Vjerojatnost zrakoplovne nesreće izuzetno je niska, a zračni promet smatra se jednim od najsigurnijih oblika prijevoza. Prema Međunarodnoj organizaciji za civilno zrakoplovstvo (ICAO) i Međunarodnom udruženju zračnog prijevoza (IATA), stopa nesreća u komercijalnom zračnom prometu iznosi oko 0,8 nesreća na milijun letova (podaci temeljeni na globalnim statistikama do 2023. godine). To znači da je vjerojatnost nesreće na pojedinom letu otprilike 0,00008%.
U 2023. godini, IATA je zabilježila samo jednu smrtonosnu nesreću na 37,7 milijuna letova, što pokazuje iznimno nisku stopu smrtonosnih incidenata. Za usporedbu, vjerojatnost ozljede ili smrti u prometnoj nesreći u automobilu znatno je veća, s oko 1 smrtnom nesrećom na svakih 100 milijuna prijeđenih kilometara u nekim zemljama.
Strogi propisi, redovito održavanje zrakoplova, obuka pilota i napredna tehnologija značajno smanjuju rizike. Komercijalni putnički letovi imaju nižu stopu nesreća u usporedbi s privatnim ili teretnim letovima, dok regionalni i manji zrakoplovi imaju nešto veći rizik od velikih komercijalnih zrakoplova. Nesreće su češće u regijama s manje razvijenom infrastrukturom zračnog prometa ili lošijim vremenskim uvjetima. Većina nesreća, njih oko 70%, povezana je s ljudskom pogreškom, ali napredak u automatizaciji i obuci smanjuje ovaj faktor.
Nesreća zrakoplova Air Indije u Ahmedabadu 12. lipnja rijedak je događaj. Takvi incidenti, iako tragični, događaju se vrlo rijetko u odnosu na milijune letova godišnje. Ako letite jednom godišnje, vjerojatnost da ćete doživjeti nesreću tijekom života iznimno je mala – manja od 0,01%.
Zrakoplovna nesreća u Ahmedabadu: Umjetna inteligencija Air Indije snimila trenutak nesreće
Pravo pitanje je kolika je vjerojatnost preživljavanja ako se dogodi nesreća