Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 108
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
23.05.2019. u 22:30

Knjigu Priče za laku noć za mlade buntovnice oslikao je šezdesetak umjetnica iz cijelog svijeta, a sredstva za nju prikupljena su putem Kickstartera, platforme za crowdfunding, gdje je brzinom svjetlosti prikupljeno preko milijun dolara iz 17 zemalja

Kad sam prvi put uzela u ruke Priče za laku noć za mlade buntovnice, još dugo nakon što je moja mala nećakinja zaspala ostala sam potpuno uronjena u jednostavno ispričane, nevjerojatno jake crtice o ženama od Hatšepsut, Amelije Earhart do Malale Yousafzai.

Umjesto bajki o izgubljenim cipelicama, prinčevima na bijelim konjima i uspavanim ljepoticama, žene opisane u ovim pričama stvarne su junakinje koje su, svaka na svoj način, promijenile svijet i za nove generacije srušile prepreke protiv kojih su se borile.

Knjigu Priče za laku noć za mlade buntovnice oslikao je šezdesetak umjetnica iz cijelog svijeta, a sredstva za nju prikupljena su putem Kickstartera, platforme za crowdfunding, gdje je brzinom svjetlosti prikupljeno preko milijun dolara iz 17 zemalja.

Jedna od opisanih buntovnica je i Coco Chanel koja je svojim beskompromisnim stavom i samo s iskustvom švelje u samostanu, pokorila ne samo modni svijet, nego i pomaknula granice prihvatljivog ženskog oblačenja. Predmeti i dužine koje je uvela i legitimizirala usprkos vremenu koje nije blagonaklono gledalo na takav stil, zadržali su se do danas. Temeljna pojava kod Coco Chanel, ali i većine drugih buntovnica je disrupcija. A to je riječ koja najbolje opisuje pristup modi, identitetu i poslu vjerojatno najveće stilske ikone našeg vremena – Rihanne.

Idući tjedan LVMH, najveća kuća luksuza na svijetu, u javnost pušta njezinu liniju Fenty. Tako je Rihanna, jednako poznata po svom modnom izričaju kao i glazbi, postala prva žena koja je kreirala originalan brend unutar grupacije, prva crnkinja na čelu LVMH maison, a Fenty će biti prva modna kuća kreirana unutar grupacije od 1987. godine.

LVMH, unutar kojeg su brendovi put Fendija i Diora, poznat je po svojim spektakularnim revijama, luksuznim dućanima, dok ovdje uvodi disrupciju i u svoj način poslovanja fokusirajući se na direktnu online prodaju, ne flagship dućane i revije. Rihanna, referirajući se na tu odluku objasnila je da je ona milenijalka i da uvijek traži nešto novo, a da joj se ne da čekati šest mjeseci da s modne piste komadi dođu u trgovine. U velikom intervjuu za T magazine povodom lansiranja prve linije izjavila je i nešto što inače nikako nije u skladu s vrlo rigidnim pravilima modne industrije:

“Nosi što ti dobro stoji i to je to. Trenutno sam jaka i bujnih oblina, pa ako ne mogu nositi vlastite stvari, to baš neće funkcionirati, je li tako”?

Zvuči jednostavno, ali izgovoreno s pozicije žene koja je sama uspjela u okrutnom svijetu show businessa i mode bez da kompromitira svoju viziju i ono što je, u potpunosti utjelovljuje ženski bunt danas. Rihanna je u svoj stil ugradila stav koji nije moguće replicirati drugačije već jednako hrabro gradeći vlastiti. Upravo u prihvaćanju te različitosti, uživanja u njoj, leži najveća lekcija možda idućeg izdanja Priča za laku noć za mlade buntovnice.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije