Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Vaš proizvod u moderno dizajniranom pakiranju koje brine za okoliš? Moguće je

Društveni standardi podižu norme kada je riječ o ambalaži i zaštiti okoliša. Ekološki prihvatljiva ambalaža u Hrvatskoj postaje imperativ
27. rujna 2022. u 12:32 12537 prikaza
Foto: shutterstock
Pogledajte galeriju 1/9

Društveno odgovorno poslovanje u svijetu nije nepoznanica. Brojni štetni utjecaji nerazgradivog otpada na okoliš doveli su do toga da je Europska unija izdala direktivu kojom se do 2030. godine očekuje potpuna supstitucija plastike u proizvodnim pogonima, te općenito u uporabi.

Shodno tome, nije novost da će svako veće poduzeće morati voditi brigu kako o kvaliteti svojih usluga i proizvoda, tako i o ambalaži, odnosno ekološki prihvatljivim proizvodima koje ne čine štetu za okoliš. U javnom prostoru često se o tome govori, no po statistikama, dokazano je da Hrvatska mora još mnogo napredovati po pitanju edukacije kada je riječ o reciklaži. Zato je iznimno važno upoznati se s osnovnim pojmovima.

Što predstavljaju znakovi na ambalaži i zašto su važni?

Kako biste kao pojedinac znali djelujete li ispravno i u kojem smjeru, važno je raspoznavati oznake na ekološkoj ambalaži. Zasigurno ste ovakve oznake već vidjeli, no njihovo razumijevanje podiže ne samo svijest o ekologiji, već i potiče na kvalitetnu akciju. Kada je riječ o ambalaži i zaštiti okoliša, ekološki prihvatljiva ambalaža u Hrvatskoj postaje imperativ.

 | Autor :

Tri strelice predstavljaju univerzalni simbol recikliranja i time naznačuju tri važne funkcije procesa reciklaže:

  • Sakupljanje i sortiranje starih materijala
  • Njihova ponovna prerada
  • Njihovo ponovno korištenje.

 | Autor :

To je međunarodni znak za ambalažu koja se reciklira. 1984. godine znak je uvršten u katalog znakova standarda ISO 7000, a od 1997. Europska komisija je predložila dodavanje slovnih i brojčanih oznaka, koje se danas koriste. Ispod znaka nalazi se slovna skraćenica kemijskog spoja od kojeg je ambalaža napravljena, dok se unutar petlje nalazi i brojčana oznaka.

 | Autor :

Stavljanjem ovoga znaka na ambalažu, proizvođač poručuje potrošaču da je platio propisanu novčanu naknadu na račun posebne organizacije za gospodarenjem ambalažnim otpadom, te će ona osigurati skupljanje i preradu tog ambalažnog otpada.

 | Autor :

Kao što i sam naziv govori simbol je poziv na akciju da se u što većoj mjeri reciklira. Nalazi se na većini proizvoda koji su pogodni za reciklažu, od hrane, namještaja do najrazličitijih oblika ambalaže. Simbol predstavlja samoodrživost procesa recikliranja.

 | Autor :

Proizvođač ovim znakom potrošaču daje do znanja da praznu ambalažu stavi u za to predviđena mjesta (kante, kontejnere i sl.), odnosno da ju ne baci prvom prilikom na pod. Simbol potiče savjesno ponašanje naspram odlaganja otpadaka, odnosno očuvanja i zaštite okoliša.

 | Autor :

Simbol je definiran EU direktivom (2006/66/EC), odnosno WEEE direktivom Europske unije (Waste electrical and electronic equipment). Otpadna električna i elektronička oprema – simbol označava da se svi električni i elektronički proizvodi po isteku roka trajanja moraju odložiti na odvojeno odlagalište.

Vaša ideja, lokalni proizvod – globalno prihvaćen

Nakon što posjedujete znanja o ekološki prihvatljivoj ambalaži i njezinom značenju, sljedeći korak je da i vi kao poduzetnik počnete proizvoditi upravo takvu ambalažu. Naravno, vaša vlastita ambalaža zahtjeva i vlastito pakiranje, ali i univerzalno prepoznatljivi dizajn po kome ćete biti prepoznati. Mnoštvo birokracije možda je ono što vas koči u realizaciji ovakve ideje, pa stoga nije čudno da vam se postavlja logičko pitanje: odakle početi?

Iako postoje razni internetski izvori o prihvatljivim načinima pakiranja i poslovanja, uvijek je bolje osloniti se na provjerene izvore koji već dugom tradicijom poslovanja pomažu i drugima da se ostvare u smislu ekološki prihvatljivih pravila.

Upravo tu uskaču INA MAZIVA. Naime, INA MAZIVA su prva na tržištu Republike Hrvatske pokrenula proizvodnju proizvoda u mekim pakiranjima, a osim što u meka pakiranja pune vlastite proizvode, uslugu punjenja nude i kupcima koji žele na tržište plasirati vlastitu robnu marku.

 | Autor : INA MAZIVA Foto: INA MAZIVA

Punjenje proizvoda za INA MAZIVA nije novost. Na svojim stranicama navode kako to rade već 140 godina i nastavit će sve dok postoji potreba i potražnja za takvim uslugama.

Sve svoje proizvode izrađuju u vlastitim pogonima po najvećim standardima kvalitete. Svi proizvodi pune se u pogonu punionice, koji može puniti proizvode u kantice od 100 ml, 0,3 l, 0,6 l, 1 l, 3 l, 5 l, 10 l, veće volumene kao što su bačvice, bačve, IBC kontejneri od 1000 l i autocisterne te odnedavno u vrećice od 3 l, 4,5 l i 5 l. Dio navedene ambalaže proizvode u svom pogonu koji su ove godine modernizirali novim strojem za puhanje ambalaže od 1 l. Uskoro planiraju i pojačati proizvodnju te nabaviti još moderniji i brži stroj za punjenje mekih pakiranja za volumene od 1 litre do 5 litara.

 | Autor : INA MAZIVA Foto: INA MAZIVA

Nedavno su odradili prvu veliku isporuku personaliziranih mekih pakiranja. Ukupno je isporučeno preko 200.000 litara koja su distribuirana na čak 6 inozemnih tržišta. Sve informacije o uslugama punjenja možete potražiti ovdje.

Sadržaj nastao u suradnji s INA MAZIVA

Pneumatici automobila
SIGURNA VOŽNJA
Dio automobila koji često zanemarujemo, a najlakše ga je za pregledati
CVH
ZIMSKA VOŽNJA
Jeste li spremni: S hladnim vremenom dolaze i problemi s automobilima