Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Doznajemo zašto zapravo kasne radovi na rotoru u Zagrebu

Razlog što se već treći put odgađa zatvaranje rotora za promet nije volja građana, kako tvrdi gradonačelnik Milan Bandić, nego jedna smjena u kojoj se izvode radovi
14. studenoga 2018. u 13:40 56 komentara 36997 prikaza
Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/9

Sluša on svoje sugrađane koji, eto, kad mu se obrate, “kucaju na otvorena vrata”. Nakon Nove godine, rekao je jučer gradonačelnik Milan Bandić za Media servis, zatvorit će se na kraju remetinečki rotor, a sve zato što su tako tražili Zagrepčani, ne želeći da se oko njega u vrijeme adventa stvaraju gužve.

Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora Poslušao apel građana Ponovno se odgađa zatvaranje zagrebačkog rotora! Bandić najavio kada bi to trebalo biti

Učku rade i noću

U pitanju je isključivo razdoblje blagdana, kaže Bandić, apsolutno nikakve veze s tim nema činjenica da radovi kasne te se završetak pristupnih cesta već dvaput odgađao, kao ni gradonačelnikova rečenica s prošle sjednice Skupštine, u kojoj je objasnio kako će se “promet na rotoru zatvoriti ili 15. ili 20. prosinca” jer zbog tih se nekoliko dana “neće ništa dogoditi”. I neće, ali sad već nije u pitanju nekoliko dana, nego njih više od 60, što produljuje i ukupne radove na rotoru, koji bi se prigodno mogao otvarati pred lokalne izbore 2021. godine. Advent je u pitanju, kaže gradonačelnik, nikako činjenica da se radovi na pristupnim cestama izvode isključivo u jednoj smjeni, i to samo radnim danima. Tu nam je neobičnost za velika gradilišta poput ovog objasnio pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje Dinko Bilić, koji je potvrdio da se radnici na gradilištu nalaze isključivo od sedam ujutro do 17 sati.

Pogledajte video rekonstrukcije zagrebačkog rotora

– Radovi prve faze, zbog specifičnosti i osjetljivosti, izvode se za dnevnog svjetla – objasnio je pročelnik Bilić, pa dodao kako se sad radi na premještanju komunalne infrastrukture, odnosno vodovoda i kanalizacije, plinovoda, telekomunikacijskih instalacija i elektroinstalacija u koridoru izgradnje tunela. Sasvim logično i poznato je da se to ne može po mraku, baš kao što je kristalno jasno svima i da je zimsko računanje vremena počelo prije dva i pol tjedna, a ne u srpnju, kad i radovi na rotoru, oko kojeg je donedavno danjeg svjetla bilo sve do 21 sat. Ali sve je u vezi s radovima, napomenuo je Dinko Bilić, u skladu s ugovorenim dinamičkim planom. Istim onim zbog kojeg se otvaranje pristupnih cesta već dvaput odgađalo.

Radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora
1 / 19
U tijeku su radovi na rekonstrukciji remetinečkog rotora.

– Svuda se u svijetu ovakvi radovi izvode 24 sata na dan. Sad su, primjerice, radnici na tunelu Učka u Lupoglavu i tamo su cijelu noć. Oko rotora je još i specifična situacija jer ima javne rasvjete, a mogu se postaviti i reflektori jer nema stambenih zgrada da svjetlo smeta ljudima. Također, nisu u pitanju precizni poslovi da bi trebalo samo danje svjetlo – činjenici da se radi samo u jednoj smjeni čudi se prometni stručnjak Goran Husinec pa dodaje da je sve oko radova trebalo bolje organizirati. Radnika jednostavno nema dovoljno na tržištu, kaže Husinec, kako bi se mogao organizirati rad u tri smjene, ali to znači da se s planiranjem trebalo početi ranije i dovesti na rotor radnike i iz drugih zemalja.

Milan Bandić Renata Rašović Miki je malo nervozan jer novinarske beštije rade svoj posao

Kako kaže pročelnik Dinko Bilić, u drugoj će se fazi radova raditi u dvije smjene.

Druga faza, dvije smjene

– Druga faza obuhvaća i obustavu kompletnog prometa preko rotora, koji će se preusmjeravati na novosagrađene privremene prometnice. Izvodit će se radovi izgradnje tunela istok – zapad na -1 razini u duljini od oko 280 metara s dvije odvojene tunelske cijevi. Rampe na sjevernoj strani kružnog toka, Jadranski most – Jadranska avenija te Avenija Dubrovnik – Jadranski most, proširuju se za jedan vozni trak i, prema projektu, imaju četiri vozna traka – objasnio je pročelnik.

Advent u Zagrebu božićna čarolija Brojimo sitno do Adventa u Zagrebu: Prisjetili smo se prošlog, najboljeg u Europi

Podsjetimo, radovi na rekonstrukciji rotora vrijedni su 300 milijuna kuna, a posao, koji bi, prema prvotnim projekcijama, trebao biti gotov do kraja siječnja 2020. rade zajednički tvrtke Tigra, Kamgrad, Hidroelektra niskogradnja i Div grupa.

Pogledajte video radova na rotoru

dugogodišnji prijatelj i suradnik
Zaista tužno: Duško Lokin otkrio pravi razlog zašto nije bio na Kićinu sprovodu
HT e-Liga
INTERVJU
'Nakon uspjeha HT e-Lige, još jače ulazimo u e-gaming segment'
  • boris.poljak.39:

    20 godina se sustavno uništava građevinska operativa . Sad kad nema tko raditi ni prvu smjenu , sad se čudite.

  • peronja:

    i jedno i drugo je točno, kad idemo iz KA u ZG ako zatvore rotor, to je prometna katastrofa za blagdane. Ali i da rade samo jednu smjenu, vidim kad tu i tamo dolazim do Jadranskog mosta.

  • DOBARDAN:

    Zanimljivo kako se radovi u tunelu izvode i noću. Kao da se u tunelu vidi kada je dan a kada noć!