Ovih dana, ususret Božiću, još uvijek se u hrvatskoj zajednici i šire priča o impresivnom koncertu Dubrovačkog klavirskog trija i mezzosopranistice Josipe Bainac pod nazivom „Glazbeno putovanje između Dubrovnika i Beča“. Koncert je održan u utorak, u svečanoj dvorani palače Eschenbach u Beču, u organizaciji Veleposlanstva Republike Hrvatske u Austriji, uz potporu Ministarstva vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske i Grada Dubrovnika. U svakom slučaju, bio je to koncert za pamćenje. Potvrda tome su i ovacije i buran pljesak nazočne publike, u kojoj je uz mnoštvo Hrvata bio i veliki broj Austrijanaca. Među njima i pravi glazbeni znalci i ljudi iz struke. Ali i velikio broj gostiju i uzvanika iz diplomacije i ostali područja društvenog života.
Sve nazočne uvodno je pozdravio hrvatski veleposlanik u Austriji Daniel Glunčić. Posebna gošća na koncertu bila je, između ostalih, Katja Šare, načelnica Samostalnog sektora za javnu i kulturnu diplomaciju Ministarstva vanjskih i europskih poslova, čijom je potporom projekt i realiziran. U svom uvodnom obraćanju veleposlanik Glunčić je istaknuo važnu ulogu kulture u kreiranju nacionalnih politika. Također je uputio riječi pohvale projektima iz područja kulturne diplomacije, čija je misija, kako je naglasio “povezivanje kulturnih tradicija i jačanje svijesti o kulturnim poveznicama kao temelju naše zajedničke europske kulturne baštine”.
Potom su u središtu pozornosti došli glazbenici, koji su se Bečanima predstavili s zahtjevnim programom, koji je bio čarobni spoj hrvatske i austrijske glazbene tradicije.
Riječ je o Dubrovačkom klavirskom triju u sastavu Alberto Frka (klavir), Vanda Đanić (violončelo) i Loris Grubišić (violina), koji je zajedno muzicirao s mezzosopranisticom Josipom Bainac, inače rođenom Vinkovčankom koja već godinama djeluje u Beču i šire.
U svakom slučaju publika je uživala u visokoj razini komornog i solo muziciranja i znalački osmišljenom repertoaru, na kojem su bili poznati svjetski klasici, ali i djela hrvatskih skladatelja. Program je obuhvatio djela Antuna Sorkočevića, Johannesa Brahmsa, Johanna Straussa mlađeg, Marcela Tyberga, Ericha Wolfganga Korngolda, suvremenog bečkog skladatelja Ákosa Bánlakyja te dubrovačkog autora Ivana Končića. Ono što se je publici posebno svidjelo i bilo vrlo poučno, bila su kratka uvodna obraćanja prije pojedinih skladbi, koja su dodatno obogatila koncert. Na taj je način publici približen povijesni i kulturni kontekst, te brojne veze između hrvatske i austrijske glazbene scene.
Pijanist Alberto Frka osvrnuo se na život i djelovanje Antuna Sorkočevića, istaknuvši i njegovu diplomatsku službu u Beču. Skladatelj Ákos Bánlaky govorio je o svojoj inspiraciji Dorom Pejačević i Antunom Gustavom Matošem, na čije je stihove skladao nekoliko djela. O austrijskim skladateljima Tybergu i Korngoldu govorio je prof. dr. Gerold Gruber, ravnatelj Centra Exilarte pri Sveučilištu za glazbu i scensku umjetnost u Beču, naglasivši važnost očuvanja glazbene baštine umjetnika stradalih tijekom nacističkog režima. Tom se prilikom zahvalio Dubrovačkom klavirskom triju na uvrštavanju Tybergova Klavirskog trija u program.
Vrhunac glazbene večeri bila je dojmljiva izvedba Brahmsova Mađarskog plesa br. 6, te popularne bečke pjesme „ Vani u Sieveringu (opp. Sievering je dio Beča u 19. stambenom okrugu Döbling) već cvjeta jorgovan“, što je publika nagradila dugotrajnim pljeskom i ovacijama. Na kraju koncerta, održanog ususret Božiću, hrvatski glazbenici su se oduševljenoj bečkoj publici odužili s dodatkom božićnih pjesama, među kojima je posebno mjesto zauzeo popularan međunarodni božićni hit “Tiha noć”.
U svakom slučaju, izvedba Dubrovačkog klavirskog trija i mezzosopranistice Josipe Bainac ostavila je snažan dojam na publiku, što su potvrdile brojne pohvale i čestitke hrvatskim izvođačima nakon koncerta.