Breaking
Naslovnica Vijesti Svijet

Novi Sueski kanal oživljava luke na Mediteranu. Hoće li i hrvatske?

S novih 72 od 193 km kanal je gotovo udvostručen, ima dvosmjernu stazu, što otvara mogućnost za trgovinu između Europe i Dalekog istoka
03. kolovoza 2015. u 17:15 4 komentara 5483 prikaza
Security personnel cross through the New Suez Canal, Ismailia, Egypt, July 29, 2015. The first cargo ships passed through Egypt's New Suez Canal on Saturday in a test-run before it opens next month, state media reported, 11 months after the army began con
Foto: Reuters/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Na 72 km od ukupnih 193 km Sueski kanal je udvostručen, ima dvosmjernu stazu, što otvara nove mogućnosti za razvitak trgovinske razmjene između Europe i Dalekog istoka.

Veći prihodi

Novih 72 km bit će otvoreno na svečanosti 6. kolovoza ove godine, točno godinu dana od početka radova, a prolazak brodova bit će skraćen sa 18 na 11 sati. Cilj je udvostručiti prolazak brodova s današnjih 49 na 97 dnevno do 2023. godine. Promet brodova egipatskim kanalom između Crvenog i Sredozemnog mora bit će cjelodnevni, u oba smjera. Odnosno, dnevno bi u svakom smjeru u prosjeku trebalo proći po 45 brodova. U 2014. ostvaren je prihod od 5,3 milijarde dolara, a u roku od osam godina taj bi prihod trebao porasti za 259%, odnosno iznositi 13,2 milijardi dolara godišnje.

Izvršni direktor radova na udvostručenju Sueskog kanala, admiral Mohab Mamish kazao je da otvaranje drugog toka Sueskog kanala znači mnogo i to ne samo za Egipat već za svjetski promet. Taj dio kanala iskopan je u rekordnom vremenu, odnosno u godinu umjesto u tri godine, koliko je bilo isprva predviđeno. Predviđena je izgradnja industrijske zone i suvremenog grada.

– Prvi put u povijesti, 6. kolovoza mimoilazit će se u Sueskom kanalu brodovi. Jedni će ići na sjever, a drugi na jug – kazao je Mamish.

Da bi se izdubio dodatni dio kanala, bageri i dizalice izvukli su 250 milijuna tona pijeska. Izgradnju toga dijela kanala inicirao je egipatski predsjednik Abdel Fattah El Sisi, koji je izabran 8. lipnja 2014. i 28 dana poslije započeli su radovi na kopanju kanala. Ceremonijom koja će se održati 6. kolovoza predsjednik El Sisi želi šefovima država i vlada, koji će doći na svečanost, „pokazati sposobnost Egipćana". Svirat će se, dakako, trijumfalni marš iz Verdijeve „Aide".

Na izgradnji kanala radilo je 25.000 osoba danju i noću.

– Taj kanal dar je Egiptu i svijetu – ponosno kaže El Sisi. Službeno nije objavljen iznos potrošen za izgradnju dodatnog dijela kanala, ali se govori o 8,2 milijarde dolara. Sueski kanal pušten je u promet 16. studenoga 1869., a sada, nakon gotovo 150 godina, ulazi u novi život, a s njime i luke u Sredozemnom moru.

Dobra povezanost

Promet brodova udvostručit će se, a jesu li hrvatske luke spremne za nove izazove? Prije svega, je li Hrvatska spremna? Imaju li luke prostore za iskrcavanje i razvrstavanje robe, jesu li željeznički dobro povezane s unutrašnjošću... Pitanja su to na koja treba ne samo brzo odgovoriti nego odgovore realizirati jer inače od proširenja Sueskog kanala nećemo imati ništa.

Financije
Ja sam PMP
Znate li što je PMP i zašto se u svijetu smatra zlatnim standardom?
  • Avatar Idler 3
    Idler 3:

    Pitanja iz zadnjeg odlomka trebalo bi adresirat na aktualnu vlast i ministra-sabotera Hajdaša....ali ah, kaj njih briga za hrvatske luke ?!

  • Avatar Lutkica
    Lutkica:

    trijumfalni marš iz Verdijeve "Aide", teško je naći lijepšu muziku

  • Avatar nekakav
    nekakav:

    eto, tako radi vojna mehanizacija, inženjerija. na svu sreću, mi smo svoju rasformirali, naša vojska ima par kombinirku, taman za temelje vikendica od nekog pukovnika iskopati. nema vojska problema u gradnji, da su išli na međunarodni natječaj, sad bi još ... prikaži još!oš čekali analize konzultanata, a sa gradnjom bi počeli kad bi im gazda rekao da mogu. kao mi sa mostom na pelješac. ili autocestama, koncesijama. platiš skupo konzultante (ne znam za sličan slučaj u svjetu...), pa onda dobiješ knjižicu sa općim uputama i podacima dostupnima na internetu. ako je polančec bio kriv zbog plaćanja pola milijuna kuna za studiju koje nije trebalo, a dobila se ušteda od 50-ak mil kuna zbog vukovarskih radnika srba a svojim potraživanjima, onda ne znam kako ovo danas na vlasti misle izbjeći remetinec.