Naslovnica Vijesti Hrvatska

Osmijeh tek svakom trećem, a nekima i 'nabijem vas na k...'

Najviše pozitivnih bodova tajni su kupci podijelili na Kvarneru
20. kolovoza 2011. u 10:00 331 komentara 7 prikaza
'08.08.2010., Hvar - Hvarske plaze su pune stranih gostiju, preko dana najvise se zabavljaju u HULA HULA baru, dok je plaza Bonj poluprazna jer je turistima preskupa. Photo: Marko Lukunic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Lukunic/PIXSELL'

Muškarac tek zašao u dvadesete s osmijehom se u splitskoj luci obratio skupini mladića s naprtnjačama: "Accomodation, guys?" Stranci se još ljubaznije zahvališe: "No, thanks!" Od onog što je uslijedilo zacrvenjela se samo prolaznica. "Ma nabijem vas na k...., šta ste i dolazili...", razbjesnio se splitski iznajmljivač. Slučajnu svjedokinju, Zagrepčanku na putu za Hvar, crvenilo je ni krivu ni dužnu za sat vremena oblilo još jednom. Tek što je iz katamarana kročila na hvarsku rivu, uši joj je zaparala nova "dobrodošlica": "A u p... m...! Sami domaći...". I među hvarskim iznajmljivačima galamdžije ne biraju riječi.

Sočna dobrodošlica

Iako su stranci u ova dva slučaja zbog jezične barijere ostali pošteđeni sočnog rječnika turističkih radnika, zabluda je misliti da se bezobrazluk dade skriti, a neprofesionalnost i negostoljubivost zabašuriti. Za dokaz: svaki četvrti gost na Jadranu ne osjeća se dobrodošlim! Ne začuđuje to, osmijeh i hvala dobiva tek svaki treći! To su ustanovili tajni kupci agencije Heraklea, koji su duž obale mjesec dana tijekom špice mjerili kvalitetu usluge u 237 dućana, smještajnih objekata, suvenirnica, restorana, informativnih punktova i u prijevozu. Domaćinima su udarali recke za sve propušteno, od pozdrava, osmijeha, zahvale i osjećaja dobrodošlice do izdavanja računa i nuđenja drugih proizvoda. Nalazi su, istini za volju, 9 posto bolji nego lani, ali i sami tajni kupci su se naslušali psovki. Na jednom trajektu su dočekani sa: "Odj..., odj... svi!" Čuli su i samohvalu jednog zaposlenika diskoteke Hacienda u Vodicama koji je svoju gostoljubivost visoko ocijenio: "Puno sam ljubazniji nego lani. Više ih ne vučem za kosu i ne udaram nogom u stražnjicu, nego im samo podviknem: 'Izvol'te van!'" Što li o sebi misle u dubrovačkom restoranu, gdje su gostima uskratili osvježenje: "Ako nećete jesti, ne možete dobiti ni piće!"

O gafovima se govori

Znaju li vlasnici apartmana u Dalmaciji, koji su goste zamolili da se ne tuširaju jer troše struju, da će se za njihov gaf nadaleko čuti? Tko bi se vratio i u restoran na otočiću Budovac kod Visa, gdje se prije objeda pregovara o cijeni, a račun dobije na papiriću? Slično je kod 21 posto domaćina, koji ne izdaju račun. Inače, tajni kupci su veći dio vremena imali i jak dojam da ne dobivaju vrijednost za novac. Ukupno su, pak, najviše negativnih bodova skupili domaćini u južnoj Dalmaciji. Ponajboljima su se pokazali na Kvarneru, koji je preoteo prvo mjesto lanjskom pobjedniku Istri.

Konobar zna kakvu su kavu gosti pili lan

Konobar zna kakvu su kavu gosti pili lani

Turistički obraz spašavaju ljudi poput konobara u Orebiću, koji je od lani zapamtio kakvu kavu gosti piju. Brižnošću su se iskazali vlasnici apartmana u Sv. Filipu i Jakovu, koji su pokupili rublje svojih gostiju jer je počela kiša.

Djelatnik hotela u Rijeci nabavio je kišobran gostima kad se naoblačilo i prije nego su oni stigli zatražiti. Prodavačica u Konzumu u Boriku kupca koji je prvi put bio u tom dućanu provela je od police do police.

Vlasnik turističke agencije u Visu koji je na izletu gostima podijelio niz dragocjenih informacija i savjeta, a povrh toga ih zarazio ljubavi i strašću prema tom otoku...

SPAR
Alternativa
Šećer i debljina: Kako staviti unos šećera pod kontrolu, a i dalje fino jesti
  • mraf:

    20.08.2011. u 12:46h flok je napisao/la: čoviče stavi se u kožu konobara - kad te gost našetava cijelu večer i uvijek se na nešto žali , pa ti na kraju ništa ne ostavi - kao da ti je šamar opalio ... prikaži još! ********************************************** Naravno da ima gostiju kojima sve smeta i na sve se žale. Takvi se poznaju na kilometar i velika su manjina. Sada cemo o prosjecnom gostu bez obzira na nacionalnost: Prvo: ako su žalbe ucestale treba se upitati zašto? .... i uciniti nešto protiv toga. Drugo: Napojnica nije obavezna, nego je znak pažnje zadovoljnog gosta. Trece: Gosti koji dolaze iz siromašnijih zemalja i gosti iz bogatijih zemalja koji pripadaju nižem srednjem sloju, ponekad ne daju napojnicu, ali ne zato što nisu zadovoljni, nego zato što i sami nemaju. Na to ce licemjer reci: Pa zašto onda dolaze na Jadran? Na Jadran dolaze zato što žele, i sve dok podmiruju svoje obaveze, nitko im to ne može zabraniti. Jadran živi od srednjeg i niže srednjeg sloja Europljana. To treba shvatiti. Bogati odlaze na neka druga mjesta.

  • -obrisani-:

    Mihac™ Preduhitril si me ,svaka čast.

  • -obrisani-:

    flok Ne kužim kak ti je ukral identitet?