Naslovnica Vijesti Hrvatska

HAC na jesen počinje graditi posebna odmorišta uz autoceste

Prijevoznici predlažu da se izgrade čuvana odmorišta za kamione, čime bi se povećala sigurnost prometa, ali i omogućilo zapošljavanje lokalnog stanovništva
23. srpnja 2019. u 18:44 10 komentara 4700 prikaza
Odmorište
Foto: Ivica Galović/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Kroz Hrvatsku godišnje prolaze milijuni teretnih vozila, no njihovi vozači nemaju primjerena mjesta za odmor pa tako uglavnom spavaju u kabinama kamiona. Pritom se teški kamioni na odmorištima miješaju s ostalim putničkim vozilima, što ugrožava sigurnost prometa. Nedavno je tako kamion na odmorištu na A3 pokosio grupu ljudi.

Predstavljen novi sustav naplate cestarine Modernizacija Od 2022. novi sustav naplate cestarine - rampe odlaze u povijest

Ugostiteljski sadržaji

Ponukani tim događajem kao i problemom s nehumanim uvjetima u kojima rade vozači, u Odboru za promet Zajednice poduzetnika i obrtnika HDZ-a, a koji vodi poznati hrvatski prijevoznik Marijan Banelli, izradili su projekt autoparkova, odnosno odmarališta za vozače kamiona i autobusa. Osim čuvanih parkirališta, tu bi bili i ugostiteljski i turističko-poslovni objekti. Banelli kaže da je prije svega potrebno izgraditi autopark kod Lipovca.

– Svjedoci smo stalnih gužvi na tom graničnom prijelazu. Stoga je ondje potrebno sagraditi autopark, 300 metara od granice – objašnjava Banelli. Osim toga, projekt predviđa i autoparkove kod Okučana, Virovitice, Udbine i Dugog Sela. Preduvjet za realizaciju projekta je, tumači Banelli, da županija ili lokalna zajednica zajedno s lokalnim poduzetnicima, formira tvrtku koja će preuzeti temeljne zadatke projekta, od građevne dozvole i gradnje infrastrukture, koristeći pritom i fondove EU. Nakon toga raspisali bi natječaj izgradnju prostora za komercijalne sadržaje.

'16.08.2013., Lucko - Na izlazu s autoceste A1 prema Zagrebu kolona vozila duga je oko 5 kilometara, a na valove se stvaraju i duze kolone. Najvece guzve ocekuju se za vikend. Photo: Borna Filic/PIXSE Promet Na autocestama više vozila, a manje naplaćene cestarine

– Na taj bi se način, uz dodatnu izgradnju poslovne zone u sastavu autoparka, dobilo na sigurnosti prometa, a i ključan segment je zapošljavanje lokalnog stanovništava. Dakle, ondje bi bili i pošta, banka, šoping-centar, zabavni i rekreativni sadržaji te hotelska i ugostiteljska ponuda – govori Banelli. Procijenjeni troškovi realizacije autoparka u Udbini su 6,6 milijuna eura, a u Lipovcu pet milijuna eura. Banelli kaže da će Odbor za promet svu dokumentaciju o projektu autoparkova predati ovih dana ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću. I dok bi autoparkovi bili izvan autocesta, ali u njihovoj blizini, Hrvatske autoceste počele su projekt čuvanih parkirališta za kamione uz autocestu A3.

autocesta, cestarina, naplatne kućice Teškoće vozača Oprez, novi uređaji mogu pogrešno naplatiti cestarinu!

Ograda i videonadzor

I to na Gradni sjever i jug, na Lučkom, odnosno kod motela Plitvice, kod ranžirnog kolodvora, na Črnecu ( bivši Ježevo sjever), Ježevu jug, Sredancima, Marsoniji i Spačvi. U HAC-u kažu da se sve lokacije vezane uz A3 jer ostali pravci nemaju takvu dužinu putovanja ni količinu kamionskog prometa. Sve lokacije bile bi ograđene i pod videonadzorom, a imaju u planu i ugostiteljske sadržaje s malim kapacitetima za noćenje i sanitarnim čvorom (WC+tuš). Trenutačno se najdalje otišlo s lokacijom Črnec, gdje se početak radova očekuje najesen, kada kreće i natječaj za sadržaje. 
Ježevo jug i Gradna krenuli bi s adaptacijom sljedeće godine. HAC-ova parkirališta će se naplaćivati, a u toj tvrtki za realizaciju tog projekta također računaju na novac iz EU fondova.

Prednosti čuvanih odmorišta za kamione

Kamioni bi se zaustavljali u autoparkovima i čuvanim parkiralištima namijenjenim samo za njih i ne bi se miješali s drugim vozilima na odmorištima     

U autoparkovima i na čuvanim parkiralištima vozači kamiona mogli bi se kvalitetno odmoriti, spavajući u prenoćištima, a to je također bitno za sigurnost prometa     

Autoparkovi i čuvana parkirališta imali bi prateći ugostiteljsko-trgovački sadržaj, a to je prilika za zapošljavanje lokalnih ljudi, uglavnom u siromašnim krajevima RH     

Putokaz za najljepše plaže na Pagu
Najljepše plaže na Pagu
Istražite koje su najljepše plaže i pronađite one koje će vam najbolje odgovarati

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar kenshi
    kenshi:

    Kakva su to odmorišta gdje nema hladovine? Vozači se nemaju nigdje odmoriti na žarkom suncu u užarenim autima i kabinama.

  • dobrica:

    Najpametniji projekt do sada takvo nešto treba Hrvatskoj ako želi biti jedna od vodečih zemalja kroz koju ide tranzit ljudi moraju da imaju prije svega sigurnost a i prije svega gdje što da pojedu i odmore sve što se uloži ... prikaži još! vratit će se desetrostruko više ali ali sa normalnim cijenama ovo što se radi u sezoni kod nas na moru ljudi to je van svake pameti zato pamet u glavu ljudi koji budu dolazili na ta odmarališta ne zarađuju nitko 90 procenata više od naših ljudi u Hrvatskoj jer im od njihove zarade ne ostaje mnogo neka shvate svi ti ugostitelji a i naša vlada da se preko noći nitko nije obogatio zato svi pamet u glavu i sa srećom svima

  • Tomi0713:

    Napokon,nesto sa razumom