Arheolozi otkrili fosil legendarnog 'Zmaja iz blata'

Dinosaur
Foto: Reuters/PIXSELL
13.11.2016.

U vlažnoj, tropskoj džungli u južnoj Kini nekoć davno dinosaur nalik na pticu, s kljunom i krestom na glavi, ostao je zarobljen u blatnoj močvari iz koje se uzaludno pokušavao izvući širenjem krila. Radnici na gradilištu škole nedaleko od grada Ganzhoua otkrili su dobro očuvani fosil otprilike dva metra dugačkog dinosaura u zgrčenom položaju, koji je nazvan “Zmaj iz blata”, objavili su znanstvenici u četvrtak.

Stvorenje iz razdoblja krede, pod nazivom Tongtianlong limosus, živjelo je prije 66 do 72 milijuna godina, potkraj više od 160 godina dugog razdoblja vladavine dinosaura na Zemlji. Riječ je o pripadniku skupine oviraptorosaura, jednom od najbližih rođaka ptica, koji je evoluirao od malih, pernatih dinosaura.

Paleontolog Steve Brusatte sa Sveučilišta u Edinburghu, koji je radio na studiji objavljenoj u časopisu Scientific Reports, rekao je da će taj fosil pridonijeti razumijevanju evolucije dinosaura uoči njihova uništenja.

>> Otkrivene nove činjenice o udaru asteroida koji je 'izbrisao' dinosaure sa Zemlje!