Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Što donosi projekt Sjever: Milijarde kuna za ceste, pruge, bolnice, škole...

U razvojnom je sporazumu pet prometnih pravaca, brze ceste i željeznice u vrijednosti devet milijardi kuna
24. rujna 2021. u 06:20 37 komentara 10785 prikaza
Osijek: Ministrica Tramišak obišla je gradilište Gospodarskog centra
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL

Ceste, zdravstveni objekti, škole, sveučilišni kampus... Pet sjeverozapadnih županija pripremilo je popis želja koji će se naći u završnom dokumentu “Razvojni sporazum Sjever”, kako se kolokvijalno naziva plan ulaganja čak 15 milijardi kuna u Međimursku, Varaždinsku, Krapinsko-zagorsku, Koprivničko-križevačku i Bjelovarsko-bilogorsku županiju.

Prema informacijama iz Vlade, sporazum bi uskoro trebao biti i potpisan, a najavio je to neki dan i premijer Andrej Plenković na Večernjakovoj konferenciji “Hrvatska kakvu trebamo” u Koprivnici. Po uzoru na projekt Slavonija, rekao je, ide se u projekt Sjever. Inicijativa je pokrenuta prije dvije godine, kad su župani poslali Vladi pismo namjere koje je ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak i prihvatila.

U siječnju ove godine župani su dobili pozitivan odgovor iz Ministarstva regionalnog razvoja, a sporazum je, ističu župani, alat za ravnomjernu politiku regionalnog razvoja. Županije su potom uz pomoć razvojnih agencija u svakoj od njih krenule u zadnju fazu pripreme, a to je odabir strateških razvojnih projekata za razdoblje od 2021. do 2027. Svaka je županija predložila oko 50 projekata u raznim fazama pripremljenosti. Krapinsko-zagorski župan Željko Kolar rekao je na jednom od sastanaka da će ta županija prijaviti projekte vrijedne više od dvije milijarde kuna te da 90 posto njih već ima gotovu građevinsku dozvolu. – Ovaj razvojni sporazum zapravo bi bio jedna vrsta garancije, ne za sve projekte, ali za dobar dio njih, da nađe svoje mjesto u novoj financijskoj omotnici i da se realizira – rekao je Kolar.

Ministrica Tramišak istaknula je da je ravnomjeran regionalni razvoj jedan od prioriteta Vlade. U Koprivnici je rekla da se pregovori privode kraju kako bi se izabrali projekti koji bi trebali biti okosnica razvoja budućeg gospodarskog, demografskog i društvenog, znanstvenog i obrazovnog razvoja cijele regije. Najviše je novih cesta, posebno brzih. – To su ceste koje povezuju županije međusobno, ali i s gradom Zagrebom i ostalim dijelovima Hrvatske te susjednim državama – rekla je ministrica. U razvojnom je sporazumu i pet prometnih pravaca, poput brzih cesta koje se trebaju realizirati. Njihova je vrijednost gotovo devet milijardi kuna zajedno sa željeznicom.

Varaždinska je županija, na primjer, za razvojni sporazum predložila centralni operacijski blok Opće bolnice Varaždin, drugu fazu sveučilišnog kampusa Fakulteta organizacije i informatike, preuređenje palače Erdody Patačić u umjetničko-obrazovni centar sjeverne Hrvatske, izgradnju geotermalne elektrane za eksploataciju geotermalne vode eksploatacijskog polja Lunjkovec – Kutnjak, projekt organizacije cjelodnevne nastave u osnovnim školama, strukovne centre izvrsnosti, revitalizaciju Arboretuma Opeka u Marčanu, obnovu i prenamjenu dvorca Šaulovec u Europski talent centar, znanstveno-nastavno-tehnologijski STEM Sveučilišta Sjever u Varaždinu... Među infrastrukturnim projektima važnima za pet županija, a čiji su nositelji nacionalne institucije ili tvrtke, za Varaždinsku županiju posebno su važni zagorska brza cesta koja prolazi kroz Varaždinsku, Krapinsko-zagorsku i Međimursku županiju te brza željeznička pruga Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Krapina – Zabok – Zagreb – Lepoglavska spojnica.

POSJET VISOKOG PREDSTAVNIKA U BIH ZAGREBU Plenković: Hrvatska je na razini EU najsnažniji zagovaratelj nastavka europskog puta BiH Koprivnica: Konferencija Večernjeg lista, Hrvatska kakvu trebamo Večernjakova konferencija Plenković: Cilj je da 2023. prosječna plaća dosegne 1000 eura Zagreb: Na glavnom Trgu održan je Festival slobode 2.0 PREMIUM ANALIZA Hrvati se ponašaju antivakserski, tipično za istočnu Europu
Zagreb: Dani hrvatskih tržnica
Što i od koga građani kupuju
Inspektori 'češljaju' tržnice i kreću u kontrolu OPG-ova, evo što su dosad otkrili
Dacia Duster
Pošumljavanje Dalmacije
Sađenje borova, off road vožnja i iskustvo kakvo se događa jednom u životu
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Hubrvi:

    Koji je to mazohizam, koje su to zlobe i pokvarenost t.zv. komentatora, ali i dijelom medija. Stalno cftaju Hrvatsku kao propali projekt i naravno za sve jje kriv HDZ. HDZ je kriv, da sd u Hrvatskoj gradi vise, nego ikada ... prikaži još!a u povijesti. HDZ je kriv da Hrvati zive bolje, nego su ikada zivjeli u povijesti. A najzgodnije je, da ti niskoristi, ljevicari i Srbi imaju vecinu na razñim portalima gdje sukcesivno bljuju mrznju ili iz pure zlobe lupaju bez veze. Projekt "SJEVER" ce ici, jednako kao i to dobro ide projekt Slavonija. Sve ostalo po medijima i portalima je lupanje bez veze iz gluposti, zlobe i mrznje prema Hrvatskoj.

  • dosadno1:

    Najlakše je pare ulupati u kojekakve enegetske obnove zgrada i infrastrukturu. To zna svatko. Proizvodnje nigdje.

  • Avatar kiselica
    kiselica:

    KC čeka na brzu cestu najmanje 20 godina. Dobro je da se konferencija "Hr kakvu trebamo" održava u Starigradu kod KC čitaj objekat Štagalj u sklopu PRC-a. Valjda su gospoda uvidjela da se asfatiranom cestom još iz doba Austro Ugarske ... prikaži još! ne može brzo voziti pa su odlučila da ipak nešto promjene. Nadajmo se, da buduće brze ceste neće biti kao brza cesta br 2 od Dubrave Križovljanske do Varaždina, jer tamo se osim malo proširenja prosječna brzina nije bitno promjenila to znači 50 do 60 km na h ako voziš u skladu s proisanom brzinom. Naravno da prolazi kroz svako selo kako bi se povećala sigurnost u prometu.