SAD

Maleni tiranosaur daje uvid znanstvenicima u uspon dominantnog T. rexa

Dinosaur
Foto: JIM YOUNG/REUTERS/PIXSELL
22.02.2019.

Fosili malenog tiranosaura nedavno otkriveni u Utahu pomažu paleontolozima da popune prazninu od 70 milijuna godina u usponu tiranosauroida do vrhunskih predatora, rekli su znanstvenici u četvrtak.  "Lagan i iznimno brz" Moros intrepidus, čije ime znači "glasnik propasti", živio je prije otprilike 96 milijuna godina i najstarija je vrsta tiranosaura iz razdoblja krede koja je dosad otkrivena u Sjevernoj Americi.

Paleontolozi vjeruju da je relativno mali dinosaur, sa stražnjim udovima od 1,2 metra i težak oko 78 kilograma, veza između primitivnih tiranosaura srednje veličine iz razdoblja jure (prije oko 150 milijuna godina) i dominantnih tiranosaura rex iz krede (prije otprilike 81 milijuna godina).

"Tiranski dinosauri vladali su 15 milijuna godina što je dovelo do izumiranja krajem krede, ali nije uvijek bilo tako", rekla je Lindsay Zanno s Državnog sveučilišta Sjeverne Karoline, autorica rada koji opisuje istraživanje objavljeno u stručnom časopisu Communications Biology u četvrtak.

"Rano u svojoj evoluciji tiranosauri su živjeli u sjeni starijih vrsta (dinosaura) kao što su alosauri koji su tada već bili na vrhu hranidbenog lanca", kazala je ona. Kada i kako brzo su tiranosauri postali vrhunski predatori dugo je vremena frustriralo znanstvenika. "Sada znamo da im je trebalo manje od 15 milijuna godina da zavladaju."

>>Otkriven dinosaur s bodljama