Putnički zrakoplov Boeing 787-8 Dreamliner indijske aviokompanije Air India, koji je jutros letio za London s ukupno 242 osobe u avionu, srušio se nedugo nakon polijetanja u blizini međunarodne zračne luke Ahmedabad. Avion je pao u gradskoj četvrti Meghaninagar, a prema prvim informacijama lokalnih vlasti gotovo je sigurno da nema preživjelih.
Načelnik gradske policije potvrdio je za agenciju Associated Press da se traga za crnim kutijama koje bi mogle rasvijetliti uzrok nesreće. Među prvima koji su komentirali tragediju bila je pilotkinja helikoptera Seun Komolafe, koja je za Sky News opisala kritične trenutke netom prije pada. "Zrakoplov je bio vrlo nisko i spor, što je karakteristično za fazu neposredno nakon uzlijetanja", izjavila je Komolafe, istaknuvši da ostaje nejasno zašto je podvozje u trenutku udara još uvijek bilo spušteno. Prema njezinim riječima, zrakoplov je trebao biti u potpunoj konfiguraciji za uzlijetanje, što uključuje specifičan položaj zakrilaca i uvlačenje podvozja nekoliko sekundi nakon odvajanja od piste.
Pad Boeinga IndijaKomolafe je potvrdila kako je neposredno prije nesreće upućen hitni poziv za pomoć – tzv. mayday signal – što ukazuje na to da su članovi posade svjesno prepoznali problem te o njemu obavijestili kontrolu leta. "To znači da su u tom trenutku već prikupili dovoljno informacija da znaju da nešto ozbiljno nije u redu", dodala je. "Poziv je omogućio hitnim službama da odmah krenu prema mjestu nesreće."
Zrakoplovni analitičar Geoffrey Thomas rekao je za BBC kako snimke koje kruže društvenim mrežama pokazuju da je u trenutku pada podvozje bilo spušteno, dok su zakrilca već bila uvučena – što je, kako ističe, vrlo neobično za tako ranu fazu leta. „Zakrilca bi trebala ostati spuštena barem nekoliko minuta nakon polijetanja, dok se stajni trap obično uvlači u prvih 10 do 15 sekundi“, objašnjava Thomas.
FOTO Avion zabijen u zgradu i grozničava potraga za tijelima: Ovo su strašni prizori s mjesta nesrećeSličan stav iznio je i zrakoplovni stručnjak Terry Tozer, koji smatra da bi pogrešna konfiguracija zakrilaca mogla biti jedan od razloga što avion nije uspio pravilno poletjeti. Marco Chan, bivši pilot i sadašnji predavač na Sveučilištu Buckinghamshire New, upozorava da je teško izvući konkretne zaključke iz snimke niske rezolucije, ali i on naglašava:
"Ako zakrilca zaista nisu bila postavljena kako treba, to bi moglo ukazivati na ljudsku pogrešku." Istraga o ovoj tragičnoj nesreći je u tijeku, a očekuje se da će analize crnih kutija donijeti ključne odgovore o tome što je dovelo do pada aviona s gotovo 250 ljudi na letu prema britanskoj prijestolnici.
Kakva sada ljudska pogreška a hvale se kako sam polijeće, leti i slijeće.