Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Jovanović: Crkva i udruge nemaju što tražiti u školama

Ministar je u izjavi za Media servis poručio kako više neće gubiti vrijeme na "Grozdove neistine i srednjovjekovne poglede Crkve na današnjicu u 21. stoljeću".
26. prosinca 2012. u 11:55 248 komentara 111 prikaza
Željko Jovanović (1)
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Pogledajte galeriju 1/5

Trakavici oko uvođenja zdravstvenog odgoja u škole čini se nema kraja. Na Cvjetnome trgu danas su članovi udruge Grozd održali konferenciju za medije kako bi ponovno poručili kako je ministar Jovanović taj koji širi neistine i manipulira.

>>Bozanić: Škole nisu državne i vlast nije njihov gospodar

Napomenuli su kako udruga Glas roditelja za djecu želi zdravstveni odgoj, ali ne ovaj koji sada nameće ministarstvo znanosti i obrazovanja.

– Jedino što roditelji traže je da ovaj program ne bude obavezan, već da škole uvedu dva programa kako bi roditelji u skladu sa svojim ustavnim i međunarodno priznatim pravima mogli odabrati onaj program koji će biti u skladu s njihovim sustavom vrijednosti – kažu iz udruge i poručuju kako se ministar Jovanović sada izvlači govoreći kako preporučena literatura služi isključivo nastavnicima i da se ti sadržaji neće prenositi djeci.

– Među preporučenom literaturom nisu samo preporučene knjige već su tu neki priručnici. U njima su metodički razrađeni sadržaji i cjeline, nude se radni listovi. Znači, sve je predviđeno za konkretan rad s djecom – rekao je Ladislav Ilčić, predsjednik udruge Grozd.

Nemoguće je očekivati da se nastavnik priprema za nastavu s jednim stavovima a zatim djeci prenaša potpuno drugačije stavove, smatraju u Grozdu.

Primjerice, u preporučenoj literaturi ministarstva piše da pornografija ima didaktičku svrhu jer povećava znanje o spolnosti te korištenje pornografije može ponuditi tehničku poduku i povećati komunikaciju među partnerima. Tako bi se, prema ministru, nastavnik trebao pripremati za sat, a onda bi na satu trebao govoriti o štetnosti pornografije, dakle, nešto sasvim suprotno. To je potpuno besmisleno, ističu. 

Članovi udruge poručili su "literatura je loša i ministar bi je trebao izbaciti".

Ideološki temelj programa je rodna ideologija, što se vidi već iz samog naziva tog modula, nastavljuju dodajući:

-  Još jednom upozoravamo roditelje da je teorija po kojoj je spol određen biološki, dakle rođenjem, a rod bi učenici mogli sami izabrati („Ja sam muškarac s vaginom“…), osim što je stručno neutemeljena, izrazito opasna i štetna za njihovu djecu i njihov cjeloviti i uravnoteženi razvoj.

Prema njihovom mišljenju kurikulum bi trebao stvoriti okvir u kojem bi bilo nemoguće pozitivno govoriti primjerice o prostituciji. No,  ministarstvo, smatraju, na ovaj način legalizira mogućnost tog govora.

- Ministarstvo je otvorilo velika vrata uvođenju rodne ideologije u škole, otvorilo velika vrata pozitivnom govoru o pornografiji, homoseksualnom ponašanju, prostituciji i drugim neprihvatljivim sadržajima. Sada kad se velik broj roditelja pobunio protiv toga, ministar nas pokušava uvjeriti da će se u programu provoditi nešto suprotno od onog što piše u literaturi, što je besmisleno, zaključuje Ilčić. 

>>'Naše namjere o zdravstvenom odgoju su dobre i plemenite'

>>Premijeru, spolni odgoj pitanje je svjetonazora a ne higijene!

Poziv na miran prosvjed svih građana Hrv

Poziv na miran prosvjed svih građana Hrvatske 16. siječnja 2013.

DAVID - Udruga građana za zaštitu ljudskih prava poziva građane Hrvatske da na trgovima svojih gradova, od 18 do 19 sati održe miran prosvjed bez držanja govora. "Samo dođite ili ponesite transparente kojima ćete izraziti svoje mišljenje o grubom i neutemeljenom napadu Katoličke crkve na obrazovni i školski sustav, piše na facebook stranicama udruge DAVID.

Na prosvjed pozivaju zbog, kako se navodi, "nedobronamjerne kampanje koja poziva na rušenje struke i obrazovnog sustava RH i koja u pozadini ima čisto političke i koristoljubive motive."

Jovanović: Grozd i Crkva dezinformiraju

Jovanović: Grozd i Crkva dezinformiraju javnost

Na izjave udruge Grozd reagirao je ministar Željko Jovanović koji je za Media servis izjavio kako crkva ni udruge nemaju što tražiti u školama te je poručio kako više neće gubiti vrijeme na "Grozdove neistine i srednjovjekovne poglede Crkve na današnjicu u 21. stoljeću".

Ponovio je kako je kurikulum znanstveno utemeljen, a udrugu Grozd i Crkvu prozvao je zbog dezinformiranja javnosti. (vmo/VLM)

Ministarstvo: Ovo je istina o zdravstven

Ministarstvo: Ovo je istina o zdravstvenom odgoju

Ministar obrazovanja Željko Jovanović na internetskim sranicama svog resora objavio je dokument pod nazivom "Istina o zdravstvenom odgoju" s argumentima koji, prema njima, pobijaju navode tzv. crkvenih letaka.

Dokument prenosimo u cijelosti:

Uvođenjem Kurikuluma zdravstvenog odgoja u Republici Hrvatskoj pokrenuta je rasprava o njegovoj opravdanosti, pri čemu je osobit naglasak stavljen na jedan od četiri modula (Spolno/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje kolokvijalno nazvanom spolni odgoj.) Kritičari modula, koje pozivaju roditelje na otpor Zdravstvenom odgoju, u potpunosti se temelje na nekoliko, iz konteksta izvučenih, citata koji se ne nalaze u programu. Riječ je o rečenicama iz četiri knjige, od ukupno 16 predviđenih za modul o spolnosti, koje se nalaze na listi preporučene literature za nastavnike. Dakle nije riječ o nečemu što će „vaše dijete učiti“, već o dijelu materijala za koji će svaki nastavnik slobodno (i kritički) procijeniti je li im od koristi u pripremi za nastavu Zdravstvenog odgoja. Pojasnimo ukratko o čemu je riječ. 

Letak Tajništva Hrvatske biskupske konferencije tvrdi da će djeca “učiti o masturbaciji kao sastavnom dijelu ljudske spolnosti”, pri čemu se navodi rečenica iz knjige Martyja Kleina koja je pisana kao naputak roditeljima koji žele sa svojom djecom razgovarati o seksualnosti. Za razliku od teze iz letka, Kurikulum zdravstvenog odgoja govori samo o tome da masturbacija nije štetna, što je znanstvena činjenica. 

Letak tvrdi da će „vaše dijete učiti o pornografiji (s 11-12 g., u 6. razredu)“, pri čemu navodi rečenicu iz sveučilišnog udžbenika američkih autora, u kojoj se o pornografiji govori isključivo u kontekstu terapeutskog rada s klijentima koji imaju neki seksualni problem. Kurikulum ni na koji način ne promovira pornografiju već nastoji potaknuti kritičku distancu spram problematičnog i nerijetko ponižavajućeg prikaza seksualnosti kojem su djeca i mladi ljudi izloženi (nedavna istraživanja pokazuju da se prvi kontakt s pornografijom događa između 10. i 11. godine, naravno bez znanja roditelja).

Letak sugerira da se pod odgovornim spolnim ponašanjem u Kurikulumu isključivo smatra stalna uporaba kondoma. To je pogrešno, jer se u programu pod odgovornim ponašanjem misli na donošenje promišljenih i odgovornih odluka, bez obzira je li riječ o odgađanju seksualne aktivnosti ili, kod onih koji su već seksualno aktivni, uporabi  pouzdane zaštite. Kurikulum jasno upozorava na rizike preranog stupanja u spolne odnose i nastoji razviti vještine koje to sprečavaju. Naravno, s razumijevanjem odgovornog ponašanja nužno je – kao što sve dostupne znanstvene studije pokazuju – početi prije no što dobar dio mladih ljudi postane spolno aktivan (u Hrvatskoj prosječna dob pri prvom odnosu iznosi 17 godina). Inzistiranje na odgađanju spolnih odnosa (apstinencija) do ulaska u brak je nerealistično – jer više 0d 90% mladih započinje spolnu aktivnost prije braka) – i neodgovorno jer mladim ljudima ne pomaže da se zaštite. Zatvarati oči pred činjenicom da su mladi ljudi izloženi rizicima da bi se očuvao privid moralnosti može biti prihvatljivo u nekim crkvenim krugovima, no nije spojivo s roditeljskom brigom za dobrobit njihove djece.

Letak tvrdi da će „vaše dijete učiti o spolnome činu kao posve normalnom za petnaestogodišnjaka, o spolnome odnosu koji sam po sebi nema nikakvo značenje i nikakve povezanosti s općeljudskim vrijednostima, poput ljubavi i vjernosti...“ Upravo suprotno, Kurikulum jasno i na nekoliko mjesta upozorava na rizike preranog stupanja u spolne odnose. Jednako tako, na nekoliko mjesta u Kurikulumu raspravlja se važnost intimnosti i emocionalne povezanosti (ljudsku spolnost je, zapravo, nemoguće odvojiti od emocija), kao i značenje trajne veze te roditeljstva.

Letak tvrdi „da će vaše dijete učiti da je homoseksualni čin jednako prirodan i vrijedan kao i spolni čin između muškarca i žene“. Kada je o toj temi riječ, Kurikulum iznosi znastveni stav prema kojem homoseksualnost nije bolest. Također, u skladu s demokratskim načelima, odredbama EU i stavu Katoličke crkve, nastoji potaknuti toleranciju spram osoba različite seksualne orijentacije i razumijevanje njihovog prava na dostojanstven život. Umjesto nametanja ideje o (ne)prirodnosti, Kurikulum informira mlade ljude o društvenim stavovima prema homoseksualnim osobama tijekom povijesti te pruža uvid i u religijsku perspektivu i u perspektivu pobornika ljudskih prava.

Letak tvrdi da Zdravstveni odgoj indoktrinira „rodnom ideologijom“, ističući radikalnu (i neznanstvenu) rečenicu iz jedne od knjiga ponuđene nastavnicima na izbor. Kurikulum, valja to jasno reći, ne nudi nikakvu rodnu ideologiju već samo razlikovanje između spola kao biološke i roda kao društvene kategorije. Žene u Saudijskoj Arabiji nisu u istom položaju kao žene u Hrvatskoj, zar ne? To su rodne razlike, odnosno posljedice različitog društvenog definiranja rodnih uloga (prava žena i muškaraca) – koje ne počiva na biološkim razlikama. Razlikovanje spola i roda je nužno da bi djeca i mladi ljudi razumjeli razvoj ideje spolne ravnopravnosti, odnosno promjene u položaju žena u posljednjih pedesetak godina.

Kurikulum zdravstvenog odgoja promiče znanstvene činjenice o zdravlju u ljudskoj spolnosti i nastoji pomoći mladim ljudima u donošenju odgovornih odluka da bi očuvali svoje zdravlje. U razvijanje zdravih navika Zdravstveni odgoj promiče nenasilje, spolnu ravnopravnost te toleranciju spram različitosti, što su temeljne vrijednosti zajednice europskih naroda kojoj se Hrvatska uskoro pridružuje. U tom cilju, Kurikulum jasno poziva odgojno-obrazovne ustanove na partnerstvo i suradnju s roditeljima u pripremi i provedbi Zdravstvenog odgoja.

Imajući u vidu rizike kojima su mladi ljudi izloženi (spolno prenosive bolesti, maloljetničke trudnoće, seksualno zlostavljanje i dr.), nije neobično da većina mladih ljudi, ali i njihovih roditelja, smatra da spolni odgoj treba biti prisutan u hrvatskim školama. To je nalaz koji se ponavlja u više znanstvenih istraživanja. U tom smislu Kurikulum zdravstvenog odgoja nudi znanstveno provjerene informacije i podršku u razvijanju vještina potrebnih za zdrav i produktivan život u društvenoj zajednici. Kurikulum ne nudi gotova rješenja za sve životne probleme niti nastoji nametnuti specifičan svjetonazor. Umjesto toga kod mladih ljudi nastojimo razviti kritičnost i sposobnost donošenje odgovornih odluka, sustavnu brigu za sebe i druge.

U vrijeme zbunjujućih i nerijetko zlonamjernih napada na Kurikuulm zdravstvenog odgoja, pozivamo hrvatsku javnost da pročita tekst predviđenog programa (http://public.mzos.hr/Default.aspx?sec=3428 ili www.azoo.hr) i ocijeni jesu li predviđeni sadržaji doista neprihvatljivi ili su, pak, temelj za uspješan razvoj djece i mladih, sustavno im pomažući da postanu zdrave, zadovoljne, samosvjesne, tolerantne i odgovorne osobe.

Norveška rukometna reprezntacija
Hrvatska u finalu
Pogledajte što norveški mediji pišu nakon poraza, još ne mogu vjerovati da neće u finalni boj
Plin
SMANJENJE CO2
Perspektive plina kao alternativnog goriva u prometu u Hrvatskoj
  • bucmix:

    Krajnji je čas da ministar Jovanović odstupi jer je pokazao da nije dorastao ministarskoj funkciji. Ovo je ne znam koji sukob koji je izazvao.Školstvo trebaju voditi profesori, pedagozi. U ovom društvu konačno treba pokrenuti otvorenu i pristojnu raspravu o naprednom ... prikaži još! i zaostalom. Nije napredno sve o istosspolnim zajednicama, bome nije ni zaostalo.

  • Avatar abakus
    abakus:

    @Slavonija87 Pokušavam već danima od pobornika ovog programa dobiti odgovor na pitanje gdje je ta famozna znanost na koju se pozivaju u tom modulu 4 - i ništa. Odgovora nema. Nemaju ljudi pojma niti što je zaista znanost niti što ... prikaži još!to su zaista znanstveno dokazane činjenice. Pa njima je znanost svaki populistički članak koji mediji objave u novinama i u kojem kojhekakvi pseudoznanstvenici iznose svoje wishful thinking.... koje s pravom znanošću nemaju nikakve veze.