precizno podvozje i upravljač. Birati se mogu i modovi vožnje – eco, normal i sport – a za bržu vožnju na koju ovaj ugodni automobil mami tu je i ručno mijenjanje brzina uz pomoć polugica iza upravljača. U gradu zimi na kraćim relacijama prosječna se potrošnja penje i prema 10 l/100 km, ali čim se krene na otvorenu cestu, drastično se spušta prema 7 l/100 km.
No, ova Corsa nije sportski automobil, da nas ne biste krivo shvatili, već je prije svega automobil koji se vozi jednostavno i s lakoćom. Ali, kad vam bude potrebno naglo ubrzanje, primjerice kod pretjecanja, neće vas ostaviti na cjedilu. Vrlo je udobna i suvereno bez lupanja prolazi po poprečnim neravninama poput tračnica.
Testni je primjerak bio opremljen vrlo bogatim paketom opreme GS Line, koji Corsi daje dinamičan izgled, ali, kao što smo već rekli, s velikom dozom elegancije.
Standardno stiže uz “paket za dinamičniji izgled” koji donosi sportsku prednju masku i spuštenu prednju rešetku s pokrovom radara, vidljivu ispušnu cijev s kromiranim završetkom i LED prednja svjetla za maglu, kompletna LED svjetla koja uključuju prednja full LED svjetla i stražnja LED svjetla, a tu su i 16” aluminijske felge.
U unutrašnjosti je opremljena trokrakim upravljačem s ravnim donjim dijelom obloženim kožom, tempomatom i funkcijom ograničenja brzine, multimedijskim sustavom s 7” ekranom i Mirrorlink funkcijom, panoramskom kamerom s pregledom straga (180°). U ovoj kombinaciji i sa sportsko-šminkerskom GS Line opremom stoji 136.838 kuna.
Inače, Corsa u početnoj standardnoj opremi serijski dolazi sa sigurnosnim paketom NCAP koji donosi: prepoznavanje prometnih znakova, upozorenje na umor vozača (vrijeme za kavu: upozorenje za odmor nakon dva sata vožnje), kočenje radi izbjegavanja i ublažavanja sudara pri malim brzinama uz detekciju pješaka.
Početna verzija s 1,2-litrenim benzincem sa 75 KS stoji od 94.010 kn, a uz AT8 i 100 KS te opremu Edition 122.385 kuna.