Studija japanskih znanstvenika

Dinosauri su izumrli jer je meteor zapalio veliki izvor nafte

Dinosaauri
Foto: Reuters
19.07.2016.

Riješen misterij: zbog čega su krokodili nadživjeli dinosaure

Zbog suše je izumrlo oko 90 posto kopnenih vrsta pa su dinosauri ostali bez hrane, dok su se krokodili nastavili hraniti vodenim vrstama.

Udar meteora koji je prije 66 milijuna godina pogodio Zemlju snagom je bio jednak detonaciji milijardi nuklearnih bombi koje su 1945. godine bačene na Hirošimu.

Danas većina znanstvenika smatra kako su upravo posljedice nastale padom tog desetak kilometara širokog meteora na područje današnjeg Meksika dovele do izumiranja najvećih bića koja su ikada hodala našim planetom – dinosaura. Među paleontolozima je najraširenija teorija kako je pad meteora uzrokovao kisele kiše koje su narušile prehrambeni lanac, što je završilo kobno za dinosaure.

Ta teorija, kao i mnoge druge, nikada nisu uspjele dati odgovor na jedno pitanje – kako su onda preživjeli krokodili, to više što su kisele kiše trebale biti posebno štetne za slatkovodni ekosustav. Odgovor na to pitanje u svojoj studiji pokušao je dati tim japanskih znanstvenika na čelu s Kuniom Kaihom, koji u studiji tvrde kako je meteorit udario u veliko ležište nafte, zbog čega se u atmosferu dignuo crni dim te “blokirao” sunčevo svjetlo.

Temperatura na tlu je potom pala 16%, smanjile su se oborine te su zavladale ekstremne suše.

Zbog suše je izumrlo 90% kopnenih vrsta pa su dinosauri ostali bez hrane, dok su se krokodili nastavili hraniti vodenim vrstama koje su većinom preživjele klimatske promjene.

>>Filistejci nisu bili divlji pijanci, nego trgovci koji su obožavali parfeme

>>Je li konačno riješen misterij izumiranja dinosaura?

Avatar Propaganda