Naslovnica Auti Automobili

Biciklisti koji sa staze izjure na zebru opasni su za sebe i za druge u prometu

Biciklisti pred automobil mogu izletjeti i brzinom od 30-40 km/h, budući da nigdje nije propisano koliko brzo smiju voziti
25. kolovoza 2019. u 07:00 2 komentara 598 prikaza
Biciklisti
Foto: Dubravka Petrić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Biciklisti su – uz pješake i motocikliste – među ugroženijim sudionicima u prometu. Ni njih ne štiti karoserija automobila ni njegovi sigurnosni sustavi. S druge strane, biciklisti se češće nego pješaci upuštaju u rizične prometne pothvate. Najčešći prekršaji koje čine biciklisti su vožnja po nogostupu, nekorištenje biciklističkih staza ili traka, kretanje u nedopuštenom smjeru.

Turisti iz Nizozemske na ljetovanje u Pulu stigli u Yugiću Još ih služi Sigurno im nije lako na +36: Pogledajte u čemu su Nizozemci stigli na ljetovanje

Kaciga se preporučuje

Često ne koriste propisanu opremu, a bicikliste možemo bez svjetala vidjeti i u prometu tijekom noći ili u uvjetima smanjene vidljivosti. Zaštitna kaciga nije obvezna za bicikliste starije od 16 godina, ali se svakako preporučuje. Dvojbe i dalje nema – nepažljivi vozači motornih vozila najveći su krivci za stradavanja u prometu – ali nisu i jedini. Vozači jure, jedni drugima oduzimaju prednost, razgovaraju mobitelom i tipkaju poruke tijekom vožnje, ne propuštaju pješake na pješačkom prijelazu.

Pješaci pretrčavaju cestu gdje i kada ne treba. Biciklisti, pak, najčešće sa slušalicama u ušima (što je preporučljivo kod razgovaranja mobitelom, pa je to i razlog zbog kojeg nije kažnjivo), s biciklističke staze jure preko zebre na kolnik. Međutim, čak i kad je biciklist u prekršaju, kad projuri preko zebre unatoč crvenom svjetlu za pješake, vozač ga mora propustiti – ako ga vidi dovoljno rano da se stigne zaustaviti.

Vlasnici karavana Boris Zubanović i Nikola Ćeran Otkrili iskustva Bez ozbiljnijeg kvara: Zajedno su u francuskim karavanima prešli 800.000 km

Poput kamikaza

To, pak, od vozača automobila traži pojačan oprez jer biciklisti mogu voziti brzo. Pred automobil mogu izletjeti i brzinom od 30-40 km/h, budući da nigdje nije propisano koliko brzo smiju voziti.

Propisano je ipak da je pješački prijelaz za pješake i da bi biciklist trebao sići s bicikla i gurati ga preko ceste. No, većina ih to ne čini, već s nogostupa ili biciklističke staze poput kamikaza izlijeću na cestu, često potpuno nesvjesni prometne situacije u koju se bacaju.

RBA
INVESTIRANJE JE PRIRODNO
Kako je to živjeti pored Dunje? U svakom slučaju, potaknula me na razmišljanje – koji je moj cilj?

A1 izdvaja za Vas

  • chupakabra:

    solidarno vozači trebaju paziti i propustiti bicikliste ali bi i biciklisti morali usporiti. neki samo dojure i projure kroz zebru ne razmišljajući o tome da li ga vozači vide i da li očekuju da uspori ili da siđe sa bicikla

  • Avatar Psychlist
    Psychlist:

    Većina naših 'biciklističkih staza' koje sam imao prilike vidjeti su jednostavno jako loše. Za biciklista koji se iole ozbiljnije vozi biciklom takve staze bolje da ne postoje, jer samo služe kao opravdanje da vas policija kazni ako niste na njima. ... prikaži još! Vožnju biciklom po nogostupu obično prakticiraju ljudi koji nisu toliko sigurni u svoje bicikliranje, ili zbog toga što je promet jako gust ili kombinacija faktora... kažnjavati nekoga tko se oprezno i sporo vozi nogostupom nema smisla. Za one koji lete na zebrama pred aute, izvode opasne vratolomije itd. sve to naravno ne vrijedi pa neka onda takve kažnjavaju.