Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 40
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Nova pravila

Na promidžbu se može trošiti manje nego na izborima 2017. godine

Sisak: Dobar odaziv Siščana na parlamentarne izbore
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
1/3
19.04.2021.
u 11:22

Pojedincima, obrtima i tvrtkama protiv kojih se vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom, odnosno lokalnom proračunu ili zaposlenicima zabranjeno je financirati izbornu promidžbu.

Kako bi se sudionicima svibanjskih lokalnih izbora, pogotovo onima koji na njih izlaze prvi put, olakšalo snalaženje u financijskim obvezama, Državno izborno povjerenstvo (DIP) pripremilo je posebne vodiče, a novost je da će na promidžbu smjeti trošiti manje nego prije četiri godine.

Novčane donacije mogu se prikupljati isključivo na poseban račun, najkasnije do završetka promidžbe, do ponoći, 14. svibnja, a donatori su dužni primatelju dostaviti izjavu da se protiv njih ne vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema državnom, proračunu jedinice samouprave ili zaposlenicima. Za donacije iznad 5.000 kuna donator i primatelj zaključuju ugovor.

Fizičke osobe i obrti pojedinoj političkoj stranci i listi grupe birača, neovisno u koliko jedinica izlaze na izbore, mogu donirati najviše 30 tisuća kuna, a pravne 200 tisuća kuna.

Propisni su i maksimalni iznosi troškova po listi, kreću se od 40 tisuća kuna za vijeća u općinama i gradovima koji imaju do 3. 000 stanovnika, do 800 tisuća kuna na izborima za Gradsku skupštinu Grada Zagreba.  Kandidati za splitskog, riječkog, osječkog gradonačelnika smiju potrošiti najviše po 480 tisuća kuna, a do tog iznosa smiju trošiti i kandidati za gradonačelnike Vinkovaca, Samobora, Kaštela, Bjelovara, Dubrovnika, Šibenika, Varaždina, Siska, Karlovca, Pule, Slavonskog Broda, Velike Gorice i Zadra te kandidati za 20 župana. Najmanje, 40 tisuća kuna, na promidžbu smiju potrošiti kandidati za načelnike i gradonačelnike u jedinicama do tri tisuće stanovnika.

Ne izaberu li se čelnici lokalne izvršne vlasti u prvom krugu, ukupan trošak promidžbe u drugom se krugu može povećati najviše za petinu, što u zagrebačkom slučaju znači najviše za 160 tisuća kuna.

Iznosi koji se mogu potrošiti na ovogodišnjim lokalnim izborima, manji su od onih prije četiri godine, tada su, primjerice kandidati za zagrebačkog gradonačelnika mogli potrošiti po milijun kuna, 200 tisuća kuna više nego ove godine, a kandidati za gradonačelnike većih gradova po 600 tisuća kuna, što je 120 tisuća više, nego sada.

Sudionici lokalnih izbora, bilo za predstavničku ili izvršnu vlast, u dva navrata trebaju DIP-u dostaviti izviješća o financiranju izborne promidžbe, prvi put sedam dana prije izbora, tj. zaključno sa 8. svibnja, a drugi put 30 dana nakon održanih izbora, tj. zaključno s 15. lipnja.

Izvješća dostavljaju unosom u DIP-ov informacijski sustav za nadzor financiranja, DIP ih objavljuje na svojoj mrežnoj stranici prvog radnog dana od dana unosa.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije