Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

'Hrvatska spremna može dočekati budućnost. Zašto ne bismo bili centar električnih vozila?'

"Sve će se totalno promijeniti, kompletna slika automobilske industrije", kaže Rimac.
06. studenoga 2020. u 12:55 6 komentara 4202 prikaza
Mate Rimac
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Za deset godina većina vozila bit će autonomna, povezana, električna i dijeljena, što je prilika i za Hrvatsku jer se stvaraju novi poslovni modeli, rekao je u petak vlasnik Rimac Automobila Mate Rimac, na konferenciji "Elektromobilnost i autonomna vozila".

Videokonferenciju je u petak organiziralo Znanstveno vijeće za tehnološki razvoj Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. 

Govoreći o budućnosti "automobilnosti", Rimac je kazao da će se ona uskoro drastično promijeniti, jer sada previše ljudi umire na cestama, a u prometu se gubi previše vremena.  

"Prometne nesreće i prometne gužve, recimo u SAD-u, čine više štete nego što je godišnja vrijednost turizma u Hrvatskoj. Električna autonomna vozila imaju mogućnost smanjiti broj smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama za više od 90 posto", rekao je Rimac. 

Nesvakidašnje izdanje Mate Rimac oduševilo pratitelje: 'Držite me, zgnječit ću ih koliko su slatki'

Smatra da se u budućnosti automobil neće u prosjeku rabiti četiri posto ukupnog vremena eksploatacije kao sada, već će se iskoristivost popeti na više od 70 posto vremena.

Auti će se koristiti cijelo vrijeme, godišnje će prelaziti više od 250 tisuća kilometara, a jedan robo-taksi, smatra Rimac, moći će zamijeniti 20 tradicionalnih vozila. To znači da će četiri milijuna takvih taksija moći zamijeniti polovicu od sto milijuna vozila u SAD-u.

"Sve će se totalno promijeniti, kompletna slika automobilske industrije", kaže Rimac.

Rimac Automobili, naveo je, imaju odjel autonomne vožnje i model "C2" spreman za autonomnu vožnju, dodavši da je hrvatski potencijal slabo iskorišten, odnosno da je  Hrvatska jedna od rijetkih europskih zemalja koja nema snažnu automobilsku industriju. 

Mate Rimac NOVE INVESTICIJE Mate Rimac otkrio koliko je ljudi zaposlio od početka koronakrize: Jako brzo rastemo

"Slovačka je postala centar za autoindustriju, Estonija za startupove i digitalizaciju, pa zašto Hrvatska ne bi bila centar za električna i autonomna vozila?", pita Rimac i dodaje da su nas već zaobišla dva velika vala ulaganja u autoindustriju, pa primjerice Hrvatska ima manje od milijarde eura prihoda iz autoindustrije, a Češka 45 milijardi.    

"Stvari se mijenjaju, automobili su 2015. bili 'nula autonomni', 2030. će ih biti 80 posto, postat će povezani, električni i dijeljeni i to je prilika za nas jer se cijela paradigma mijenja i stvaraju se novi biznis modeli", zaključio je Rimac. 

Profesor zagrebačkog Fakulteta strojarstva i brodogradnje Joško Deur istaknuo je prednosti električnih vozila poput manje buke, nultih emisija štetnih plinova te bržeg odziva pogona. Nedostaci su i dalje domet, cijena i vrijeme punjenja. Istaknuo je, međutim, da se situacija s baterijama popravlja, jer postaju sve jeftinije i sa sve boljim performansama. U svijetu se po njegovim riječima jako puno radi na autonomnim vozilima. 

Sveta Nedelja: Izjave za medije nakon obilaska tvornice Rimac Automobili JAČANJE IMIDŽA Što bi s brakom Rimac Automobila i Bugattija mogao dobiti Mate Rimac?

Dino Novosel iz  HT-a kazao je da se danas u svijetu proizvodi oko 150 modela električnih vozila, ali da će ta brojka porasti na više od 300 idućih pet godina.

Prema izvješću Europskog udruženja proizvođača vozila, rekao je Novosel, istočna Europa debelo kasni s razvojem infrastrukture punionica za električne automobile. U Europi je, naime, instalirano oko 200.000 javno dostupnih punionica na 400 milijuna stanovnika što znači da na 2.000 stanovnika dolazi jedna javno dostupna punionica. 

U Hrvatskoj je, kako je rekao, trenutno oko 500 punionica ili jedna na 9.000 stanovnika.

objavio na Instagramu
Šprajca šefovi snimali kako dolazi na posao, njegova reakcija je urnebesna
Samo na Večernji TV-u
Financijski stručnjak Igor Škrgatić otkriva kako se riješiti ovrha i ostalih financijskih problema
  • MihaVazek:

    Da bi mi bili centar el vozila Mate moraš početi raditi vozila za 15 000 eura a ne 300 000.

  • bambi:

    Sve je super i Rimac nedvojbeno radi odlican posao. Samo modernizacija donosi citav niz promjena. Npr. ..ljudi koji pocnu voziti autonomna ili polu autonomna vozila trebali bi imati dozvolu samo za ista. Takvima treba zabraniti voznju starih danasnjih vozila jer ... prikaži još! mogu zbog manjka tehnologije i gubitka vještina postati opasni za volanom običnog automobila. Napredak ne smije isključiti one koji i dalje žele voziti bez tehnologije. Prije svega cijena vozila je takva da će trebati puno više vremena da se auti na struju i autonomna vozila udomace. PItanje da li ce ikada postati vecina. Da je to tako lako onda bi avioni letili na struju a ne lete. Ljudi zele masovno i jeftino rjesenje. I to ce prevladati. Ne nuzno struja u ovom obliku.

  • Kokić:

    Ma ti si čudo.Tesla je bio nitko u uspor. S tobom. Otkrio si struju a prije tebe bio je mrak. Reci koliko si love pokupio od ove usr.države i sirotinje.Šta običan pošten čovjek ima od tebe obzirom da te financira.