Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

Milijan i Lovro Čuljak iz Sesveta osvojili su novi Peugeot 3008

Otac i sin ostvarili su najmanju potrošnju, samo 3,567 litara na 1007 kilometara dugom putu od Pariza do Ženeve.
08. ožujka 2010. u 16:06 0 komentara 34 prikaza
Peugeot Eco Cup
Foto: Auto motor i sport

Od četiri kategorije hrvatska je ekipa pobijedila u jednoj. Naime, Milijan i Lovro Čuljak iz Sesveta, otac i sin, vozeći se na putu od Pariza do Annecyja, u blizini Ženeve, ostvarili su najmanju potrošnju. Nakon 1007 prevaljenih kilometara, u dvije etape, ostvarili su potrošnju od samo 3,567 litara i time u konkurenciji Peugeotova modela 3008 bili najbolji, čime su zasluženo osvojili novi Peugeot 3008.

Dobra taktika

– Moram priznati da sam još tijekom večeri prvog dana, nakon prve etape, znao da ga imam, da u potpunosti vjerujem u način vožnje kojom sam ostvario najmanju potrošnju – bila ja prva Milijanova izjava nakon objave rezultata.

No, ostvarivanje rezultata nije teklo k’o po loju. Neka pravila natjecanja ostala su nedorečena, a s obzirom na to da je riječ o velikoj akciji u kojoj se trebalo misliti na mnogo detalja, nije čudno što je ponešto ipak promaknulo. Tako je prije početka vožnje natjecateljima rečeno da je najmanja brzina kojom se smije voziti na francuskim autocestama 60 km/h.

– Žao mi je samo što se sin nije sjetio ovo snimiti kako bih to mogao pokazati ženi. Tijekom prvog dana imao sam dva susreta s francuskom policijom. Prvi puta u životu zaustavili su me zbog prespore vožnje. Izmjerili su mi 57 km/h te me upozorili da je minimalna dopuštena brzina na autocesti 80 km/h. Dvaput u istom danu policija me molila da vozim brže – dodao je Milijan.

Tehnički problemi

Nadalje, prema prvotnim pravilima potrošnja se trebala mjeriti dolijevanjem goriva u spremnik pa bi se prema dolivenom gorivu dobio podatak koliko ga je potrošeno tijekom vožnje. No, zbog nekih tehničkih problema poslije je odlučeno da se ipak preostalo gorivo u spremniku izvadi i prema njemu izmjeri potrošnja. Taj sustav imao je teškoća – sreća da je u vrijeme izvlačenja goriva iz automobila pored njega bio i Milijan, koji je nakon izvađenih samo osam litara (u spremnik stane 60 l), rekao da je na kraju vožnje pokazivač razine goriva upozoravao na nešto više od četvrtine spremnika. Poslije je tehnička služba ponovila proceduru i izvadila još goriva, što je i dovelo do pobjede.

– Bilo bi žalosno da jedan ovako velik i vrlo dobro osmišljen projekt padne na tako banalnoj stvari. No, na kraju je važno da je sve dobro i regularno završilo – zaključili su Milijan i Lovro Čuljak.

– Želimo zahvalili svima na podršci tijekom natjecanja, ali svakako Peugeotu na organizaciji vrlo zanimljiva natjecanja te Večernjem listu, preko kojega smo se u zadnji čas i prijavili.

Alanovih 118 kg i 193 cm prava atrakcija

Alanovih 118 kg i 193 cm prava atrakcija

Osim što smo osvojili jedan automobil, posebnu nagradu osvojio je i suvozač Zrinke Lovrović, njezin suprug Alan Bence. Dobio je maketu Peugeotova modela koji je u utrci 24 sata Le Mansa odnio pobjedu. Alan je nagradu osvojio zahvaljujući svojoj težini – 118 kilograma, čime je bio najteži natjecatelj Peugeot Eco Cupa. Nakon što je primio nagradu, mnogi su se natjecatelji, ali i novinari, poželjeli fotografirati s njim.

Prijavljenih više od 25 tisuća, o

Prijavljenih više od 25 tisuća, odabrana samo 72

U 18 zemalja prijavilo se više od 25 tisuća kandidata, a samo je njih 72 imalo priliku sjesti za upravljač Peugeota i okušati se u štedljivoj vožnji. Osim Milijana i Lovre Čuljka, boje hrvatske ekipe branili su u modelu 207 prijatelji Domagoj Škegro i Mario Radić-Filipović iz Splita, supružnici Zrinka Lovrović i Alan Bence u modelu 308 te braća Krešimir i Hrvoje Spajić u modelu 5008.

Spretne 72 ekipe štedljivom vožnj

Spretne 72 ekipe štedljivom vožnjom borile se za automobile

Peugeot Eco Cup završio je prošli tjedan. To bi natjecanje moglo postati redovito te se održavati svake godine. Treba ipak pričekati da se slegnu dojmovi, a vjerujemo da će se uskoro znati kakva je situacija.

Samo natjecanje zamišljeno je kao promocija niske potrošnje goriva, čemu su težili svi natjecatelji. Cilj je bio na putu od Pariza do Ženeve, odnosno u konačnici Annecyja (kako se ne bi kompliciralo s prelaskom granice), potrošiti što manje goriva, odnosno ostvariti najmanju prosječnu brzinu.

Natjecale su se 72 ekipe, po četiri iz 18 europskih zemalja podijeljene prema grupama, odnosno automobilima. Iz svake zemlje po jedna ekipa bila je zadužena za jedan automobil. Bili su to modeli 207, 308, 3008 i 5008, koji su ujedno bili i nagrade pobjednicima u svakoj grupi. Znači, trebalo je na zadanom putu i u zadano vrijeme ostvariti što manju potrošnju. Peugeot Eco Cup završio je prošli tjedan. To bi natjecanje moglo postati redovito te se održavati svake godine. Treba ipak pričekati da se slegnu dojmovi, a vjerujemo da će se uskoro znati kakva je situacija.

 

Samo natjecanje zamišljeno je kao promocija niske potrošnje goriva, čemu su težili svi natjecatelji. Cilj je bio na putu od Pariza do Ženeve, odnosno u konačnici Annecyja (kako se ne bi kompliciralo s prelaskom granice), potrošiti što manje goriva, odnosno ostvariti najmanju prosječnu brzinu.

 

Natjecale su se 72 ekipe, po četiri iz 18 europskih zemalja podijeljene prema grupama, odnosno automobilima. Iz svake zemlje po jedna ekipa bila je zadužena za jedan automobil. Bili su to modeli 207, 308, 3008 i 5008, koji su ujedno bili i nagrade pobjednicima u svakoj grupi. Znači, trebalo je na zadanom putu i u zadano vrijeme ostvariti što manju potrošnju.

IZ ISTANBULA STIGLI U ZAGREB
Svaki dan pripremamo 30 vrsta baklava, nismo ih mogli napeći ni usred krize
Otok Rab
Kraljevska oaza
Otok Rab: Istražite otok sreće koji skriva najljepše pješčane plaže na kojima se kupao i britanski kralj Edward VIII.
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.