Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti

FOTO Na prvom BMW-ovu jednovolumenu radio i Hrvat

Napuhana Serija 1 prvi je bavarski jednovolumen i prvi model s pogonom na prednje kotače
11. listopada 2012. u 10:00 6 komentara 13 prikaza
bmw active tourer (1)
Foto: BMW
Pogledajte galeriju 1/7

Jedan od zanimljivijih izložaka na međunarodnom salonu automobila u Parizu – koji traje do 14. listopada –  jest i koncept BMW Active Tourer. Radi se o studiji kompaktnog jednovolumena koja je vrlo blizu serijske proizvodnje, a na tržište bi trebala stići 2014. godine.

Hibrid troši 2,5 l/100 km

Osim što će to biti prvi pravi jednovolumen renomiranog bavarskog proizvođača automobila, bit će to i prvi BMW iz najavljene serije manjih gradskih automobila s prednjim pogonom. Tako će BMW prekinuti tradiciju proizvodnje automobila s isključivo stražnjim pogonom. BMW Active Tourer izrađen je na novoj platformi UKL1 na kojoj će nastajati svi njihovi modeli manji od 4,5 metara, uključujući i Minijeve automobile. U serijskoj izvedbi bi se trebao zvati Serija 1 GT, po uzoru na Seriju 5 GT. Monovolumen s peterim vratima dug je 434,3 cm, širok 183,4 cm i visok 156 cm, dok mu je međuosovinski razmak 267 cm. Dakle, BMW Active Tourer nudi obilje prostora u putničkoj kabini. Unutrašnjost ovog koncepta još je uvijek u fazi razvoja i za sada izgleda dosta futuristički.

U pokazanoj studiji pogon je hibridni. Pokreće ga elektromotor sa 68 KS, a napaja se iz litij-ionskih baterija. Samo na struju može prevaliti 30 km i razviti 120 km/h. Potpomognut je novim 1,5-litrenim trocilindarskim benzincem, pomoću kojeg do stotke dolazi za 8 sekundi te razvija brzinu od 200 km/h. Hibridni sustav na 100 km troši samo 2,5 litara goriva. Rezultat je to strateškog partnerstva BMW-a i Toyote, koja je predvodnica u razvoju hibridnih automobila.

Dobro poznati motori

Ali, u serijsku proizvodnju BMW Active Tourer ići će uz poznate benzince od 102 do 211 KS i dizelaše od 95 do 170 KS poznate iz game Minija i BMW-a. U ponudi će biti i jedan sasvim novi motor, 1,5-litreni benzinac s tri cilindra i 135 KS. Motor ima izravno ubrizgavanje, twin-scroll turbopunjač i promjenjivo upravljanje ventilima. Početna bi cijena u Njemačkoj trebala biti oko 26.000 eura.

Jedan od dizajnera Active Tourera je i n

Jedan od dizajnera Active Tourera je i naš Domagoj Đukec

Active Tourer je dizajniran pod paskom šefa odjela dizajna BMW-a Karima Habiba, a jedan od glavnih dizajnera automobila je i naš Domagoj Đukec (37). U dizajnerskom timu BMW-a je od 2010. godine, gdje je došao nakon devet godina rada u Citroënu. Najpoznatija kreacija mu je aktualni Citroën C5. Prije je radio i u Opelu i Volkswagenu. Đukec je rođen u Frankfurtu, a podrijetlom je iz Čakovca.

434,3 centimetra dug je koncept Active T

434,3 centimetra dug je koncept Active Tourer, a izrađen je na novoj BMW-ovoj platformi s koje će izlaziti i novi Minijevi modeli

135 konjskih snaga razvijat će novi 1,5-litreni trocilindarski turbobenzinski motor. U ponudi će biti i već poznati benzinci i dizelaši

ITALIJA
Jeziva snimka obišla svijet: Medvjed se šuljao iza dječaka, 12-godišnjak ga nadmudrio
Hidradenitis suppurativa/acne inversa
INTERVJU
Prof. dr. Brajac: Postoji velik broj bolesnika koji se, bez ispravne dijagnoze Hidradenitis suppurative, još uvijek ne liječe ili se liječe neadekvatnom terapijom
  • Avatar beg
    beg:

    jeftino uradeno auto kao da su ga kinezi radili

  • Tex_Willer:

    uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu radio i rvat na bemveju. uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu i šta ćemo sad. neš ti vijesti...

  • sven222:

    ma radilo ih je i više,u tvornici!!!????