Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Kotromanović hitno reagirao, piloti na razgovoru sa zapovjednicima

Odluka bi mogla uzdrmati HRZ i PZO jer je riječ o instruktorima kojih je u Hrvatskoj malo
05. ožujka 2015. u 12:45 172 komentara 43169 prikaza
piloti
Foto: MORH/ J. Kopi
Pogledajte galeriju 1/8

Ministarstvo obrane potvrdilo je da su šestorica pilota članova akrobatske grupe Krila Oluje jučer podnijela zahtjev za sporazumni raskid radnog odnosa. U MORH-u ističu kako će taj zahtjev riješiti nakon obavljenih razgovora te sukladno odredbama Zakona o službi u OS RH.

Napominju i kako ova situacija neće utjecati na borbenu spremnost i sposobnosti OSRH, odnosno HRZ-a i PZO-a u segmentu obuke i treninga pilota, jer raspolažu s dovoljnim brojem pilota, nastavnika letenja za provedbu svih zadaća.

"Glavni stožer OS RH ističe kako je riječ je o pilotima koji su u brojnim nastupima u zemlji i svijetu prezentirali i OS RH, ali i Republiku Hrvatsku u cjelini. Međutim, očito su se odlučili za višestruko bolju ponudu, kojoj OSRH, nažalost, ne može parirati. Upravo i ta ponuda potvrđuje kvalitetu obuke koju provodi OSRH u području zrakoplovstva, a koja je prepoznata ne samo u Republici Hrvatskoj već i u svijetu", poručili su iz MORH-a.

Iz izvora bliskih MORH-u saznaje se da je ministar obrane Ante Kotromanović hitno reagirao na zahtjev naših pilota za prekidom radnog odnosa. Komercijalna "vrlo povoljna" ponuda dovodi se u vezu sa Sultanatom Omanom, čiji su piloti prošle godine dovršili školovanje upravo na našim školskim Pilatusima PC-09, a na kojima lete spomenuti instruktori.

Dvanaest pripadnika Omanskog kraljevskog zrakoplovstva, 18. prosinca uspješno je završilo letačku obuku na avionima Pilatus PC-9M u Eskadrili aviona 93. zrakoplovne baze HRZ i PZO-a.

Omanska strana tada je istaknula iznimno zadovoljstvo organizacijom i uvjetima života te provedbom letačke obuke. Također, omansko izaslanstvo iskazalo je interes i za nastavkom suradnje i školovanja drugog naraštaja pilota, čija bi se obuka provodila u Zemuniku po istom modelu školovanja. No, malo tko je tada očekivao da bi, vjerojatno iz Sultanata, mogla doći našim instruktorima i komercijalna ponuda o trenaži pilota u njihovoj zemlji. Pogotovo zato što je nedavno u RH stigla već druga grupa omanskih pilota, njih 17, koji predstavljaju drugu generaciju vojnih pilota koji se u RH školuju prije prelaska na školovanje na zrakoplovima s propulzijom.

Pukovnik Marinko Karačić, časnik za odnose s javnošću zrakoplovne baze u Zemuniku, potvrdio nam je da je šest pilota "Krila Oluje" zatražilo sporazumni raskid ugovora o radu i da je svoj šestorici isteklo deset godina obveznog ostanka u MORH-u, što znači da nisu dužni vratiti nikakva sredstva, odnosno da su odslužili svoje prema ugovoru. Rekao nam je kako će MORH uskoro izići s priopćenjem i to nakon što se obavi razgovor pilota s nadređenim zapovjednicima zbog čega su krenuli u Zagreb.

Inače, obuka pilota iz Omana, a navodi se da je Oman buduće odredište naših pilota, započela je 2014. godine i krajem prošle godine u Hrvatskoj je školovano 12 omanskih pilota. Sad je u Hrvatskoj na obuci nova generacija od 12 pilota. To nam je potvrđeno u zrakoplovnoj bazi Zemunik.

>>Pogledajte spektakularne akrobacije hrvatskih vojnih pilota!

>>Hrvatski piloti od rujna lete na švedskim gripenima
 

International Business Hotel
Luksuzno opremljen
International Business Hotel: Jedini zagrebački hotel koji se specijalizirao za biznismene
Harats
U SRCU ZAGREBA
U potrazi za dobrim pivom i još boljom atmosferom
  • fiberglas:

    Što piloti odlaze...a koliko su ih umirovili, u najboljim godinama.A koliko su otpustili mehaničara, električara, finomehaničara koji održavaju avione. Pišu portali kako su u Zadru kratki s ispravnošću aviona, pa kasne sa ugovornim obavezama prema školovanju stranaca. Nemaju kvalitetnih i ... prikaži još! iskusnih (čitaj školovanih aviotehničara - ne onih priučenih - ne može se ´´običan ´´električar ili mehaničar za poljoprivredne strojeve ili automehaničar internim ´´školovanjem´´ poput Pepeljuge nekim čudom preobrazit u školovanog stručnjaka!) a i taj koji je (po meni protuzakonito) školovan ne može postati ´´iskusnjara´´ bez godina rada i skupljanja iskustva.Takvih je - malo.A što je napravila politika u posljednjih 10tak godina? Poistovjetila je vojnike gardijskih brigada sa zrakoplovnim tehničarima (iako nije htjela poistovjetiti i plaće i primanja), pa kao, kasniš u činu (razlog leži u neradu personalaca i onih koji nisu znali kako zapravo organizirati preustroj) pa onda vrlo usko specijaliziranog tehničara koji se gradi desetljećima vežu uz čin.Glupost! Prvo mu sistem ´´polomi´´ noge a onda kaže - trči! I kaže - neperspektivan! S 30,35,40 godina života i 15tak 20 godina radnog iskustva šutnu u mirovinu ili čovjek izje.an popi.di i jednostavno ode, poput ovih pilota (dajem im za pravo). Ne znaju voditi niti državu niti ništa drugo. Upropastili su -sve! Spašavaj se tko može.

  • crocro:

    A tko sve ne bježi ih Hrvatske. Ljudi traže spas svoje budućnosti i svojih obitelji. To je razmljivo. Nikada se nije ovako iseljavaloa oni koji isele kao mladi, možda se jednog dana vrate ali njihova djeca vjerojatno ne. Ja znam ... prikaži još! obitelji i to koje su u mladosti odselile u tuđinu, imaju se plan vratiti kada zasluže mirovinu, ali njihova djeca koja su se tamo rodila, koja su tamo pohađala školovanje, koja će se tamo zaposliti i na koncu se stopiti kao njihovi državljani, neće se vratiti u Hrvatsku. A vlast nam svakodnevno ističe da Hrvatska napreduje a spadamo u najjadnije države svijeta. I kako će mladi ljudi ostajati i gubiti svoju mladost i vrijeme na teretu svojih roditelja. To je Hrvatska tragedija tisućljeća.

  • billynik:

    Pa kamo ti ljudi bježe pa upravo nam je BDP skočio 0,03 %. Kad im Grčić i Maras to pojasne neće oni ići nikuda