Naslovnica Auti Automobili

Evo zašto ne biste trebali koristiti zimske gume ljeti

Zimska guma, zbog svoje mekoće i utora, ljeti široko prianja uz vrući asfalt stvarajući znatno veći otpor nego ljetna guma. Veće trenje uzrokuje veću potrošnju goriva, ali i veću buku
13. travnja 2019. u 22:11 11 komentara 2475 prikaza
Auto gume
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Zašto pred zimu ljetne gume valja zamijeniti zimskima, vjerojatno svi znaju. Malo manje vozača zna razloge zamjene zimskih guma ljetnima na početku toplijeg dijela godine, no većinom tu akciju objašnjavamo boljim ponašanjem ljetne gume na višim temperaturama i boljim tjeranjem vode kroz posebno oblikovane žlijebove ljetnih guma. No, znate li da postoji veza između klimatskih promjena i važnosti upotrebe adekvatnih sezonskih guma, da prava guma u pravo godišnje doba rezultira nižom potrošnjom goriva i manjom emisijom ispušnih plinova?

Gume Ljetna obuća Istražili smo - isplati li se više kupiti ljetne gume u Sloveniji ili kod nas?

Manji otpor, manje energije

- Kako biste uštedjeli, potrebno je odabrati gumu koja se prilagođava površini prometnice i tako smanjuje deformaciju nakupljanje topline što rezultira manjom potrošnjom goriva i smanjenjem emisija Co2. Kod odabira gume pomoći će vam i oznake s EU naljepnice na gumama. Simbol benzinske pumpe predstavlja otpor pri kotrljanju gume: što je manji, manje energije je potrebno, pa je tako i niža potrošnja goriva - savjetuje Traian Pop, izvršni direktor tvrtke Delticom OE.

Pojasnio je da na bojom označenoj skali - kakvu možete naći i na www.gume.com.hr - ušteda goriva ima ocjenu od A do G. Pri tome je A (zeleno) najviša ocjena uštede goriva, a G (crveno) je najniža ocjena. Ovaj pokazatelj obavještava o energetskoj učinkovitosti gume te o ekološkoj kompatibilnosti u obliku nižih emisija CO2. Razlika između ocjene A i G može predstavljati smanjenje u potrošnji goriva do 7,5%, a s obzirom da se do 20% potrošnje goriva odnosi na otpor kotrljanja guma, ovo je velika stavka. Iako izgledaju gotovo isto, zimske i ljetnje gume rade se od različite smjese koja ima drugačija fizička svojstva u zimskim i ljetnim uvjetima.

Test ljetnih guma Pneumatici HAK-ov test: Pogledajte koje su najbolje, a koje najgore ljetne gume

Ljetne gume napravljene su od smjese materijala koji na višim temperaturama pokazuje najbolja svojstva, ali pri niskim temperaturama gume postaju tvrđe i kruće, što za posljedicu može imati duži trag kočenja i klizanje čak i po suhom. Zimske gume napravljene su od mješavine koja u zimskim uvjetima ostaje mekana, pa guma bolje prianja na mokru, snježnu ili zaleđenu podlogu, ali u toplijem dijelu godine još više omekša, što utječe na performanse vozila.

Presudni metri

- Zimska guma tijekom ljeta, pri brzini od 100 km/h koči i do 10 metara duže od ljetne. Put kočenja ovisi i o težini vozila, ali ovo svakako nije mala razlika jer u situacijama kada o sigurnosti odlučuju metri i centimetri, 10 metara znači mnogo i može biti od presudnog značaja. Zimska se guma tijekom ljeta lošije ponaša i na zavojima, što utječe i na stabilnost vozila. Nadalje, zimska guma, zbog svoje mekoće i utora, ljeti široko prianja uz vrući asfalt stvarajući znatno veći otpor nego ljetna guma. Veće trenje uzrokuje veću potrošnju goriva, odnosno skuplju vožnju - pojasnio je Traian Pop, izvršni direktor tvrtke Delticom OE.

Kutija prve pomoći Sigurnost Riskirate kaznu: Imate li ispravnu kutiju prve pomoći?

Zbog većeg trenja između zimske gume i asfalta, veća je i buka. Ne manje važno, zimska se guma na vrućem asfaltu troši puno brže nego u zimskim uvjetima. Istovremeno, ona gubi svoja primarna svojstva pa za iduću zimsku sezonu više nećete imati dobru gumu. Dakle, pravovremenom zamjenom i adekvatnim čuvanjem guma produžiti ćete njihov vijek, pa nećete tako često trebati kupovati nove gume.

VIDEO Pogledajte lokacije kamera na hrvatskim cestama:

Deceuninck grupa
PROIZVODNJA I EKOLOGIJA
Mogu li uspješno poslovanje na globalnom tržištu i zaštita okoliša ići ruku pod ruku? Jer kako stvari stoje, uskoro će morati
  • Avatar sol
    sol:

    Da bi se prodale ljetne,

  • velist:

    Kako guma može znati je li ljeto ili zima? Prilagodi vožnju uvjetima na cesti i možeš voziti i šta god hoćeš. Sve ostalo je mlaćenje prazne slame.

  • domolub:

    otkrili vruću Vodu