ISTRAŽIVANJE

Otkrivene nove činjenice o udaru asteroida koji je 'izbrisao' dinosaure sa Zemlje!

asteroid
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
07.11.2016.

U udaru otprije 66 milijuna godina proizveden je krater Chicxulub na obali Meksika, a ubijeni su svi neleteći dinosauri te mnoge druge vrste

Ekosustavi na južnoj hemisferi oporavili su se više nego dvostruko brže od onih na sjeveru nakon razornog udara asteroida koji je "izbrisao" dinosaure sa Zemlje, sugerira novo istraživanje, prenosi Guardian.

U udaru otprije 66 milijuna godina proizveden je krater Chicxulub na obali Meksika, a nakon njega su izumrli svi neleteći dinosauri te mnoge druge vrste. Prijašnji dokazi upućivali su na to da su učinci udara možda bili slabiji na južnoj hemisferi, novo istraživanje nudi drukčije objašnjenje. Znanstvenici su, naime, predložili da su učinci možda bili slabiji zbog bržeg oporavka ekosustava.

Znanstvenici iz SAD-a i Argentine proučavali su učinak udara na insekte koji se hrane lišćem te su analizirali 3646 fosila lišća iz Patagonije od milijun godina prije udara pa sve do 4 milijuna godina nakon njega. Usredotočili su se na usporedbu štete proizvedene grickanjem insekata s onom već viđenom na fosilima lišća iz Sjeverne Amerike.

Utvrdili su da je na sjevernoameričkom lišću raznolikost insekata koji su grickali lišće dramatično pala u vrijeme udara te da je bilo potrebno oko 9 milijuna godina da se šteta vrati na razinu prije udara. S druge strane, lišće iz Patagonije pokazalo je da je raznolikost štete bila viša i prije i poslije udara, a na razinu prije udara vratila se za samo 4 milijuna godina.

Michael Donovan sa Sveučilišta Pennsylvania State, koautor istraživanja objavljenog u časopisu Nature Ecology & Evolution, rekao je da je, s obzirom na ključnu ulogu biljojednih insekata u hranidbenim lancima, moguće da je brži oporavak bio opći trend diljem južne hemisfere. Nije jasno zašto je brže došlo do oporavka u Patagoniji, no Donovan vjeruje da bi jedan čimbenik mogao biti veća udaljenost od mjesta udara asteroida, ali dodaje da je malo vjerojatno da je to cijela priča.

>> Dinosauri su izumrli jer je meteor zapalio veliki izvor nafte

ĆU
ćuprija
11:48 08.11.2016.

prije 66 milijuna godina ... Bravo .... hvala na informaciji !