KONFERENCIJA ZA MEDIJE

Zagreb više neće biti isti: Tomašević najavio izgradnju podvožnjaka, Jarunski most...

Foto: Grad Zagreb
1/4
15.10.2024.
u 11:07

Radovi na Sarajevskoj počinju sljedeći tjedan, primjena blokovskog modela kreće 26. listopada

Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet održali su konferenciju za medije na temu ulaganja u promet, a nakon toga održat  će i redovnu konferenciju. 

– Desetljećima se nije ulagalo i potrebno je obnoviti gotovo sve, mostove, nadvožnjake, podvožnjake, plinske cijevi, ceste... Više puta sam govorio da su cijevi koje smo ovo ljeto mijenjali u Ilici bile stare 130 godina. Ako je takvo stanje u glavnoj ulici, jasno je u kakvom je stanju grad – kaže Tomašević.

– Prometne gužve kojima svjedočimo rezultat su izostanka planiranja i podinvestiranja, ali isto tako su rezultat trenda rasta broja automobila u Zagrebu – smatra gradonačelnik. U 10 godina trend rasta je 34 posto, dodao je. Dobar dio europskih metropola, kaže, bilježi puno manji rast, a neki i preokreću trend i smanjuju broj automobila uz ulaganje u javni prijevoz.

Foto: Grad Zagreb

– Radovi na Sarajevskoj počinju sljedeći tjedan, to će biti novi južni ulaz u grad. Mnogo se o tome pričalo, ali mi to realiziramo. Vrijednost radova je 25 milijuna eura bez PDV-a, od čega na cestu ide 12,5 milijuna eura. Sljedeći tjedan počinju radovi na cesti, a vrlo brzo će i na pruzi koja je vrijedna 10,5 milijuna eura – kaže Tomašević. Rok za završetak je kraj 2025. godine, napominje. 

– Na zapadu grada je bitan Jarunski most, zapadno od jezera Jarun. Završavamo imovinsko-pravne odnose, mijenjamo lokacijsku dozvolu i idemo u projektiranje, bit će gotov do kraja 2028. godine. U GUP-u se nalazi od 80-ih godina, nitko ga nije realizirao do sada. On će znatno rasteretiti Jadranski most, Horvaćansku, Selsku te Ljubljansku aveniju. Imat će tri traka u svakom smjeru i tramvajsku prugu, a u Zagrebu samo preko dva mosta može prijeći tramvaj, ovo će biti treći. Napravit ćemo koridor tako da dođe do dječje bolnice u Blatu – objašnjava. 

15.10.2024., Zagreb - Konferencija za medije gradonacelnika Tomislava Tomasevica na temu "Veliki projekti cestovne infrastrukture". Photo: Neva Zganec/PIXSELL
Foto: Neva Zganec/PIXSELL

U GUP-u je i most u Savskoj Opatovini, dodaje, on će biti idući na redu. S istočne strane Jaruna, kaže, bit će pješačko-biciklistički most koji će spojiti Arenu i Jarun.

– Podvožnjak Medpotoki omogućit će novu vezu sjevera i juga – kaže. Radovi bi trebali započeti iduće godine, dodaje, a trajat će 18 mjeseci.

– Ova ideja pojavila se prije sto godina, no bilo je problema. To smo do sada rješavali u miru i tišini. Dakle, nova Šarengradska će imati četiri automobilska traka i dodatne u zonama raskrižja kao i pješačke i biciklističke koridore. Prva dionica će biti izgrađena od Vukovarske do Zagrebačke ceste, napravljeno je idejno rješenje. Početak radova planiran je za početak 2026. godine, dodaje.

– Projektira se garaža u Klaićevoj, ispod igrališta, imat će oko 800 mjesta. Ispod Paromlina bit će 350 mjesta. Radimo pripremne radnje za garažu ispod Trga Franje Tuđmana – kaže. Nastavljamo s modelom blokovskog parkiranja, dodaje. Na javnom je savjetovanju 318 prijedloga, bilo je različitih primjedbi, kaže, brojne su usvojene. 

– Spojili smo 2A i 2B, 3A i 3B te 4A i 4B kako bismo povećali blokove i omogućili lakše pronalaženje parkinga unutar bloka – objašnjava.

– Novost koju ćemo uvesti jest da građani pri kupnji povlaštene parkirališne karte imaju pravo odabrati susjedni blok, u istoj ili nižoj zoni naplate umjesto svojeg. Ako se nalaze na granici svojeg bloka, npr. uz istočnu granicu 6. bloka, mogu odabrati 7. blok za parkiranje – objašnjava.

– Skupština je donijela odluku da oni koji nisu stanari neće moći kupiti PPK – podsjeća. Ono što smo još prihvatili kao prijedlog jest da se produži naplata radnim danom do ponoći kako bi stanari mogli lakše pronaći parkirno mjesto, subotom isto tako, a nedjeljom do 15 sati – dodaje Tomašević.

FOTO Teška nesreća tramvaja i autobusa u Zapruđu

1/26

U zadnjih mjesec i pol oslobodili smo 300 parkirnih mjesta, što je ekvivalent garaži na Langovu trgu, kaže. A to je samo početak, dodaje. – Danas ćemo objaviti zadnju mapu s blokovima, a primjena će krenuti 26. listopada – ističe Tomašević.

Klizište na Pantovčaku trenutačno je najveće aktivno klizište u Hrvatskoj, rekao je Tomašević, dodajući da otežava prometni smjer sjever-jug u Podsljemenskoj zoni. Klizište je aktivno već nekoliko desetljeća, no nedavno se spustilo za nekoliko metara. Kada se stabilizira, planira se izgradnja nove ceste.

Komentara 73

KO
Korisnik99
12:06 15.10.2024.

Neka prvo odgovori na pitanje o bolnici Srebrnjak i 60 mil. eura za našu djecu. A drugo pitanje 300 mil. eura za pitke vodu i povećani gubitak vode u cjevovodima. Treće neću pitati

AJ
ajojajaj
12:15 15.10.2024.

U gotovo četiri godine je: dva puta obojao gay klupicu, stavio dvije vaze u Vlašku, nacrtao mačke u Masarykovoj i otvorio vrtić u Kašini. Ali dobro, sve ovo će napraviti za godinu dvije, takav je naš Tomašević.

AJ
ajojajaj
12:13 15.10.2024.

Ajme meni. Pa prije tri i pol godine je najavio tramvajsku prugu po Heinzelovoj. U gotovom koridoru, samo je trebao postaviti tračnice. Svi imovinski odnosi su bili riješeni. Do danas je uspio ishoditi samo lokacijsku dozvolu, nema ni građevinske, ni natječaja za radove. Lakše malo s bajkama.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije