Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 188
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Kurikularna reforma

Eksperimentalno provođenje: Ovo su novosti u glazbenom, tehničkom i likovnom

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/3
25.10.2017.
u 22:35

Radne skupine usuglasile su kurikule tih triju predmeta – oni sada idu na prijevod pa na međunarodno recenziju i onda u službenu primjenu.

Članovi stručnih radnih skupina, koji rade na kurikularnim dokumentima, završili su svoj posao na tri školska predmeta: glazbenom, tehničkom i likovnom.


 

Sadržaji spomenutih triju predmeta, po kojima će već od sljedeće godine u eksperimentalnom provođenju učiti naši učenici, sada se prevode kako bi bili poslani na još jednu, međunarodnu recenziju prije nego što se i službeno počnu primjenjivati u nastavi.

– Jako smo zadovoljni kako napreduje rad stručnih radnih skupina i zahvalni smo na predanosti i motiviranosti učitelja, profesora i stručnih suradnika. S terena stižu pozitivne vijesti i podrška za promjenu i iskorak u obrazovanju – kazala je Lidija Kralj, pomoćnica ministrice obrazovanja Blaženke Divjak. Tri predmeta tako su usuglašena s primjedbama pristiglima u javnoj raspravi te su, uz obveznu informatiku za pete i šeste razrede, za sada sigurni predmeti koji će u eksperimentalno izvođenje. A prema novom sadržaju iz tehničkog, naši će učenici na kraju petog razreda svladati osnove tehničkog crtanja, pisanja izvješća, naučiti izrađivati i jednostavne i složene tehničke tvorevine koristeći se alatom i priborom.

 

U šestom će razredu učenici iz toga predmeta, među ostalim, naučiti izraditi tehničku dokumentaciju predmeta kojemu su sami osmislili oblik, demonstrirati rad, ali i svladati norme crtanja u graditeljstvu. Prema novom kurikulu spomenutog predmeta koji je u doba Borisa Jokića radilo osam članova stručnih radnih skupina, sve odreda profesori iz osnovnih škola, na kraju sedmog razreda od učenika se očekuje da demonstrira pretvorbe energije na modelu koji je izradio, obrazlaže dobrobiti, opasnost, mjere zaštite i pravilne postupke održavanja, kao i da zajedno s ostalim učenicima u razredu osmišljava kako između ostalog umanjiti troškove energije u kućanstvu. Osmaši će sastavljati model strujnog kruga iz kućne električne instalacije, ali i biti sposobni razmotriti primjenu automatike s tehničkoga, ekonomskoga i društvenoga stajališta.

– Tehnička kultura uključuje razmatranje i razumijevanje odnosa čovjeka i tehnike, utjecaja tehnike i tehnologije na društvo te ovisnost čovjeka o tehnici i tehnologiji. Istovremeno, potrebno je od rane dobi ukazivati na važnost i obvezu primjene mjera zaštite na radu s ciljem očuvanja vlastite sigurnosti i sigurnosti drugih – poručili su iz Ministarstva obrazovanja. Za razliku od tehničkog, glazbeni će učenici svladavati kroz tri domene: slušanje i upoznavanje glazbe, istraživanje glazbom i uz glazbu i domenu “glazba u kontekstu”.

Tom posljednjom domenom učenike će se učiti razlikovanju tradicijske klasične i suvremene glazbe, kao i istraživanju različitih uloga glazbe, glazbenika i publike u društvu. Glazbeni osnovnoškolce prati svih osam godina pa će tako prvašići početi s glazbenim igrama, brojalicama i pjesmama uz koje će i zaplesati, do osmaša od kojih se očekuje da razlikuju vrstu glazbe ili žanr, da posjećuje kulturno-glazbene događaje, ali i da su sposobni opisati vlastitu strategiju slušanja i analize glazbe kao i argumentirati glazbeni izričaj.

Dvanaesteročlana skupina koja je izradila kurikul za likovni taj je predmet podijelila u tri domene: stvaralaštvo i produktivnost, doživljaj i kritički stav te umjetnost u kontekstu. Svaka domena, kao i u svim ostalim predmetima, ima određena očekivanja od učenika pa se tako od osmogodišnjaka u tome predmetu očekuje da rukovanjem likovnim materijalima pokazuju dobru vizualno-motoričku koordinaciju, preciznost, oblikovanje i detaljnost u radovima. U petom razredu učenik upoznaje pojmove likovne, ali i vizualne umjetnosti i kulture poput fotografije, ali i izrade fotostripa.

– Učenike se motivira na stvaralaštvo, uči ih se produkciji, razvoju i ostvarivanju ideja te ih se potiče da u njima objedinjuju estetski, etički i tehnološki aspekt – poručuju iz Ministarstva.

Komentara 4

FI
FidelkastroN
06:31 26.10.2017.

Kukuriku kukuriku hoće li se ovaj narod probuditi iz zimskoga sna i ove tipove ala drug Jokić nogom u guzicu natrag put Brisela ili Londona .Sve če oni prominit samo da štamparije štampaju i da dica umisto 20kg imaju sad na leđima 30kg knjiga .Šta se to u tijesnom ,likovnom i tehničkom ima minjat .??..Inače počelo je sa ovim predmetima testiranje javnosti za buduće sex odgoje i slične debilane .Najbolje da uči u glazbenom note Severine ili Rozge te da još nauče tancat užičko kolo uz takve ritmove .To je ionako in na Balkanu .Neka u tijelesnom počnu učit kako padati u transeve ili skakt padobranom iz aviona a iz tehničkog da nuče kako deaktivirati bombe i minska polja ionako ih ima u hr koliko želiš .Priši se EU masoneriji priši

Avatar Ironman0105
Ironman0105
03:47 26.10.2017.

akle Likovni i Terhnicki Odgoj na fakultetima ne postoje, sto iskljucuje postojanje profesora iz tih predmeta. U svakom rijecniku stranih rijeci naci cete podatak da je "profesor" titula predavaca na visokoskolskim ustanovama", ostali su ucitelji iliti nastavnici. I nejasno mi je zasto prijedlog zakona mora ici na prevodjenje, zar su ga pisali Finci ili Uzbekistanci?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije