Naslovnica Premium Analize i intervjui

Spram 15 sati jalove rasprave u Saboru dva dana MAKK-a prošla su sadržajnije

- Čuo sam malo prije kad je Gibo rekao kako ga je vrijeme demantiralo. To mi u Saboru nikada nećemo čuti jer tamo su svi uvijek u pravu i nikada ne bi priznali suprotno - rekao je Zdravko Marić
05. prosinca 2017. u 22:13 0 komentara 182 prikaza

Silazeći s pozornice dvorane Gorgona u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti – gdje sam sa Zlatanom Stipišićem Gibonnijem vodio razgovor u sklopu 5. Međunarodne autorske kreativne konferencije (MAKK) – sreli smo se s ministricom kulture Ninom Obuljen Koržinek i ministrom financija Zdravkom Marićem koji su bili idući govornici na konferenciji. Kratki pozdrav i stisak ruke s oboje, uz simpatične Marićeve riječi: “Bili ste odlični, bit će nam teško nastaviti ovako zanimljivo.”

Gibonni Gibonni: Nemoguće je usred noći, u buregdžinici u Bihaću, naći nešto bez glutena

No bili su, i to od samog ulaska, jer sam poslije saznao da su, ne želeći remetiti tišinu u dvorani, umjesto prema protokolu u prve redove, za vrijeme razgovora s Gibom sjeli na stepenice Gorgone i poslušali razgovor s jednim od najuspješnijih domaćih autora, skladatelja i izvođača. A Gibo ima tu naviku da “bez muljanja” pokaže normalno, ljudsko lice koje stoji ispod svih opjevanih uspjeha, naklada i euforije masovne publike, ali i panegirika kritičara koji su u njegovu slučaju rijetko unisoni u donošenju pozitivnih mišljenja koja se ne kose s “mišljenjem” publike.

Došli među drugačije ljude

I tako su ministri došli među ljude koji razgovaraju drugačije nego u Saboru, čija su izlaganja i paneli na MAKK-u bili drugačije intonirani od onih koja uobičajeno slušaju. Dapače, Zdravko Marić spomenuo je upravo to i u svom se govoru nekoliko puta referirao na intervju s Gibom, među ostalim otprilike rekavši: “Jučer sam petnaest sati sjedio u Saboru i tamo je bilo sasvim drugačije nego ovdje.” Vjerojatno inspiriran izravnim Gibinim odgovorima, Zdravko Marić dodao je još jedno zanimljivo opažanje:

“Čuo sam malo prije kad je Gibo rekao kako ga je ‘vrijeme demantiralo’. Vidite, to mi u Saboru nikada nećemo čuti jer tamo su svi uvijek u pravu i nikada ne bi priznali suprotno.” Oboje su se osvrnuli na položaj domaćih kreativaca i načine kako se može poboljšati, a Nina Obuljen Koržinek uz nacionalnu kulturnu strategiju najavila je bolji poticajni okvir i promjene Zakona o elektroničkim medijima, važne za domaću glazbenu i filmsku industriju. Općenito, činilo se da su ministrica kulture koja prirodno pripada sektoru kojim se bavio peti MAKK i jedan od “najjačih” ministara u Vladi, zadužen za sektor financija, ne samo intuitivno shvatili muke kulturnjaka već i doživjeli drugačiji ugođaj u kojem se o važnim problemima kulturne scene – svuda u svijetu jakog generatora gospodarskog rasta i zarada – raspravljalo sasvim drugačije nego u Saboru.

Pa i sadržajnije jer, za razliku od onoga što je Marić blagim riječima nazvao “15 sati sjedenja u Saboru”, misleći na dugotrajne i zamorne jalove rasprave bez konkretnog učinka, dva dana MAKK-a 23. i 24. studenog sadržajno su i konkretno kroz slično dugu satnicu, ili možda malo više, stavila na dnevni red neke od važnih problema i procesa s kojima se susreće kulturna industrija u novim odnosima koji vladaju u svijetu i kod nas. Oboje njih prije su bili menadžeri u velikim sustavima, suočeni s konkretnim problemima koje su rješavali u realnom sektoru i u stvarnim, a ne politički imaginarnim okolnostima. Stoga vjerojatno znaju kako je to “na terenu”, a o terenu kulture, autorstva i o kulturnim djelatnostima moglo se na ovogodišnjem MAKK-u čuti s raznih pozicija, izlaganja i panel-diskusija. Peti MAKK u organizaciji HDS ZAMP-a i HDAP-ALAI bio je posvećen kreativnosti i obrazovanju, autorima koji su “postali i ostali” zahvaljujući svom kreativnom proizvodu. – Budućnost je već stigla! – upozorio je guru hrvatske STEM revolucije Nenad Bakić u svojoj prezentaciji pod nazivom “STEM revolucija i kreativci budućnosti: stvaranje kulture uspjeha”. Bakić je predstavio uspjeh crowdfunding kampanje opremanja hrvatskih škola micro:bit računalima te utjecaj tehnologije na najmlađe.

Seksualni skandali

Sociolog Boris Jokić glazbenim je primjerima od Jelene Rozge i Ramonesa do Paula Simona i Parafa ilustrirao predavanje predstavivši kurikularnu reformu kroz prizmu glazbenog i umjetničkog odgoja u školama, zaključivši da “Hrvatska neće postati zabit Europe, ako to ne dopustimo”. Panel-diskusija “Kreativnost u obrazovanju” raščlanila je Jokićevo i Bakićevo izlaganje, uz dodatnu perspektivu Maje Zrnčić (Ministarstvo kulture), Lidije Kralj (Ministarstvo znanosti i obrazovanja), Sandre Frančišković (Festival dječjeg glazbenog stvaralaštva) i Aleksandra Battiste Ilića, dekana Akademije likovne umjetnosti. Od rock-glazbenika, uz Gibonnija, sudjelovao je i Husein Hasanefendić Hus iz Parnog valjka u razgovoru s Bojanom Mušćetom, a panel “Ruž na mikrofonu: ženski tragovi u glazbi” doveo je za stol Miju Dimšić, Meri Jaman, Arjanu Kunštek, Ines Prajo i Antoniju Šolu, uz moderiranje Aljoše Šerića i Milana Majerovića Stilinovića, urednika programa MAKK-a. Panel s temama o uspjehu u glazbenoj industriji koji nemalim dijelom ovisi o medijskoj pojavnosti održan je u vrijeme aktualnog skandala o seksualnom uznemiravanju koji drma američku filmsku industriju, produžetak zasigurno ima i u glazbenoj industriji, ali se o njemu, zaključeno je, i dalje šuti.

1 / 23
Gibonni u Areni
Parni Valjak u Areni KONCERTNI SPEKTAKL Parni valjak u rasprodanoj Areni trijumfalno završio turneju Gibonni Branimir 
Pofuk Premda nas je zamolio da to ostane naša tajna, ne smije se sakriti što je u Areni napravio Gibonni Gibonni Intervju Gibonni: Sve je od danas do sutra osim uspomene kad si prema nekome čovjek
Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.