Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 62
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Pravi izbor čini razliku

Evo zašto ne biste trebali koristiti zimske gume ljeti

Auto gume
Foto: Damir Špehar/PIXSELL
1/3
13.04.2019.
u 22:11

Zimska guma, zbog svoje mekoće i utora, ljeti široko prianja uz vrući asfalt stvarajući znatno veći otpor nego ljetna guma. Veće trenje uzrokuje veću potrošnju goriva, ali i veću buku

Zašto pred zimu ljetne gume valja zamijeniti zimskima, vjerojatno svi znaju. Malo manje vozača zna razloge zamjene zimskih guma ljetnima na početku toplijeg dijela godine, no većinom tu akciju objašnjavamo boljim ponašanjem ljetne gume na višim temperaturama i boljim tjeranjem vode kroz posebno oblikovane žlijebove ljetnih guma. No, znate li da postoji veza između klimatskih promjena i važnosti upotrebe adekvatnih sezonskih guma, da prava guma u pravo godišnje doba rezultira nižom potrošnjom goriva i manjom emisijom ispušnih plinova?

Manji otpor, manje energije

- Kako biste uštedjeli, potrebno je odabrati gumu koja se prilagođava površini prometnice i tako smanjuje deformaciju nakupljanje topline što rezultira manjom potrošnjom goriva i smanjenjem emisija Co2. Kod odabira gume pomoći će vam i oznake s EU naljepnice na gumama. Simbol benzinske pumpe predstavlja otpor pri kotrljanju gume: što je manji, manje energije je potrebno, pa je tako i niža potrošnja goriva - savjetuje Traian Pop, izvršni direktor tvrtke Delticom OE.

Pojasnio je da na bojom označenoj skali - kakvu možete naći i na www.gume.com.hr - ušteda goriva ima ocjenu od A do G. Pri tome je A (zeleno) najviša ocjena uštede goriva, a G (crveno) je najniža ocjena. Ovaj pokazatelj obavještava o energetskoj učinkovitosti gume te o ekološkoj kompatibilnosti u obliku nižih emisija CO2. Razlika između ocjene A i G može predstavljati smanjenje u potrošnji goriva do 7,5%, a s obzirom da se do 20% potrošnje goriva odnosi na otpor kotrljanja guma, ovo je velika stavka. Iako izgledaju gotovo isto, zimske i ljetnje gume rade se od različite smjese koja ima drugačija fizička svojstva u zimskim i ljetnim uvjetima.

Ljetne gume napravljene su od smjese materijala koji na višim temperaturama pokazuje najbolja svojstva, ali pri niskim temperaturama gume postaju tvrđe i kruće, što za posljedicu može imati duži trag kočenja i klizanje čak i po suhom. Zimske gume napravljene su od mješavine koja u zimskim uvjetima ostaje mekana, pa guma bolje prianja na mokru, snježnu ili zaleđenu podlogu, ali u toplijem dijelu godine još više omekša, što utječe na performanse vozila.

Presudni metri

- Zimska guma tijekom ljeta, pri brzini od 100 km/h koči i do 10 metara duže od ljetne. Put kočenja ovisi i o težini vozila, ali ovo svakako nije mala razlika jer u situacijama kada o sigurnosti odlučuju metri i centimetri, 10 metara znači mnogo i može biti od presudnog značaja. Zimska se guma tijekom ljeta lošije ponaša i na zavojima, što utječe i na stabilnost vozila. Nadalje, zimska guma, zbog svoje mekoće i utora, ljeti široko prianja uz vrući asfalt stvarajući znatno veći otpor nego ljetna guma. Veće trenje uzrokuje veću potrošnju goriva, odnosno skuplju vožnju - pojasnio je Traian Pop, izvršni direktor tvrtke Delticom OE.

Zbog većeg trenja između zimske gume i asfalta, veća je i buka. Ne manje važno, zimska se guma na vrućem asfaltu troši puno brže nego u zimskim uvjetima. Istovremeno, ona gubi svoja primarna svojstva pa za iduću zimsku sezonu više nećete imati dobru gumu. Dakle, pravovremenom zamjenom i adekvatnim čuvanjem guma produžiti ćete njihov vijek, pa nećete tako često trebati kupovati nove gume.

VIDEO Pogledajte lokacije kamera na hrvatskim cestama:

Ključne riječi

Komentara 11

TH
thu
22:22 13.04.2019.

Zijeeeeeev...

TH
thu
22:23 13.04.2019.

Pitam se kaj sam uopće i stavljao zimske gume ove zime, isto je bilo i lani...

DO
domolub
00:12 14.04.2019.

otkrili vruću Vodu

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije