Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 153
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Obljetnica

Honda 50 godina Civica slavi hibridnom 11. generacijom

26.09.2022.
u 12:50

Nova 11. generacija trebala bi uskoro stići u Hrvatsku, a moći će se kupiti jedino kao hibrid, spoj 2-litrenog benzinca i dva elektromotora ukupne snage 184 KS i 315 Nm okretnog momenta

Dvije godine prije VW Golfa, koji je postao pojam kompaktnog automobila, Honda je 1972. godine predstavila svoj globalni kompakt Civic, koji upravo na tržište stiže u 11. generaciji. Dakle, Japanci slave 50. godišnjicu svog najuspješnijeg modela koji je do danas prodan u 27,5 milijuna primjeraka u čak 170 zemalja svijeta i konstantno je među top 10 najprodavanijih globalnih modela automobila.

Nije Civic bio prvi kompaktni automobil s prednjim pogonom i malim efikasnim motorom, što je i danas ostala glavna odlika hatchback automobila, prije nje su na tržište Talijani postavili Fiat 128, koji je kod nas bio poznatiji kao Zastava 101, a Francuzi Renault model 12. No, Civic se za razliku od njih i danas prodaje pod istim imenom i uz iste temeljne principe, jasno, uz stalnu modernizaciju tehnologije.

Prvi Civic razvijen je kao globalni automobil za sva tržišta, nudeći iznimnu praktičnost u svakodnevnoj vožnji. Bio je to jedan od prvih Hondinih automobila koji se prodavao u Europi, postigavši ​​odmah priznanje zbog svog kompaktnog dizajna, impresivne potrošnje goriva i upotrebljivosti.

Godine 1979. stigla je druga generacija Civica zajedno s poboljšanim CVCC-II motorom, nadovezujući se na uspjeh originalnog Civica s 1,3-litrenim motorom koji je nudio uglađeniju isporuku snage, a bio je i ekonomičniji. Raspon modela također je proširen s 1,5-litrenim sedanom, hatchbackom i karavanom. Ručni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa također je dodan u ponudu.

Tada je Honda promijenila strategiju i svake 3-4 godina predstavljala novu generaciju koja je izgledom više bio temeljiti redizajn, a potpuno novi model stizao je svakih 7-8 godina.

Već četiri godine poslije stigla je treća generacija, sa širim međuosovinskim razmakom i uglatijim dizajnom. Bio je dostupan u tri karoserijske izvedbe: s troja vrata koja je naglašavala sportsku vožnju, praktičnija limuzina s četvera vrata i karavan s petero vrata Civic Shuttle koji je nudio izniman prostor i korisnost.

Godine 1987. četvrta generacija Civica predstavila je novu ponudu motora s Hondinim VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) sustavom.

Peta generacija Civica ubrzo je uslijedila 1991., debitirajući s uglađenijim i aerodinamičnijim oblikom, za sportski izgled – uz zadržavanje svakodnevne funkcionalnosti za koju je automobil postao sinonim. Baš u toj generaciji je Honda ponudila prvi Type R, sportsku verziju usmjerenu na performanse. Tako je krenula 25 godina duga povijest sada već kultnog japanskog hot hatcha.

Za razliku od pete, šesta generacija je ponudila monovolumenski, više obiteljski izgled i veću prostranost u kabini. Sedma generacija stigla je 2000. i postala prvi Civic koji je 2001. nudio hibridnu tehnologiju. Ovaj Civic zabilježio je najekonomičnije benzinsko vozilo s 5 sjedala na svijetu s iznimno visokom potrošnjom goriva od 3,39 l/100 km.

 

 

Godine 2005. stigla je osma generacija s futurističkim stilom što ga je učinilo jednim od najprepoznatljivijih vozila na cesti. To je također bila prva generacija Civica koja je imala "čarobna" sjedala. Deveta generacija Civica bila je stilski redizajn prethodnika, a stigla je uz još štedljiviji 1,6 DTEC dizelski motor. Već u potpuno novoj 10. generaciji 2015. Civic se više nije nudio s dizelašima, a izbor je pao na turbobenzince, 1,0 i 1,5, a stigla je po prvi put s ugrađenim naprednim sigurnosnim značajkama i pomoći za vozača, Honda Sensing.

Napokon, nova 11. generacija Civica koja najesen stiže u salone spaja snažne performanse i učinkovitost s poboljšanim razinama udobnosti u unutrašnjosti, vizualnom privlačnošću i cjelokupnom upotrebljivošću. Nudit će se samo uz e:HEV potpuno hibridni pogonski sustav dolazi kao standard. Sastoji se od 2-litrenog benzinca i dva elektromotora ukupne snage 184 KS i 315 Nm okretnog momenta. Uskoro stiže u prodaju, a cijene još nisu poznate.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije